  • 221. Data: 2015-07-21 18:08:03
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:23ea5e82-0ea3-45ec-ad77-4cada9e34073@go
    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 13:03:02 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    -

    >Wlasnie dlatego nie zarabiasz 3mln - nie rozumiesz :D

    Nie zrozumiem dlaczego wycinasz niewygodne dla siebie pytania będące zresztą
    sednem sprawy?
    Powtórzę cienki Bolku: "I mówisz, ze 3mln, które przeznacza się na
    inwestycje jest opodatkowane?"

    >Juz nie manipuluj

    Mówisz, ze jak się chce policzyć cos dokładnie to jest to manipulacja?

  • 222. Data: 2015-07-21 18:09:16
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    >Ktoś kto nie inwestuje tego nie zrozumie, więc daruj sobie :-)

    Już się tak nie liżcie po fjutkach miski :-)

  • 223. Data: 2015-07-21 18:13:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 16:38:04 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Sluchaj - facet ma leb jak kon

    To ten?
    http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7778/lpr_giertych.jpg

    >Ja zaczynalem od pozyczenia 2k od kolezanki z liceum. Zrobilem z tego
    >~80k w ciagu pol roku.

    Znów, zaczyna sie - pieprzenie konta przy pomocy młotka.

    Zieeeeew....

  • 224. Data: 2015-07-21 18:39:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stworzyłeś fajny temat i po iluś wpisach wiadomo tyle co na poczatku. czyli nic.
    Wiadomo że fajnie kąpać się we włąsnym basenie o średnicy 6m, raczej to bajooro z
    czystą wodą niż basen ale jak się w markecie nazywa basen to niech tak zostanie.
    Wiadomo że niemożliwa do identyfikacji osoba zarabia nieweryfikowalne 3 miliony
    rocznie. Wiadomo również że w domu co ma 150 metreów jest więceej miejsca niż w
    kawalerce i że podobno kosztuje to tyle samo. We wszystkich wpisach nie ma nic o
    kosztach posiadania domu. A koszty to koszty bardzo stałe w stylu podatki.Na razie
    niewysokie ale to się zmieni jak wprowadzą podatek katastralny. Akurat w przypadku
    tego podatku dyskusji podlega nie czy wprowadzą tylko kiedy wprowadzą. Czas przed
    wyborami raczej nie służy wprowadzaniu nowych podatków. Są koszty stałe takie jak
    planowane remonty. Dach trzeba co ileś lat zakonserwować, siatkę wymienić itp. Są
    koszty ekstra typu spalił się silnik od hudroforu, pękła rura. Są jeszcze koszty
    poboczne. Transport na przykład. Każdy kilometr dalej to dwa złote więce. Z innych
    kosztów to na przykład koniecznośc posiadania psa. Za kilka złotych dziennie zje,
    jakieś szczepienia, zachoruje. Na domkach często widuję tabliczki że chronione przez
    firmę. Miesięczna oplata to niewiele bo gdzieś od czterdziestu złotych wzwyż. Jak ją
    zsumować z trzydziestu lat to się okazuje że to całkiem łądny grosz. Nigdy nie
    twierdziłem o braku sensu i logiki w posiadaniu własnego domu. Ale to zabawa dla
    bogatych. Dla kogoś kto zarabia 10 tysięcy wydanie 2 tysięcy miesięczniue na obsługę
    włąsnego domu to mniej niż dla kogoś kto zarabia 1500 i płci za bilet na tramwaj 50
    złotych miesięcznie.

  • 225. Data: 2015-07-21 19:40:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-21 o 17:22, Adam Sz. pisze:

    > Sluchaj - facet ma leb jak kon

    Ale ja nie mowie o "Twoim" facecie. Takie sa zasady po prostu.

    - w ciagu niecalych 10 lat zdobyl od zera
    > majatek rzedu kilkunastu mln pln, teraz wchodzi w powiazany ale jednak
    > troche inny rynek i potrzebuje na *nowa* inwestycje sporo kasy. Wiekszosc
    > tej kasy ma na koncie, bo dobrze zarabia. I co - ma wedlug Ciebie wziac
    > drogi kredyt inwestycyjny na brakujaca czesc, a dom wybudowac za gotowke?

    A skad ja mam wiedziec co ten facet ma zrobic? Wiem co ja mam zrobic.

    > Chyba nie - mysle, ze Ty zaproponujesz zeby wstrzymal sie 2-3 lata i
    > zarobil na te nowa inwestycje? I tu jest wlasnie roznica - on woli wziac
    > kredyt i zaczac czerpac zyski z nowej inwestycji jak najszybciej, korzystajac
    > z taniego pieniadza (kredyt hipoteczny), niz czekac z tym 3 lata.

