  • 21. Data: 2009-04-19 08:27:34
    Temat: Re: Do przemyślenia
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gsdmse$p29$1@opal.futuro.pl...

    > Tak ale ja do dziś nie mogę zlecić podbitki, bo przychodzą same półgłówki
    > i nie chcą umów podpisywać tylko po robocie sie dogadamy. Jestem w kropce,
    > bo mi ptaki rozwalą styropian.

    To zakasaj rękawy i do roboty. W ten sposób utrzesz nosa partaczom, nierobom
    i oszustom ;D

  • 22. Data: 2009-04-19 09:21:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > He he he, żebyś się nie ......
    > Myślisz, że na telefon będziesz miał taniej ?
    > W hurtowni też musisz się nieźle targować, żeby dostać towar z rabatem, a
    > już na telefon to zapomnij.

    To chyba w innych krajach żyjemy. Ja dzwonie do hurtowni i przywożą mi co
    chcę- nawet niewielkie ilości. Ostatnio 5 worków cementu np i dwa pręty fi10
    pociete na dwumetrowe odcinki. I żadnych dodatkowych kosztów nie liczą,
    rozliczenie z nimi tez wygodne- kierowcy podpisuje WZ a fakture dostaje na
    koniec miesiaca.

    Kris

  • 23. Data: 2009-04-19 09:54:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > podniecać ?
    >
    > Powracając do kosztów. No coż ? Jeżdżąc codziennie po kilkanaście czy
    > kilkadziesiąt kilometrów samochodem dostawczym na budowy, firma ponosi
    > koszty, które musi uwzględnić w cenie roboty. Jest to chyba oczywiste ?
    > Oczywiście możesz zatrudnić pana Ździsia, któremu będziesz musiał
    > zorganizować zakup i transport, przywieźć materiały na miejsce itp.
    > Przecież to też są koszty, Twoje koszty, tyle, że ukryte. Płacisz za samą
    > usługę mniej, ale dolicz do tych kosztów wszystkie dodatkowe, ukryte
    > koszty, wtedy będziesz mógł porównać ceny usług.

    Nie mam negatywnych nastawień do osób i ich samochodów. Mam negatywne
    nastawienie do wiekszości FIRM.
    Nie interesuja mnie koszty FIRM. To kłopot właściela FIRMY. Ja tylko uważam
    że w większość przypadków nie ma żadnych korzyści z zatrudniania FIRMY a
    cena jest przeważnie wyższa. Prawda jest taka że FIRMY nie gwarantuja
    lepszej jakośći robót niż Pan Henio(oczywiście myślę tu o solidnym Panu
    Heniua nie o przypadkowym Panu Heniu znalezionym z ogłoszenia na słupie).
    U mnie SSO robiła FIRMA i nie żałuje. Mieli swój sprzęt nawet swoje deski na
    szalowanie stropu. Materiały zamawiałem na telefon z hurtowni ja ew.
    właściciel FIRMY odbierał je osobiście. Była to firma zatrudniajaca
    kilkanaście osób, miał kilka busów sprzęt koparke itp. I mimo tego zrobili
    mi tanio- akurat tu Panowie Heniowie chcieli drożej a sprzetu nie mieli.
    Ale już instalacje, wykończeniówke itp robili mi Heniowie- FIRMY tu
    fiksowały z cenami. I to mnie dziwi bo do instalacji i wykończeniówki
    niepotrzebne są drogie maszyny, rzadzędzia, busy itp. Koszty sporo mniejsze,
    a ceny niewspółmiernie wysokie.

    Kris

  • 24. Data: 2009-04-19 10:27:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 11:21:34 +0200, Kris napisał(a):

> [...]
    > rozliczenie z nimi tez wygodne- kierowcy podpisuje WZ a fakture dostaje na

    Nie pisz mu tego! Jego normy jakie zakuł nie dopuszczają takiej możliwości
    :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2009-04-19 10:45:02
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > mi tanio- akurat tu Panowie Heniowie chcieli drożej a sprzetu nie mieli.

