  • 41. Data: 2012-01-19 23:38:50
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Sty, 22:03, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    > To akurat marny argument.
    > Tobie bana na forach budowlanych nie daja bo Ty jesteś dobry target da
    > sponsorow takich forów;)

    Uwierz ze w tym wypadku jest to uzasadniony ban.

    > A Brzeczkowskiego nie znam i na temat ocieplenia od zewnatrz sie nie
    > wypowiadam.

    Musisz malo for czytac - ten czlowiek to legenda - taki grupowy
    niegdys expert (w sensie nicka, nie roli). Dyskusje z nim to tez
    legendy. Przypuszczam ze 99% osob ktore interesuja sie budowaniem i sa
    aktywne w sieci zna jego nazwisko, od wielu lat. Naprzeciw jego
    argumentom stawali prawdziwi profesorowie i specjalisci w swoich
    dziedzinach ale dyskusja z tym trollem poprostu mija sie z celem :)

    Nie wiem tez czemu mnie uwazasz za target dla sponsorow for - ja
    akurat jak malo kto nie daje sie nabierac na marketing i 99,99%
    produktow czy uslug ktore kupuje wybieram na podstawie wlasnych
    przemyslen. Co wiecej jestem zwykle mocno sceptycznie nastawiony do
    produktow szeroko reklamowanych. Nie lubie marek, zawsze szukam
    *dobrych* alternatyw :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 42. Data: 2012-01-20 01:08:54
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    > Cześć.
    > Odnośnie ciągłości ocieplenia w tym przypadku... Pomijając kłopoty z
    > degradacją ścian nośnych wskutek działania mrozu/wilgoci...
    Możesz mi na krowach wytłumaczyć skąd ma się wziąć wilgoć w ścianie w czasie
    mrozu. Załóż że ściana od środka została zaimpregnowana. Można ją pomalować
    farbą epoksydową. Nie jest droga. Dwie warstwy i nic przez epoksyd nie
    przelezie. Żeby uspokoić dodam że farby epoksydowe jako jedyne mają
    dopuszczenie do bezpośredniego kontaktu z żywnością. Po utwardzeniu są
    całkowicie nie toksyczne nic się z nich nie ulatnia. Jak jest mróz to
    wilgotność powietrza jest niska. Wilgoć ze ściany będzie chciała wyłazić na
    zewnątrz. Każda ściana, może z wyjątkiem ścian z cegieł styropianowych, ma
    jakąś wilgotność. I przez kilkadziesiąt lat nic się z taką ścianą nie dzieje.
    Woda rozsadza skały. W szkole o tym uczą. Ale musi być jej dostatecznie dużo.
    Mam w mieszkaniu położone płyty KG na ścianach zewnętrznych. Jak nic powinien
    być tak grzyb a ściany budynku powinny przestać istnieć. Musiałem rozwalić
    kawałek płyty na ścianie w łazience. Łazienka, czyli duża wilgotność. Zgodnie
    z tym co napisałeś grzyb tam powinien być taki że nożem można kroić. A tam
    kurz i zdechłe pająki. Za to w kuchni, gdzie nie ma płyt KG w jednym miejscu
    pojawił się grzyb. I nijak nie szło go wytępić różnymi psikadełkami. Dopiero
    skucie tynku, zlanie chlorem, zamalowanie farbą epoksydową i uzupełnienie
    tynku masą szpachlową pomogło. No to skąd ta wilgoć w murze jak od środka do
    niego nie wejdzie a na zewnątrz mniejsza niż w murze.

  • 43. Data: 2012-01-20 08:45:51
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-01-2012 o 21:41:07 p 47 <k...@w...pl> napisał(a):
    Ale Panowie dyskusja jest bez sensu bo ocieplenie od wew będzie
    miało WIĘKSZĄ powierzchnię niż zewnętrzne w związku z tym straty
    ciepła będą WIĘKSZE.

    Dlatego budynki pasywne i energooszczędne robi się zwarte (cokolwiek to
    znaczy)
    aby izolacja była jak najmniejsza powierzchniowo, aby starty
    izolacji budynku były jak najmniejsze.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 44. Data: 2012-01-20 09:47:17
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

[...]

    _________________________

    Nieprawda, nie chodzi o żadne "straty izolacji".
    Ściśle mówiąc budynki takie robi sie dlatego zwarte (tj dąży się do tego,
    zeby stosunek powierzchni scian zewnętrzych do kubatury był najmniejszy)
    ponieważ wielkość strumienia ciepła przechodzacego przez ściany z ośrodka
    cieplejszego (wnętrze) do chłodniejszego (otoczenie) jest m.in. wprost
    proporcjonalna do powierzchni na której ta wymiana ciepła zachodzi, a zatem
    zmniejszając te powierzchnię zmniejsza się wielkość wymianę ciepła (tj.
    straty w jednostce czasu).

