  • 231. Data: 2015-07-21 22:38:27
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:32:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Rozumiem ciagle tak samo. Koles bierze kredyt jak normalny czlowiek, bo
    > nie ma na dom, bo pieniadze ktore zarobil zainwestowal i nie starczylo
    > na dom.

    No dalej nie rozumiesz...

    > Po kiego grzyba wmieszales w to jakis kredyt inwestycyjny, ze ma
    > byc drozszy od hipotecznego choc to dwie rozne rzeczy to nie wiem. A
    > sytuacja zdaje sie byc dosc zwyczajna.

    Masz 10 mln na koncie. Wymysliles sobie nowa inwestycje - potrzebujesz
    na nia 10 mln, ona dosc szybko ma przynosic szybko spore zyski. Musisz
    (chcesz) wybudowac sobie kolejny, prywatny dom (ktory nie ma z ta inwestycja
    nic wspolnego) za 1 mln pln.

    Co robisz?

    Ty wydajesz 1 mln pln, zostaje Ci 9 mln pln. Brakuje banki. Bierzesz kredyt
    inwestycyjny z odsetkami 10% zeby wystartowac z kredytem? No nie - lepiej
    inwestycje sfinansowac z wlasnej kasy, a dom wybudowac za najtanszy
    dostepny kredyt - hipoteczny.

    Pisze to wszystko tylko i wylacznie jako kontrargument na argument Kogutka,
    jakoby tylko biedota budowala domy na kredyt hipoteczny. To jest bzdura.
    Kwote jaka zarobil w zeszlym roku podalem tylko i wylacznie po to, zeby
    pokazac, ze biedny nie jest. I tyle :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 232. Data: 2015-07-21 22:44:11
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:00:01 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Niedosc, ze techniczny tluk to jeszcze podstaw ksiegowosci nie zna.
    >Podatek wylicza sie od zysku, ktory jest roznica, miedzy przychodem,
    >a kosztami. Wez lepiej zamknij juz mordke, bo az zal czytac.

    I inwestycja to w twojej, mordo ty moja, księgowości nie jest koszt?

    Hahahahahahahahah :-DDDDD

    Kontynuuj, jesteś taki uroczy w tym stanie :-)

  • 233. Data: 2015-07-21 22:46:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]

    >na nia 10 mln, ona dosc szybko ma przynosic szybko spore zyski. Musisz
    >(chcesz) wybudowac sobie kolejny, prywatny dom (ktory nie ma z ta

    Inwestujesz 10 mln, co powoduje, ze nie wypierdalasz w podatek 19 baniek,
    księgowy matołku :-)

  • 234. Data: 2015-07-21 22:48:28
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    oglegroups.com...

    >Inwestujesz 10 mln, co powoduje, ze nie wypierdalasz w podatek 19 baniek,
    >księgowy matołku :-)

    1,9 banki, oczywiscie

  • 235. Data: 2015-07-21 22:52:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-21 o 21:59, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Hipoteka na dom. Kolo stawia dom (do zamieszkania) i jednocześnie,
    > niezależnie inwestuje, ale woli kasę zatrzymać w firmie - inwestując owe
    > mityczne 3mln rocznie - a chatę postawić z kredytu, bo zapewne te 3
    > banki więcej wypracują niż ten kredyt zje.

    Tego wlasnie sie spodziewalem. Na poczatku zdawalo sie, ze skoro gosc ma
    leb jak kon to biorac kredyt i trzymajac jednoczesnie zarobione
    pieniadze w banku jest w stanie w jakis magiczny sposob na tym zarobic i
    zbudowac taniej dom niz za gotowke, co usprawiedliwialo by wziecie
    kredytu. Spodziewalem sie jakiegos mistycyzmu, wniosku, ze tylko jelen
    buduje za wlasne pieniadze, tajemnej wiedzy a tu zwyczajnie budzet mu
    sie nie spina i bierze tanszy kredyt zamiast drozszego. Jestem
    zawiedziony. Naprawde spodziewalem sie magii a tu sytuacja dosc
    zwyczajna tylko moze skala inna.

    Pozdro.. TK

  • 236. Data: 2015-07-21 22:56:55
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2015-07-21 o 21:59, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    >Tego wlasnie sie spodziewalem. Na poczatku zdawalo sie, ze skoro gosc ma
    >leb jak kon

    No wiec przy 3mln rocznie facet raczej wie jak nie tracić kasy, a Adaś nam
    tu serwuje opcje, ze pozwolił sobie owe 3 banki opodatkować, i potem zaczął
    je inwestować - zamiast, jak każdy uczciwy przedsiębiorca odpisać inwestycję
    od podatku.

    A to wszystko daje mi w głowie jedna konkluzję: jak się zmyśla to się błędy
    robi :-)

  • 237. Data: 2015-07-21 22:56:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:44:57 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > I inwestycja to w twojej, mordo ty moja, księgowości nie jest koszt?
    > Hahahahahahahahah :-DDDDD
    > Kontynuuj, jesteś taki uroczy w tym stanie :-)

    Oczywiscie, ze jest. Ale co to ma do rzeczy?
    Odliczy sobie w kolejnych latach od przyszlych przychodow.
    Bredzisz dalej.

    --
    Adam Sz.

  • 238. Data: 2015-07-21 22:57:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-21 o 22:38, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > inwestycyjny z odsetkami 10% zeby wystartowac z kredytem? No nie - lepiej
    > inwestycje sfinansowac z wlasnej kasy, a dom wybudowac za najtanszy

    Lepiej, ale to drozej jak za swoje.

> [...]
    > jakoby tylko biedota budowala domy na kredyt hipoteczny. To jest bzdura.
    > Kwote jaka zarobil w zeszlym roku podalem tylko i wylacznie po to, zeby

    OK, ale dalej wychodzi na to, ze w tym momencie nie stac go na
    inwestycje i dom jednoczesnie. Nie robie z tego zarzutu, ale trudno
    polemizowac z faktami. I oczywiscie z Kogutkiem tez nie musze sie zgadzac.

    Pozdro.. TK

  • 239. Data: 2015-07-21 22:58:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:52:20 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > zawiedziony. Naprawde spodziewalem sie magii a tu sytuacja dosc
    > zwyczajna tylko moze skala inna.

    No zwyczajna, zwyczajna. Choc niektorzy tutaj tego jak widac nie rozumieja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 240. Data: 2015-07-21 22:58:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    To, że od kosztu nie ma podatku - sam przed chwilka to napisałeś :-)

    >Odliczy sobie w kolejnych latach od przyszlych przychodow.
    >Bredzisz dalej.

    Hahahahahaha