  • 311. Data: 2015-07-22 22:36:27
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 21:28:21 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Co ma do rzeczy ubezpieczenie? Mowa jest o uzasadnieniu dla zniżki.

    Jakie znizki chopie. Mam ubezpieczenie na 100% bez zadnych wkladow wlasnych
    i ew. zwyzek przy wypadkach. Idz do Warty to sobie tez takie kupisz.
    Korzystalem kilka razy - najwyzsza szkoda to na nissanie 350z byla na 35k
    - wyplacili i nadal ubezpieczali na takich samych warunkach.

    > Rzeczywiście jestem zdziwiony. Nawet bardzo. Jaka to firma leasingowa?

    VW Leasing - ale co to ma do rzeczy? Leasingowalem kilkanascie samochodow,
    a nawet motocykl, z ktorego tez sciagalem za szkode z AC i zawsze w razie
    stluczek dostawalem wyceniona przez rzeczoznawce kase do reki i naprawialem
    auta sam, zwykle niezle na tym zarabiajac. Firmy leasingowe maja to
    gdzies :D

    Jak zwykle dorabiasz jakies niestworzone teorie - wypadaloby zadac pytanie
    ile kupiles samochodow w zyciu w leasing, ile z nich bylo nowe i ile mialo
    stluczki? Ja od 1999 mialem tego od cholery wiec wiem jak jest w praktyce :D

    --
    Adam Sz.

  • 312. Data: 2015-07-22 22:45:32
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Jakie znizki chopie. Mam ubezpieczenie na 100% bez zadnych wkladow wlasnych
    >i ew. zwyzek przy wypadkach.

    Zniżka w cenie pojazdu matole, skąd ci się wzięły zniżki na ubezpieczeniu to
    tylko ty wiesz. Ale chyba raczej nie wiesz.

> [...]
    >stluczek dostawalem wyceniona przez rzeczoznawce kase do reki i naprawialem
    >auta sam, zwykle niezle na tym zarabiajac. Firmy leasingowe maja to

    Zatem rzuć okiem na OWUL VW Leasing

    § 12 Obowiązek ubezpieczenia
    15. Jakiekolwiek naprawy przedmiotu leasingu, w tym będące rezultatem
    zdarzenia ubezpieczeniowego, będą dokonywane wyłącznie w autoryzowanej
    stacji obsługi dla danej marki pojazdu. W razie niedopełnienia tego
    obowiązku Finansujący może żądać od Korzystającego zapłaty kary umownej w
    wysokości 20% wartości początkowej przedmiotu leasingu, za każde naruszenie
    tego obowiązku

    Tak, matołek adaś nie wie jakie dokumenty podpisuje.

  • 313. Data: 2015-07-22 23:03:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 22:46:12 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

> [...]
    > tego obowiązku
    >
    > Tak, matołek adaś nie wie jakie dokumenty podpisuje.

    A myslisz, ze majac nowe auto z AC naprawialbym szkode u pana Mirka? :-))
    Fajnie, ze tak sie martwisz o mnie ale szukasz dziury w calym - po to mam
    assistance na cala europe, auto zastepcze w cenie i naprawe w ASO zeby
    z tego skorzystac, za darmo :D

    --
    Adam Sz.

  • 314. Data: 2015-07-22 23:07:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 22:46:12 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Zatem rzuć okiem na OWUL VW Leasing
    >
    > § 12 Obowiązek ubezpieczenia
    > 15. Jakiekolwiek naprawy przedmiotu leasingu, w tym będące rezultatem

    Oczywiscie cwaniaczku punktu 16 juz nie wkleiles, manipulanciku :-) A brzmi
    on tak:

    16. W sytuacjach wyjątkowych, naprawy i konserwacje mogą być po uzyskaniu
    pisemnej zgody Finansującego dokonywane w innej niż autoryzowana
    stacji, pod warunkiem, że stacja ta daje gwarancję należytego ich wykonania
    bez naruszenia warunków gwarancji przedmiotu leasingu.

    Klamczuszek :)

    --
    Adam Sz.