  • 45. Data: 2012-01-20 10:01:20
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-19 18:33, p 47 pisze:
    > jednak!) od temperatury otoczenia. Przeciez przy tych założeniach do
    > ściany para wodna może wnikać wyłącznie z zewnątrz i zatem w cieplejszej
    > ścianie NIE może się ona skraplać!

    W lato ściana jest ZIMNIEJSZA a i ilość wilgoci w powietrzu ogromna. W
    lato wilgoć wchodzi do środka ściany a gdy odwróci się wszystko zimą, to
    będziesz miał punkt rosy oraz odpowiednio dużo wilgoci by woda się
    skraplała.

    M.

  • 46. Data: 2012-01-20 10:03:12
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-20 02:08, kogutek pisze:

    > Możesz mi na krowach wytłumaczyć skąd ma się wziąć wilgoć w ścianie w czasie
    > mrozu. Załóż że ściana od środka została zaimpregnowana. Można ją pomalować

    Jakiego mrozu. W lato masz +30C oraz wilgotność podczas burzy ok. 100%.
    I ta wilgoć wnika w ściany w lato a do zimy nie zdąży stamtąd uciec.

    M.

  • 47. Data: 2012-01-20 10:05:02
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
    On 19 Sty, 14:57, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Dokładnie czytałem jego wypowiedzi. Gościu ma własną dużą firmę
    > (rekuperatory/pompy ciepła i itd) i wygląda na rozsądnego ...

    Tiaaaaa :-) I bana na wiekszosci for budowlanych za bezsensowne
    gadanie :) Wlasciwie dalsza dyskusja nie ma najmniejszego sensu bo
    pomysly TB sa wbrew fizyce. Sam koles jest chory psychicznie - a ta
    jego duza firma to chyba jeden dom na rok ociepla dla kogos kto sie da
    na te jego wymysly nabrac :)

    Za pozwoleniem, ale używasz, mam nadzieję, ze jedynie w ferworze dyskusji,
    wyjątkowo głupiego argumentu,- czy wg ciebie fakt, że moderator- cenzor
    (zresztą o całkowicie nieznanych kwalifikacjach fachowych!) ma mozliwość nie
    dopuścić do dyskusji jakiegoś nie podobającemu mu się poglądu, ma dowodzić
    ze niedopuszczony polemista nie ma racji!?
    Przeciez taki zamordysta po prostu de-facto narzuca swój punkt widzenia i
    nie dopuszcza do przedstawiania argumentów przeciwnych.
    Ponadto, choc znam tylko kilka wypowiedzi TB to nie zauwazyłem, aby on siłą
    zmuszał kogoś do ocieplania wewnątrz, a nawet do aprobowania jego pogladów-
    ma on swoje zdanie na temat ociepleń, różniące się od większości i
    przedstawia argumenty , które jego zdaniem ten pogląd uzasadniają. Inni mogą
    ( i to robią!) mu się sprzeciwiać i czytelnik, mając swój rozum powinien
    miec szansę na podstawie takiej SWOBODNEJ dyskusji wyrobić sobie zdanie.
    Natomiast taki banujący niemiłe sobie poglady moderator-cenzor uznaje
    czytelnika za idiotę bez rozumu i narzuca mu , jako jedynie słuszny, swój
    poghąd bedacy jedynym dopuszczonym do publikacji.
    Takie działanie przypomina mi działania władz nie dopuszczających ostatnio
    do obiegu publicznego tych mediów, które prezentują poglądy rzadowi niemiłe,
    albo krytyczne, a przede wszystkim praktyki krakowskich moderatorów-
    lewackich zamordystów z grupy pl. sci. historia, którzy nie mając
    kwalifikacji (Grzegorz Bednarczyk- macher od załatwiania funduszy
    europejskich, Michał Grodecki,- inż budowlany, czy Jan M. Mayer- nauczyciel
    niskiego szczebla w gimnazjum) osmielają się np. cenzurować dosłowny cytat z
    pracy dr hab. historii, autora kilkudziesieciu książek, profesora historii
    na 2 wyższych uczelniach jako zawierającego treści "nieprawomyślne"! A np.
    gdy ktos przytacza bezsporne, ale nie podobajace się tym
    moderatorom-cenzorom fakty historyczne dot. pewnego niedużego narodu
    bliskowschodniego to już "bankowo" ma zakaz publikacji, tak jakby
    konstytucja RP kazała juz z definicji zachwycać się wszystkim cokolwiek oni
    robili i robią!;-)
    Nie można dopuścic, aby zaraza narzucania pogladów w dyskusji objęła inne
    obszary internetu!