    Nie chcialo mi sie wnikac w te przykladowe szczegoly, ale nie uwazasz,
    ze to nieco dziwnie brzmi brac kredyt hipoteczny na dom ale na
    inwestycje? To co bank da mu tak sobie? Nigdy nie bralem kredytu
    hipotecznego, ale z tego co slyszalem dostaje sie go w transzach po
    zakonczeniu etapow. Niby na co mialoby byc ta hipoteka?
    Sprawa druga, to w procesie inwestycyjnym wstrzymuje sie konsumpcje a
    nie inwestycje. Przypomne, ze budowa domu to konsumpcja.

    > Ja zaczynalem od pozyczenia 2k od kolezanki z liceum. Zrobilem z tego
    > ~80k w ciagu pol roku. Jak widac - Twoja teoria jest nieprawdziwa, nie trzeba
    > miec swojej kasy na start :-)

    Nie wiem, czy to ja pisze niezrozumiale? Pisalem o kasie na start?
    Pisalem o tym, ze trzeba miec kase na prowadzenie dzialalnosci. Co
    zrobiles z zarobionymi pieniedzmi? Wydales na lody?

    Pozdro.. TK

  • 226. Data: 2015-07-21 21:59:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]
    >co slyszalem dostaje sie go w transzach po zakonczeniu etapow. Niby na co

    Hipoteka na dom. Kolo stawia dom (do zamieszkania) i jednocześnie,
    niezależnie inwestuje, ale woli kasę zatrzymać w firmie - inwestując owe
    mityczne 3mln rocznie - a chatę postawić z kredytu, bo zapewne te 3 banki
    więcej wypracują niż ten kredyt zje. Adaś oczywiście pisze pod górkę (jako,
    że do szkoły też tak miał), ze niby 3mln były do opodatkowania - co się
    kłuci z 3mln do zainwestowania - jak idzie w koszty to nie w podatek. Po
    czym popierduje, ze skoro my nie wykręcamy 3mln rocznie (tak sobie założył)
    to nie jesteśmy w stanie tego zrozumieć (tego, że Adaś nie odróżnia
    inwestycji od przychodu do opodatkowania). Ergie robi loda Adasiowi.

    Tak zrozumiałem tą sytuację.

  • 227. Data: 2015-07-21 22:02:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 19:40:29 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Nie chcialo mi sie wnikac w te przykladowe szczegoly, ale nie uwazasz,
    > ze to nieco dziwnie brzmi brac kredyt hipoteczny na dom ale na
    > inwestycje? To co bank da mu tak sobie?

    Dzizas, Ty dalej nie jarzysz ;)
    Facet zarobil 3 banki i ma to na swoim koncie. Nie wazne ktorym (prywatnym,
    czy "firmowym", bo to dzialalnosc gospodarcza, wiec kasa jest "wspolna").
    Po opodatkowaniu. Buduje sobie dom - prywatny (!). Ot buduje dom dla
    swojego kolejnego dziecka. Wszystkim dzieciom postawil, teraz stawia
    ostatniemu. I na ten konkretny dom bierze kredyt hipoteczny. Nie wydaje z tych
    3 baniek ktore ma na koncie, bo woli to zainwestowac.

    Teraz rozumiesz? :)

    > Nigdy nie bralem kredytu
    > hipotecznego, ale z tego co slyszalem dostaje sie go w transzach po
    > zakonczeniu etapow. Niby na co mialoby byc ta hipoteka?

    Na dom. Prywatny dom.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 228. Data: 2015-07-21 22:06:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:00:01 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > to nie jesteśmy w stanie tego zrozumieć (tego, że Adaś nie odróżnia
    > inwestycji od przychodu do opodatkowania). Ergie robi loda Adasiowi.

    Niedosc, ze techniczny tluk to jeszcze podstaw ksiegowosci nie zna.
    Podatek wylicza sie od zysku, ktory jest roznica, miedzy przychodem,
    a kosztami. Wez lepiej zamknij juz mordke, bo az zal czytac.

    --
    Adam Sz.

  • 229. Data: 2015-07-21 22:32:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-21 o 22:02, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > ostatniemu. I na ten konkretny dom bierze kredyt hipoteczny. Nie wydaje z tych
    > 3 baniek ktore ma na koncie, bo woli to zainwestowac.

    Rozumiem ciagle tak samo. Koles bierze kredyt jak normalny czlowiek, bo
    nie ma na dom, bo pieniadze ktore zarobil zainwestowal i nie starczylo
    na dom. Po kiego grzyba wmieszales w to jakis kredyt inwestycyjny, ze ma
    byc drozszy od hipotecznego choc to dwie rozne rzeczy to nie wiem. A
    sytuacja zdaje sie byc dosc zwyczajna.

    Pozdro.. TK

  • 230. Data: 2015-07-21 22:36:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 Jul 2015 09:39:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    > Akurat w przypadku tego podatku dyskusji podlega nie czy wprowadzą tylko
    > kiedy wprowadzą. Czas przed wyborami raczej nie służy wprowadzaniu

    Tu może mam trochę spaczone spojrzenie przez większe miasto, ale wartość
    mieszkania to jakieś 1/2 - 2/3 wartości domu. Zatem taki podatek może
    uderzyć w miarę proporcjonalnie po kieszeni (w stosunku do zarobków).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl