  • 321. Data: 2015-07-23 01:16:53
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie myśl że coś jest tak dobre jak Ci się wydaje. ostatnio w Polsce wichury były.
    Miałeś farta że nie i Ciebie. Bo nie jest wykluczone że byś zbierał dachówkę z ziemi.
    Pokazywali w tv skutki. Pokazywali całkowicie zburzone domy jednorodzinne.
    No ja widziałem, też w telewizji, jak pokazywali najemców kamienic,
    którym właściciele uprzykrzali życie po to, żeby tych najemców się
    pozbyć i zarobić na kamienicy w inny sposób. Zdaje się w Poznaniu to
    było. Tylko, że to są sytuacje ekstremalne i raczej niecodzienne.

    >Dach to mały pikuś. Cale domy przestały istnieć. To co z nich zostało koparkami
    pakowali do wywrotek i gdzieś wywozili. O tym że w miastach wichury zniszczyły
    kamienice nie mówili. Masz ubezpieczenie które pokryje całkowite zniszczenie domu?
    Takie że jak by Ci się coś takiego zdarzyło to pokryje budowę takiego samego a Ty w
    tym czasie dostaniesz z ubezpieczenia pieniądze na wynajęcie domu o podobnym
    standardzie jak zniszczony.
    No dobrze, ale nie możesz wykluczyć, że kamienica w której mieszkasz też
    się nie zawali i wywiozą ja koparkami. Pewnie jej właściciel jest
    ubezpieczony i dostanie jakieś odszkodowanie. No ale co z Tobą, gdzie Ty
    będziesz wtedy mieszkał?

  • 322. Data: 2015-07-23 02:07:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lipca 2015 01:16:56 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    > się nie zawali i wywiozą ja koparkami. Pewnie jej właściciel jest
    > ubezpieczony i dostanie jakieś odszkodowanie. No ale co z Tobą, gdzie Ty
    Ustawa o ochronie lokatorów gwarantuje mi wiele praw. Mam z właścicielem bezterminową
    umowę najmu lokalu mieszkalnego. Jeśli ten w którym mieszkam się zawali to umowa nie
    wygasa. Mam dostać od niego lokal zastępczy o podobnych parametrach jak zniszczony.
    Rozwiązanie takiej bezterminowej umowy jest bez zgody dwóch stron praktycznie
    niemożliwe. Jeśli najemca nie płaci czynszu to właściciel nie może wystaawić my
    gratów na ulicę. Decyzję o rozwiązaniu umowy, jesli nie płacący sam nie chce się
    wyprowadzić, podejmuje sąd. I to niekoniecznie na korzyść kamienicznika. Podstawowym
    kryterium jest czy gmina ma mieszkanie zastępcze. Nie obowiązują wtedy przepisy że
    zastępcze ma by o podobnym standardzie. W kamienicy w której mieszkam właścicielowi
    udało się wyprowadzić lokatorów którzy prawie 10 lat nie płacili czynszu. Oni nie
    byli biedni, to typowi oszuści. Podstawowym kryterium jest czy lokator nie dewastuje
    mieszkania. Oni nie niszczyli. Zawsze mieli czyste okna. Nie placenie tłumaczyli tym
    że są biedni. Kilka lat temu połaszczył się i wynajął przypadkowym ludziom. Oni też
    nie płacili. Wywalił ich jak zaczęli palić w piecu deskami z podłogi. Poza tym nie
    dawali się poznać ze złej strony innym lokatorom. Dwa lata trwało zanim sąd wydał
    nakaz eksmisji. Było w Łodzi kilka przypadków że jacyś spadkobiercy odzyskali
    kamienice i zaczęli kombinować jak wyrzucić lokatorów. Zawsze kończylo się to w
    prokuraturze i sprawą w sądzie. Jeden przypadek jest ciekawy. Ktoś pierdolniety
    przejął kamienicę. Miejsce przecudnej urody. Wymarzone na biura, siedzibę banku.
    Ladny i dobrze utrzymany budynek w centrum miasta. Wyszło na to że lokatorzy sami się
    wyprowadzili. Budynek stoi pusty. Cały zysk z budynku to wielki baner reklamowy. Nie
    zamieszkany przez kilka lat budynek stracił status budynku mieszkalnego ze względu na
    zniszczenia spowodowane brakiem ogrzewania itp. Zdegradował się do tego stopnia przez
    kilka lat że nadzór budowlany bez remontu kapitalnego nie wyda zgody na wpuszczenie
    tam ludzi. Gość ma dom do remontu albo rozbiórki, dwa lata w zawiasach dostał i jakąś
    sporą grzywnę. Generalnie poprawił sobie jakość życia. Wiem że było i jest sporo
    przypadków i konfliktów pomiędzy właścicielami kamienic a lokatorami. Ale nie w
    Łodzi. W Łodzi nie pozwolono na sprzedaż kamienic z lokatorami jakimś dziwnym firmom.
    Na Śląsku podobno po dziewięćdziesiątym kwitł handel domami z lokatorami. Z tym że
    tam chyba było dużo budynków z mieszkaniami pracowniczymi. I jakoś przy sprzedaży
    przedsiębiorstw ktoś kupował przy okazji nieruchomości z lokatorami. Potem brali pod
    te budynki kredyty i wyszło z tego szambo. Lokator w kamienicy to taki kwiatek do
    kożucha. Popatrz na typową łódzką kamienicę. Parter to zawsze powierzchnia sklepowa,
    usługowa. Na tych powierzchniach kamienicznicy tłuką niewyobrażalną kasę.