  • 48. Data: 2012-01-20 10:24:43
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    > wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Punkt rosy wystąpi wewnątrz ściany i zacznie moknąć od środka. Każde
    > zamarzania będzie powodowało działanie destrukcyjne i ściana się rozsypie.

    Nie przekonuje mnie ten argument, a sciślej nie przekonuje mnie on w
    konfrontacją z praktyką! Obserwuje się liczne budynki wykonane ze ścian np.
    jednowarstwowych, chocby z Ytonga czy innego betonu komórkowego, albo nawet
    z odpowiednio grubego muru z cegiej czy pustaków.
    Niewątpliwie w takich ścianach punkt rosy wystepuje wewnątrz tych ścian, bo
    taki wewnątrz tych scian jest gradient temperatury od temp wnetrza do
    otoczenia, para swobodnie przez te sciany przepływa (bo ich się nie izoluje)
    a mimo to one jakoś nie rozsypują się.
    Dlaczego zatem szkodliwe miałoby być takie wewnętrzne ocieplanie?
    http://www.youtube.com/watch?v=-k3tnGPXwvk

    Podobnie jest z scianami w kanadyjczykach,- tu można argumentowac, że tu
    ogranicza się (stopuje) swobodny przepływ pary przez scianę, ale skoro tu
    mozna do takiego ograniczenia doprowadzić, to i przy ociepleniu wewnątrz
    także!
    Przyznaję, że aprobuję argument, że przy ocieplaniu zewnątrz łatwiej
    wyeliminowac mostki, ale argumenty o rozsadzaniu scian i zagrzybianiu są dla
    mnie niejasne.

  • 49. Data: 2012-01-20 10:32:00
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    x.googlegroups.com...
    On 19 Sty, 18:33, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

    > Powstaje zatem praktyczny problem,- czy np. warstwa ciągła kleju i ciągłą
    > warstwa styropianu stanowi wystarczającą izolację paroszczelną?

    Nie stanowi. Nie da sie polaczyc szczelnie styropianu - zobacz sobie
    na fotki termowizji budynkow ocieplonych z zewnatrz - ZAWSZE gdzies
    znajda sie drobne mostki :) W domu przeciez jest cieplej niz na
    zewnatrz, para dziala pod jakimstam cisnieniem. Wcisnie sie absolutnie
    w kazda najmniejsza szczelinke - nie da sie tej izolacji polozyc
    idealnie szczelnie, a nawet jak sie to zrobi - to z czasem gdzies moze
    pojawic sie rysa, czy pekniecie (na KG to przeciez standard) i juz
    jest miejsce na wdarcie sie pary... Miejsca przy parapetach, drzwiach,
    oknach - ten dom musialby zegarmistrz budowac zeby zrobic wszystko
    poprawnie ;)
    ------

    To wszystko prawda, a szczególnie to, ze przy ocieplaniu z zewnątrz łatwiej
    mostki termiczne wyeliminować.
    Natomiast nie rozumiem, dlaczego fakt, iż b. niewielka ilość pary byc może
    przedostanie się do ściany przez szczeliny i pęknięcia w styropianie ma
    przynieść tragiczne skutki w sytuacji, gdy zaleca się wykonywanie izolacji
    cieplnej ze styropianu na oddalonym od sciany stelazu tworzacym
    wentylowaną, ze swobodnym przepływem szczelinę powietrzną przy ścianie.
    W takiej szczelinie przecież zimną, zewnętrzna ścianę opływac będzie ciepłe
    powietrze i na tej zimnej ścianie może wykraplac się na całej jej
    powierzchni para wodna.
    To podobne zjawisko, jakby cały czas chuchac na zimne lusterko,- cału czas
    bedzie wykraplać się tam woda!
    Przeciez bardziej korzstne, aby ta woda miała warunki do wykroplenia się w
    niewielu miejscach, w małej ilości np. wewnątrz ciągłej warstwy kleju
    łaczacego płyty styropiany ze scianą.

  • 50. Data: 2012-01-20 10:36:54
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    > otoczenia, para swobodnie przez te sciany przepływa (bo ich się nie
    > izoluje) a mimo to one jakoś nie rozsypują się.

    w ścianach stricte jednowarstwowych punkt rosy NIGDY nie wystąpi.
    Wystarczy policzyć i narysować wykres temperatury i ciśnienia
    cząstkowego pary. Punkt rosy występuje wyłącznie na styku warstw o
    różnych współczynnikach przenikania ciepła i pary wodnej.