  • 1. Data: 2009-11-02 22:03:03
    Temat: Do Warszawiaków - Co to za drzewa?
    Od: XL <i...@g...pl>

    ...przy Pomniku Lotnika, dziś widziałam - jedyne dwa absolutnie zielone,
    oba tego samego gatunku. Co to za gatunek??? Wszystkie inne już mają
    zwarzone liście, a te wcale! - i dlatego bardzo mnie ciekawią...
    --

    Ikselka.

  • 2. Data: 2009-11-02 22:03:35
    Temat: Re: Do Warszawiaków - Co to za drzewa?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Nov 2009 23:03:03 +0100, XL napisał(a):

    > ...przy Pomniku Lotnika, dziś widziałam - jedyne dwa absolutnie zielone,
    > oba tego samego gatunku. Co to za gatunek??? Wszystkie inne już mają
    > zwarzone liście, a te wcale! - i dlatego bardzo mnie ciekawią...

    Duże, krępe i rozłożyste.
    --

    Ikselka.

  • 3. Data: 2009-11-02 22:54:28
    Od: XL <i...@g...pl>

> [...]

    > oba tego samego gatunku. Co to za gatunek??? Wszystkie inne już mają
    > zwarzone liście, a te wcale! - i dlatego bardzo mnie ciekawią...

    Tu widać - po lewej i prawej stronie, nawet odp. foto udało mi się znaleźć
    w necie, gdzie też widać tę ich zieleń wśród zrudziałych sąsiadów:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/W
    arszawa-pomnik_lotnika2.jpg
    --

    Ikselka.

  • 4. Data: 2009-11-03 09:42:25
    Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>

    XL wrote on 2009-11-02 23:54:

    > Tu widać - po lewej i prawej stronie, nawet odp. foto udało mi się znaleźć
    > w necie, gdzie też widać tę ich zieleń wśród zrudziałych sąsiadów:
> [...]

    Na zdjeciu nie widac za dobrze, ale strzelam, ze to jesiony. One nie
    zmieniaja koloru lisci, tylko od razu gubia.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 5. Data: 2009-11-03 11:48:39
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 10:42:25 +0100, BbT napisał(a):

    arszawa-pomnik_lotnika2.jpg

    > Na zdjeciu nie widac za dobrze, ale strzelam, ze to jesiony. One nie
    > zmieniaja koloru lisci, tylko od razu gubia.

    To nie sa jesiony - znam jesion, nie ma on tego charakterystycznego
    rozłożystego pokroju, a i liście nie takie - te są pojedyncze, podobne może
    nieco do lipy, a jesion ma złożone. Wczoraj widziałam te drzewa jadąc
    samochodem obok pomnika, a w tym rejonie nie sposób się nagle zatrzymać,
    aby się przyjrzeć, jednak to na pewno nie są jesiony: wszystkie inne drzewa
    wokół już są niemal łyse albo liście mają rude, a te są do tej pory
    ulistnione w pełni i zielone jak w środku lata...
    --

    Ikselka.

  • 6. Data: 2009-11-03 14:07:50
    Od: XL <i...@g...pl>

    arszawa-pomnik_lotnika2.jpg

    > Na zdjeciu nie widac za dobrze, ale strzelam, ze to jesiony. One nie
    > zmieniaja koloru lisci, tylko od razu gubia.

    No i jesiony o tej porze są już raczej łyse, albo rude...
    --

    Ikselka.

  • 7. Data: 2009-11-03 21:53:17
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

> [...]

    =================
    Trochę na morwę wygladają. Jak bedę blisko to zobaczę.

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 8. Data: 2009-11-03 22:04:38
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2009 22:53:17 +0100, Jan napisał(a):

    > =================
    > Trochę na morwę wygladają. Jak bedę blisko to zobaczę.

    Będę bardzo wdzięczna. Ponieważ chcę sobie też ze dwa takie drzewa
    "zaprowadzić" - żeby za wcześnie się nie dawać jesieni kiedyś ;-)
    --

    Ikselka.

  • 9. Data: 2009-11-03 22:05:09
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2009 22:53:17 +0100, Jan napisał(a):

    > =================
    > Trochę na morwę wygladają. Jak bedę blisko to zobaczę.

    Chyba baaaardzo stare musiałyby to być morwy...
    --

    Ikselka.

  • 10. Data: 2009-11-03 22:39:52
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    BbT wrote:
    arszawa-pomnik_lotnika2.jpg

    > Na zdjeciu nie widac za dobrze, ale strzelam, ze to jesiony. One nie
    > zmieniaja koloru lisci, tylko od razu gubia.

    nie patrząc nawet na zdjęcia - jesiony gubią liście szybko, już są gołe.
    ale teraz popatrzyłem... jakie jesiony?!?!
    to nawet nie przypomina jesiona,

    moon