  • 1. Data: 2011-03-20 08:57:03
    Temat: Do fachowcow od ogrzewania podlogowego
    Od: Kadar <o...@g...com>

    ale tego elektrycznego. Dlaczego nie grzeje rowno? Polozone sa maty
    (Devi) na 10m2 z tym ze czesc tej powierzchni to pas szr. ok 60 cm. ok
    5m reszta w mniej wiecej kwadracie. Poczatek (patrzac od termostatu)
    jest tam gdzie gdzie idzie ten waski pasek potem przechodzi w
    powierzchnie kwadratowa.
    Pierwsze odczuwalne cieplo jest tam gdzie jest zakonczenie maty -
    dlaczego od razu NIE na calej powierzchni?
    Po kilku godzinach grzania sa miejsca bardziej ciweple i takie gdzie
    cieplo jest ledwo wyczuwalne. Cala powirzchnia jest rowna,
    wypoziomowana i grubosci sa identyczne.
    Wydawalo mi sie ze elektryczne powinno miec rowne grzanie na calej
    powierzchni.

    KADAR

  • 2. Data: 2011-03-20 14:44:37
    Temat: Re: Do fachowcow od ogrzewania podlogowego
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-03-2011 o 09:57:03 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wypoziomowana i grubosci sa identyczne.
    > Wydawalo mi sie ze elektryczne powinno miec rowne grzanie na calej
    Czy to masz kable samoregulujące? jeżeli nie to masz źle połozoną izolację
    i dlatego podłoga ma różne straty ciepła co powoduje że nie równo grzeje.
    Kable niesamoregulujące mają stałą moc na mb.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-03-20 16:37:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > i dlatego podłoga ma różne straty ciepła co powoduje że nie równo grzeje.
    > Kable niesamoregulujące mają stałą moc na mb.

    Tu zes mnie zagial - nie wiem. Wydawalo mi sie, ze w matach nie ma
    czegos takiego jak kable samoregulujace, jutro sprawdze u producenta.
    No wlasnie, stala moc na mb biezacy czyli stala temperatura na calej
    powierzchni czyz nie tak powinno byc, W koncu nie ma zadnych roznic w
    grubosciach plytek.

    KADAR

  • 4. Data: 2011-03-20 20:06:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-03-2011 o 17:37:44 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Tu zes mnie zagial - nie wiem. Wydawalo mi sie, ze w matach nie ma
    > czegos takiego jak kable samoregulujace, jutro sprawdze u producenta.
    Coś mi się kołacze że chyba tylko kable są samoregulujące, maty raczej nie.

    > No wlasnie, stala moc na mb biezacy czyli stala temperatura na calej
    > powierzchni czyz nie tak powinno byc,
    Powinno :)

    > W koncu nie ma zadnych roznic w
    > grubosciach plytek.
    Ale to nie o płytki chodzi tylko o izolację pod wylewką, jak nie masz
    izolacji w danym miejscu albo mniejszą niż obok to tego miejsca mata nie
    zagrzeje
    albo zagrzeje słabiej i czujesz różnicę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-03-21 11:55:39
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > zagrzeje
    > albo zagrzeje słabiej i czujesz różnicę.

    Wylewki nie zrywalem zeby stwierdzic czy wszystko jest tak jak powinno
    byc ale tam gdzie byly robione jakies prace zawsze byl styropian 5cm,
    folia i wylewka na to. Nie znalazlem nigdzie miejsca, zeby oszczedzali
    i dawali np. zamiast styropiany piach lub cos podobnego. W kazdym
    razie cos mi nie pasuje z tym ogrzewaniem a chocuiazby ten efekt
    przechodzenia ciepla od jednego konca na drugi, z czego to wynika,
    prad to nie woda, ktora musi nagrzac poszczegolne cele czy pola.

    KADAR

  • 6. Data: 2011-03-21 15:11:37
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 20.03.2011 09:57, Kadar wrote:
> [...]
    > wypoziomowana i grubosci sa identyczne.
    > Wydawalo mi sie ze elektryczne powinno miec rowne grzanie na calej

    Grzeje rowno tam gdzie sa przewody.
    A nie 'stały' Ci przewody podczas zasypywania wylewki?
    Powinny byc przypiete do siatki metalowej.
    Pozdrawiam
    S.