    Tu dokładnie zaprzeczyłeś temu co pisałeś wcześniej :)

> [...]
    > niepotrzebne są drogie maszyny, rzadzędzia, busy itp. Koszty sporo
    > mniejsze, a ceny niewspółmiernie wysokie.

    No chyba sobie robisz jaja :)

    Elektryka:
    Bruzdownice (ok. 3000zł), odkurzacz budowlany (minimum ok. 1000zł),
    młotowiertarka z bruzdownikiem (ok. 3000zł sam bruzdownik to wydatek ponad
    200zł), wiertarki udarowe (po ok. 1000zł), bębny do bezpiecznego rozwijania
    przewodów zapobiegające pętleniu się i łamaniu przewodów oraz ich obcieraniu
    po podłodze, pistolety do pianki montażowej do uszczelniania otworów,
    którymi przepuszcza się przewody, wkrętaki, obcinaczki, kombinerki, praski
    do zaciskania tulejek na przewodach, młotki, przecinaki, wkrętarki
    elektryczne to kolejny wydatek ok 10000 - 15000zł. Łącznie uzbiera się ok.
    20000 - 25000zł.

    Hydraulika:
    Poza ww musisz jeszcze posiadać palniki gazowe, czasami butle
    acetylenowo-tlenowe z palnikiem, prasę do zaciskania tulejek na rurach
    AluPex , zestaw do zgrzewania PVC (jezeli robisz taką technologią), giętarki
    do rur, obcinacze, zestaw kluczy płaskich, żab oraz kluczy specjalistycznych
    np. do śrubunków, szlifierki kątowe. Dodatkowy koszt tych narzędzi to prawie
    10000zł.
    Czasami potrzebne jest też imadło i gwintownice do rur - nawet w wersji
    Castoramowej to wydatek ok. 1500zł.
    Przy pracach z układami solarnymi potrzebna jest jeszcze pompa do glikolu -
    tu wydatek przynajmniej kilku tysięcy zł.

    Do tego potrzebne jeszcze są skrzynki na materiał, skrzynki narzędziowe,
    czasami jakiś agregat prądotwórczy, zestaw podręczny często potrzebnych
    części i podzespołów, przedłużacze na bębnach, czasami jakiś grzejnik lub
    nagrzewnica jak się robi w sezonie zimowym.
    Przydaje się też jakiś kalfas, wiaderka, kielnia, szpachelki, mieszadło do
    rozrabiania gipsu lub zaprawy. Ubrania robocze, rękawice, okulary, maska
    spawalnicza itp.

    Wytłumacz mi jak chcesz to przetransportować codziennie na teren budowy
    skoro nie potrzeba busów ?
    Wybacz, ale nie odważę się całego tego sprzętu pozostawiać na terenach
    budów, które są częstym łupepm złodziei, a czasami też zdarzają się
    kradzieże przez inne ekipy.
    Poza tym jak chcesz wykonać te instalacje skoro twierdzisz, że nie potrzeba
    tych narzędzi ?
    Kiedyś faktycznie wystarczył palnik z butlami acetylenowo-tlenowymi, dwa
    klucze typu żabka oraz zestaw do gwintowania rur.
    Jednak obecnie technologie się zmieniły, a każda z technologii wymaga
    określonych, specjalistycznych narzędzi.
    Niestety na budowach często technologie są mieszane, dlatego jeden zestaw do
    jednej technologii to za mało.

    Co zaś do wykończeniówki to oczywiście można wykonywać prace narzędziami
    ręcznymi - długo, mało wydajnie i niedokładnie, a przy tym drogo, bo zajmuje
    sporo czasu. Ci co robią tanio zazwyczaj mają inne źródło głównego dochodu,
    a roboty budowlane wykonują "na czarno".
    Ale można też wykonać szybko, dokładnie, tanio i wydajnie. Do tego używa się
    maszyn do nakładania tynków, maszyn do szlifowania i polerowania, ale to
    wymaga transportu.