  • 315. Data: 2015-07-22 23:26:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nareszcie pojawiło się jakieś wyliczenie, szkoda że do dupy. U mnie jest jedna
    pozycja i nazywa się czynsz. U ciebie są dziesiątki jeśli nie setki pozycji, z
    których wymieniłeś cztery niekoniecznie pokrywające się z moim czynszem. U Ciebie
    nazywa się to całkowity koszt jaki ponosisz w związku z posiadaniem i utrzymaniem na
    poziomie zapewniającym najmniejszy spadek wartośći. Mnie nie interesują dziury w
    dachu, pęknięte rury, sprzątanie śniegu, mycie okien na klatkach schodowych itp. Mam
    to wszystko policzone hurtem. Ty za każdą analogiczną pracę płacisz lub wykonujesz
    sam czyli ponosisz straty bo jak Twoja stawka godzinowa wynosi np 150 zł a wykonujesz
    pracę za którą płaci się 10 zł/h to jesteś 140 zyli w plecy. W moim czynszu najmniej
    jest zysku właściciela. Reszta to koszt remontów, napraw, sprzątania itp. Czyli
    dokładnie tego samego za co i Ty płacisz. Różnica jest tylko taka że Ciebie to
    obciąża w całości a ja płacę za niewielką przypadającą na mnie część. Jeśli ja w
    wynamowanym mieszkaniu płacę 5 złotych gołego czynszu za metr kwadratowy to u Ciebie
    jeśli by policzyć wszystkie wydatki wyjdzie to kilka razy więcej. To nie idzie tylko
    o wydatki jakie w tej chwili ponosisz ale i te które poniesiesz w przyszłości. Jak
    byś nie wierzył to masz prosty rachunek. Dom w którym mieszkam ma z 250m2 dachu. Trzy
    kondygnacje to 750m2. Moja częśc to trochę więcej niż 10% kosztów napraw dachu. Ty
    masz chyba ponad 200 m2 i przy smołowaniu zapłacisz z własnej kieszeni za 200m2
    dachu. I tak ze wszystkim. Pęknie rura to koszt rozkłada się na wielu najemców a nie
    jednego wlaściciela. Znam właściciela na tyle dobrze że rozmawiamy o wielu rzeczach.
    mówi ze czystego zysku z mieszkania ma 10-15%. W zasadzie cały czynsz to koszt
    utrzymania. To na czym zarabia? Ma 10 dużych nieruchomości i w nich kilka tysięcy
    powierzchni użytkowej. Ceny to od 20 złotych do 30 Euro za metr.

  • 316. Data: 2015-07-22 23:43:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mylisz najem okazjonalny z najmem w budynkach z mieszkaniami do najmu. Najem
    okazjonalny z założenia to najem umeblowanego i w pełni wyposażonego mieszkania. Ze
    swoch rzeczy najemca jak brzydliwy to własdną poduszkę i prześcieradło może mieć. W
    budynkach z mieszkaniami do najmu stawka czynszu jest regulowana i wynosi maksymalnie
    3% wartości odtworzeniowej jednego metra kwadratowego rocznie. Jak w jakimś regionie
    koszt budowy 1m2 mieszkania wynosi 5000 to czynsz za mieszkanie 40m2 nie może być
    wyższy niż 500 złotych miesięcznie + opłaty za media i inne usługi typu wywózka
    śmieci.

  • 317. Data: 2015-07-22 23:48:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 23:26:30 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Mnie nie interesują dziury w dachu, pęknięte rury, sprzątanie śniegu, mycie okien
    na klatkach schodowych itp.

    No dawaj dalej te "itp.". Bo tak:

    - dachowke mam na dachu ceramiczna - mysle ze mnie przezyje bez zadnych
    awarii. Poki co lezy 6 rok na dachu i lezy
    - pekniete rury - jakie rury? Kanalizacyjne? Mysle, ze mnie przezyja bez
    awarii. Wezyki w armaturach? Tylko w lazience mam dwa, kible podlaczone
    PEXem na sztywno. PEX w podlogach zywotnosc min. 30 lat.
    - sprzatanie sniegu - ja to mam za darmo, bo sam sprzatam, Ty za to placisz :D
    - nie mam klatek schodowych wiec nic mnie nie kosztuje mycie okien

    Dawaj dalej. Smiem twierdzic, ze w nowym domu przez 30 lat nie kiwne palcem,
    procz malowania.