  • 323. Data: 2015-07-23 06:07:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu środa, 22 lipca 2015 22:46:12 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Oczywiscie cwaniaczku punktu 16 juz nie wkleiles, manipulanciku :-) A brzmi
    >on tak:

    >16. W sytuacjach wyjątkowych, naprawy i konserwacje mogą być po uzyskaniu
    >pisemnej zgody Finansującego dokonywane w innej niż autoryzowana
    >stacji, pod warunkiem, że stacja ta daje gwarancję należytego ich wykonania
    >bez naruszenia warunków gwarancji przedmiotu leasingu.

    >Klamczuszek :)

    Gdzie napisałem kłamstwo?

    Gdybyś umiał matole czytać, to nawet punkt 15 teoretycznie nie wymusza kary
    20%, finansujący _może_ ukarać, ale nie musi. Kłopot w tym, że władza jest
    po jego stronie, więc musisz być gotów na to, że cię jednak zmuszą do
    korzystania z ASO. I nie widzę powodu, żeby podmiot z grupy VW nie zmusił
    cię skorzystania z ASO VW. Jak se kupisz u nich opla, to może odpuszczą. Po
    co wspierać konkurencję? Ale adsiu możesz żyć swoją nadzieją, wszak już
    korzystałeś mając pojazd w leasingu z warstatu pana zenka :-) Kłamczuszku
    :-)

  • 324. Data: 2015-07-23 06:08:50
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >A myslisz, ze majac nowe auto z AC naprawialbym szkode u pana Mirka? :-))
    >Fajnie, ze tak sie martwisz o mnie ale szukasz dziury w calym - po to mam
    >assistance na cala europe, auto zastepcze w cenie i naprawe w ASO zeby
    >z tego skorzystac, za darmo :D

    Nie za darmo, matołku.

  • 325. Data: 2015-07-23 08:35:10
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > Mylisz najem okazjonalny z najmem w budynkach z mieszkaniami do najmu.

    nie mylę, bo tej drugiej opcji jest może jeden promil na rynku i nie mam
    z czym mylić

    Najem okazjonalny z założenia to najem umeblowanego i w pełni
    wyposażonego mieszkania.

    Ze swoch rzeczy najemca jak brzydliwy to własdną poduszkę i
    prześcieradło może mieć.

