  • 151. Data: 2015-07-18 10:46:30
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-17 o 17:21, Dupek Żołędas pisze:

> [...]
    > Sobota/niedziela grill u sąsiadów z prawej.
    > Strzyżenie trawnika u sąsiadów z lewej i naprzeciwko.
    > Z tylu u sąsiadów dzieciska drą japy (jak nie pada).
    > Psy (po dwa na posesji) szczekają na okrągło.
    >
    > Teraz mieszkam w Warszawie. W samym centrum. W starej kamienicy. W
    > oficynie. Cisza,spokój.Wszędzie blisko na piechotę albo rowerem.
    > Mieszkanie ma 4m wysokości.Mury prawie 1,2 metra grubości.
    > Do sklepów (dowolnych) 50-100metrów, do lekarza takoż, do parku 100
    > metrów i mogę iść aż do Łazienek (5km).Stare Miasto 400 metrów.
    > Dworzec Centralny 0.5km.Al.Ujazdowskie 0.5km.

    Mi tam sie nawet samochodem nie chce jezdzic, a co mowic mieszkac.
    Wszedzie tlok. Kupa ludzi, ile pasow by nie bylo to wszystkie zajete.
    Tramwaje i wszedobylski asfalt z betonem. Od lat wiem gdzie nie chce
    mieszkac. :-)

    Pozdro.. TK

  • 152. Data: 2015-07-18 10:53:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]
    >Wszedzie tlok. Kupa ludzi, ile pasow by nie bylo to wszystkie zajete.
    >Tramwaje i wszedobylski asfalt z betonem. Od lat wiem gdzie nie chce

    Jak możesz, jesteś gorszy od słoików, bo nawet nie chcesz do warsiawjaków
    jechać mieszkać!

  • 153. Data: 2015-07-18 11:17:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spierdalaj przymule bagienny,

  • 154. Data: 2015-07-18 11:34:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Kredytowi właściclele nie są z powodu posiadania domu bogatsi a wręcz przeciwnie są
    biedniejsi od nie
    posiadających domów.

    Ale masz chlopie kompleksy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 155. Data: 2015-07-18 11:56:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-18 o 10:53, Ghost pisze:

    > Jak możesz, jesteś gorszy od słoików, bo nawet nie chcesz do
    > warsiawjaków jechać mieszkać!

    Bywam w stolycy czesto. Studiowalem piec lat. Pomieszkiwalem dosc daleko
    od centrum, bo przy rondzie Waszyngtona, ale i to byl istny koszmar.
    Tramwaje od 6 rano. Wieczne wyscigi samochodow i moturow. Za Mostem
    Poniatowskiego w kierunku centrum korki. Za rondem z palma korki. Na
    Marszalkowskiej nie ma gdzie samochodu zostawic. Na Jerozolimskich nawet
    nie ma o czym pomarzyc. Swiatla co piecdziesiat metrow. Aleje
    Ujazdowskie zaj..ane pod korek. W Lazienkach kolejny brak parkingu. Na
    polnoc Ogrod Saski obsrany przez golebie i ta samochodowa cisza
    przerywana przejezdzajacymi tramwajami. No po prostu miejsce marzen do
    zamieszkania. Nie wiem tez jak mozna sobie chwalic jazde rowerem w tak
    duzym miescie w ogole i to w samym centrum. Jedyne wytlumaczenie jakie
    mi sie nasuwa to takie, ze czlowiek tak wrosl w ten klimat, ze mu po
    prostu tego tloku za miastem zwyczajnie brakuje. Zbyt malo bodzcow czy
    co? Duze miasto to generalnie problem jesli chodzi o mieszkanie.
    Wszedzie daleko, wszedzie ciasno, ciagle jezdza, wiecznie ktos lazi...

    Pozdro.. TK

  • 156. Data: 2015-07-18 12:10:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Duze miasto to generalnie problem jesli chodzi o mieszkanie. Wszedzie
    >daleko, wszedzie ciasno, ciagle jezdza, wiecznie ktos lazi...

    Nie każde duże. Warszawa to specyficzny rodzaj... syfu :-) Nie tylko z
    powodu korków.

    A propos korków znam tylko jedno miasto pod tym względem dorównujące
    warsiafce - Buenos Aires... tyle, ze wyłącznie pod względem korków, bo
    ogólnie to piękne miasto.

  • 157. Data: 2015-07-18 12:56:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie kompleksy tylko problem, również Twój. Jak biedota rzuca się na budowę domu na
    kredyt to przez 30 lat nic nie kupi, nigdzie nie pojedzie. Zawsze wszystko najtańsze
    i w ograniczonych ilościach. Podwojoną wartość kredytu przejmuje jedna instytucja i
    zyskiem z nikim się nie podzieli. Przy rynku zbudowanych pod najem mieszkań i domów
    istnieje ogromna ilość miejsc pracy związana z takimi nieruchomościami. Najem pomimo
    że droższy jest korzystniejszy dla gospodarki i dla ludzi. Trudno to w Polsce
    zrozumieć bo tu każdy dalej niż czubek swojego nosa nie widzi.

  • 158. Data: 2015-07-18 13:12:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >To nie kompleksy tylko problem, również Twój. Jak biedota rzuca się na
    >budowę domu na kredyt to przez 30 lat nic nie kupi, nigdzie nie pojedzie.
    >Zawsze wszystko najtańsze i w ograniczonych ilościach.

    Dokladnie to samo z mieszkaniem

  • 159. Data: 2015-07-18 13:41:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ogólnie chodzi o nieruchomości kupowane a nie wynajmowane. Rządzący powoli zaczynają
    rozumieć błędny model budownictwa mieszkaniowego jaki w Polsce powstał po
    dziewięćdziesiątrym roku. Coraz częściej mówią o pilnej konieczności budowy domów i
    mieszkań pod najem. Ludzie w różnym wieku mają inne potrzeby mieszkaniowe. Mlodzi
    single potrzebują mniejszych mieszkan niż starsi co się rozmnożyli. Po odchowaniu
    dzieci potrzeby mieszkaniowe znowu się zmieniają. Na starość też są inne. Posiadanie
    własnej drogiej nieruchomości niesie ryzyko że się ja straci, czasami z byle jakiego
    powodu. Pomyłka w US. Jakiś kredyt, ktoś oszuka. Przy najmie ryzyko rozciąga się na
    część sprzętów co w chałupie i te spodnie co na dupie.

  • 160. Data: 2015-07-18 15:05:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 18 lipca 2015 12:56:55 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To nie kompleksy tylko problem, również Twój. Jak biedota rzuca się na budowę domu
    na kredyt to przez 30 lat nic nie kupi, nigdzie nie pojedzie.

    Ale piszesz to z jakiegos doswiadczenia, czy tak Ci sie tylko wydaje?

    Bo mi sie wydaje, ze buduja raczej ludzie zarabiajacy przynajmniej srednia
    krajowa. Zreszta banki teraz tak chetnie nie daja kredytow - trzeba miec
    udokumentowane dochody.

    Pozatym, dlaczego myslisz, ze to wlasnie biedota buduje na kredyt? :)
    Kredyt hipoteczny to najtanszy kredyt na rynku - znam przynajmniej dwoch
    b. bogatych ludzi, ktorzy z dwoch miesiecznych pensji mogliby postawic
    dom, a buduja (ktorys z kolei;) z kredytu. Bo tanszego pieniadza na
    inwestycje nigdzie nie znajdziesz - kredyty inwestycyjne to min. 10%,
    a hipoteczny to obecnie ja mam na 2,38% :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.