  • 11. Data: 2009-10-31 13:54:10
    Temat: Re: Do ekspertów ogrzewania - rada potrzebna
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Masz jeden RTL na cala podlogowke 7 obwodowa? Szczerze to niezly cyrk Ci
    > ktos wymyslil.
    tak
    na rurze wyjściowej z ciepłą wodą z pieca jest trójnik
    woda z pieca T wyjście na podłogówkę z regulatorem ustawionym na 35st.c
    obieg kaloryferów

    Michał

  • 12. Data: 2009-10-31 15:03:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > tak
    > na rurze wyjściowej z ciepłą wodą z pieca jest trójnik
    > woda z pieca T wyjście na podłogówkę z regulatorem ustawionym na 35st.c
    > obieg kaloryferów

    RTL to zawor montowany na powrocie. Nie reguluje temp. wody w posadzce a
    ogranicza jej przeplyw po osiagnieciu przez nia zadanej temp. na powrocie,
    kiedy odda juz temp. do posadzki. Jak przestaje oddawac bo posadzka sie
    rozgrzala, to woda osiaga temp. bliska zasilaniu i RTL sie przymyka do
    momentu az temp. wody w petli znowu spadnie. Regulator ktory ustawiasz na
    35C masz na zasileniu czy powrocie? I co to za zawor, moze mieszacz?

    Pozdro.. TK