    W budynkach z mieszkaniami do najmu stawka czynszu jest regulowana i
    wynosi maksymalnie 3% wartości odtworzeniowej

    czyli okres zwrotu inwestycji to min. 33 lata, realnie pewnie 40 lat -
    to już wiem dlaczego takich mieszkań praktycznie nie ma

    Łukasz

  • 326. Data: 2015-07-23 08:46:13
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]

    kamienicę. Parter to zawsze powierzchnia sklepowa, usługowa. Na tych
    powierzchniach kamienicznicy tłuką niewyobrażalną kasę.

    to powiedz mi teraz czy sam zainwestowałbyś w taką kamienicę. Bo nie
    znam nikogo kto zainwestowałby w biznes z okresem zwrotu 40 lat. Masz
    szczęście mieszkać w takim mieszkaniu i ciesz się póki możesz - bo
    takich mieszkań już praktycznie nie ma, a na pewno będzie ich ubywać

    Łukasz

  • 327. Data: 2015-07-23 09:43:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bardzo dużo jest budynków z mieszkaniami do najmu. I będzie coraz więcej. W lodzi
    miasto buduje kolejne 140 mieszkań pod taki najem a program " mia100kamienic" ma na
    celu wyremontowanie budynków z mieszkaniami pod najem. Tych kamienic ma być dużo
    więcej niż sto. Gdzieś pisali że w takiej sztuce nówce stu letniej kamienicy po
    remoncie czynsz na poziomie 10-12 zł za metr + opłaty. Budynki ocieplone według
    obowiązujących norm to koszt ogrzewania niewielki. Mieszkania w stanie " wnieść meble
    i mieszkać". Podłogi, kafelki, krany, wanny, kuchnie, ogrzewanie już są.

  • 328. Data: 2015-07-23 10:16:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lipca 2015 00:36:19 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie myśl że coś jest tak dobre jak Ci się wydaje. ostatnio w Polsce wichury były.
    Miałeś farta że nie i Ciebie. Bo nie jest wykluczone że byś zbierał dachówkę z ziemi.
    Pokazywali w tv skutki. Pokazywali całkowicie zburzone domy jednorodzinne. Dach to
[...]

    Mam ubezpieczenie od wszystkiego, place za nie 280 pln / rok.

    Pokaz mi murowany dom, ktory sie poskladal jak klocki :-) Jakies bajki
    opowiadasz. Wiatr to moze zdmuchnac dom szkieletowy ale nie murowany.
    Ciezki dach przykotwiony do wienca solidnymi szpilkami tez jest nie do
    ruszenia dla wiatrow jakie u nas panuja - nawet tych ostatnich z tornadami.
    Dachowki mam co ktoras przykrecona. Takie rzeczy sa odporne na wiatr,
    to co widziales w TV to pewnie jakas stodola byla :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 329. Data: 2015-07-23 10:21:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lipca 2015 06:20:04 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Gdzie napisałem kłamstwo?

    Mozna robic naprawy poza ASO, czy nie mozna? Owszem, VW Leasing sie musi
    zgodzic ale to formalnosc. Wiec mozna.

    Szukaj teraz punktu, ktory mowi, ze musze robic przeglady gwarancyjne w ASO
    bo tego tez sie czepiles. No dawaj, pokaz ze miales choc cien racji :D

    -> Gdybyś umiał matole czytać,

    Ha ha i pisze to gosc ktory nie potrafil doczytac kolejnego punktu :P

    Zal mi cie - probujesz sie czepiac ale nawet to ci nie wychodzi :)

    --
    Adam Sz.

  • 330. Data: 2015-07-23 10:23:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lipca 2015 09:43:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    i mieszkać". Podłogi, kafelki, krany, wanny, kuchnie, ogrzewanie już są.

    No wypas, ze krany sa :) Rozumiem, ze napiszesz zaraz, ze w tej nowo
    wyremontowanej wypas stu letniej kamienicy przez 50 lat nie bedzie trzeba
    nic remontowac, bo jest tak zajebiscie dobrze wyremontowana? :-) A w nowym
    domu to po 5 latach rury pekaja? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.