> [...]
    > 150 zł a wykonujesz pracę za którą płaci się 10 zł/h to jesteś 140 zyli w

    Zawsze mnie to porownanie smieszy :-)

    > W moim czynszu najmniej jest zysku właściciela. Reszta to koszt remontów,
    > napraw, sprzątania itp. Czyli dokładnie tego samego za co i Ty płacisz.

    Juz wyliczylismy, ze place tyle ze zostaje mi jeszcze 1500 rocznie w
    porownaniu do Ciebie :) Czyli przez 30 lat na koncie bym nazbieral 45 tys pln
    - akurat na jakis podstawowy remoncik po 30 latach w domu.

    > Różnica jest tylko taka że Ciebie to obciąża w całości a ja płacę za niewielką >
    przypadającą na mnie część.

    Trudno zebys placil za caly blok mogac korzystac tylko z paru metrow :-)

    > Jeśli ja w wynamowanym mieszkaniu płacę 5 złotych gołego czynszu za metr
    > kwadratowy to u Ciebie jeśli by policzyć wszystkie wydatki wyjdzie to kilka
    > razy więcej.

    Nigdy w zyciu, narazie policzylismy, ze wychodzi kilka razy taniej :)

    > trochę więcej niż 10% kosztów napraw dachu. Ty masz chyba ponad 200 m2 i przy
    > smołowaniu zapłacisz z własnej kieszeni za 200m2 dachu.

    Nie mam zadnej smoly na dachu tylko folie, welne mineralna i dachowke
    ceramiczna. Dachowka z 50 lat lekko wytrzyma, folia ma wytrzymac 100 :-)
    Welna mineralna nie wiem - pewnie tez duzo bo to kamien.

    > I tak ze wszystkim.

    No z czym - dawaj konkrety :-)

    > Pęknie rura to koszt rozkłada się na wielu najemców a nie jednego wlaściciela.

    Jaka rura ma mi peknac w domu? W bloku moze pekaja bo blok wysoki to pracuje,
    wiec rury szlak trafia. Ty mieszkasz w kamienicy 100 letniej, a piszesz
    o jakichs wyimaginowanych kosztach w ledwo zbudowanym domu z nowoczesnych
    materialow :-) Rury to moga pekac metalowe, bo przerdzewialy, albo klejone
    PCV, bo ktos 15 lat temu uzyl tej wadliwej technologii. Jakie inne rury mi
    moga w domu peknac?

    Narazie mieszkam prawie 6 lat i wszystko jest jak nowe.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 318. Data: 2015-07-22 23:57:17
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-22 o 21:25, Ghost pisze:
    > Nadal współczuję :-)
    EOT

    Maciek

  • 319. Data: 2015-07-23 00:36:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie myśl że coś jest tak dobre jak Ci się wydaje. ostatnio w Polsce wichury były.
    Miałeś farta że nie i Ciebie. Bo nie jest wykluczone że byś zbierał dachówkę z ziemi.
    Pokazywali w tv skutki. Pokazywali całkowicie zburzone domy jednorodzinne. Dach to
    mały pikuś. Cale domy przestały istnieć. To co z nich zostało koparkami pakowali do
    wywrotek i gdzieś wywozili. O tym że w miastach wichury zniszczyły kamienice nie
    mówili. Masz ubezpieczenie które pokryje całkowite zniszczenie domu? Takie że jak by
    Ci się coś takiego zdarzyło to pokryje budowę takiego samego a Ty w tym czasie
    dostaniesz z ubezpieczenia pieniądze na wynajęcie domu o podobnym standardzie jak
    zniszczony.

  • 320. Data: 2015-07-23 01:02:19
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    wyższy niż 500 złotych miesięcznie + opłaty za media i inne usługi typu wywózka
    Nawet nie wiedziałem, że są takie przepisy. Ale teraz rozumiem dlaczego
    u nas nie ma mody na domy czynszowe.