  • 26. Data: 2009-04-19 11:49:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale można też wykonać szybko, dokładnie, tanio i wydajnie. Do tego używa
    > się maszyn do nakładania tynków, maszyn do szlifowania i polerowania, ale
    > to wymaga transportu.

    Fajny tekst, ale koparka kosztuje jednak znacznie wiecej. Male takie cos to
    koszt przeszlo 50 tys. netto. Do tego dochodzi laweta do przewozenia, cos co
    bedzie ja ciagnac i jak by nie liczyl zestaw przekroczy cene wymienionych
    narzedzi i busa razem wzietych. Poza tym ceny narzedzi jakie podales pewnie
    sa realne, ale to narzedzia bardzo profesjonalne, ktorych uzywasz na kilku
    co najmniej budowach. Do zrobienia jednego domu w zupelnosci wystarczy Ci
    bruzdownica za 300-400zl, o ile w ogole z tego ktos bedzie korzystal. Ze
    duzej to jasne, ale z cala pewnoscia nie za 25tys. zl na narzedzia. To tak
    odnosnie ceny stanu surowego i wykonczeniowki.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2009-04-19 12:02:24
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ludzie już nie chcą płacić za FIRMĘ 100%drożej robocizne + 15drożej
    > materiały. Inwwstorzy w końcu nauczyli się liczyć.

    A niby jaki to ma związek z normalnością? Mnie nie interesuje forma prawna
    działalności gospodarczej, mnie interesuje dobra cena i dobra jakość. Jak
    dla mnie to właściciel moze przyjechać nawet Maybachem byle ja bym był
    zadowolony z roboty. Z moich obserwacji przy wykańczaniu mieszkania wynika,
    że tak naprawdę to liczą się ludzie i nadzór właściciela firmy nad nimi.
    Generalnie pomimo niby zwiększenia się podaży "fachowców" jakość ich pracy
    czasem rzuca na glebę i powoduje spazmatyczny śmiech zastanawiając się jakim
    idiota trzeba być by tak spieprzyc robotę.
    To co widziałem to typowy pracownik fizyczny nie ma mózgu i trzeba kierować
    nim jak dzieckiem. Inni kandydaci do pracy są nielepsi. Mało tego, większość
    to takie cymbały, ze nawet pracując kilka lat nie sa w stanie się
    czegokolwiek nauczyć. Zresztą juz dawno uważałem, że jak ktos jest idiotą i
    już kompletnie do niczego się nie nadaje to idzie do pracy na budowie. A w
    dzisiejszych czasach zmieniła sie technologia i nie można stosowac starych
    metod (co potwierdzają inni uczestnicy tej grupy, że budowlańcom nawet nie
    chce się przeczytać instrukcji obsługi).
    żeby nie być gołosłownym - mój stolarz zwolnił swoich pracowników po ich
    wyczynach pomimo, że pracowali z nim nawet po 2-3 lata. Moja szafa była
    malowana trzy razy, aż musiał robić nową - z winy pracowników. Facet od
    wykończeniówki na samą końcówkę robót (jak dla mnie najwazniejszą) przysłał
    takich ciołków, że nawet rozmowa znimi była utrudniona. Ich szef musiał
    potem poprawiać po ich robocie. I tak jeszcze z innymi rzeczami jak
    klimatyzacja, drzwi wewnętrze.
    Rynek cierpi na brak prawdziwych fachowców, a nie panów Kaziów co robią
    wszystko. W mojej rodzinie mam kilku inżynierów. Jak ktoś przychodził do
    pracy i na pytanie co potrafi robic odpowiadał, że wszystko to dostawał kopa
    w dupę. Nie można być fachowcem we wszystkich dziedzinach.
    Jedynie z parkieciarzy byłem zadowolony i nie mam naprawdę do czego się
    przyczepić. Ale już nawet podczas rozmowy z nimi od razu było widać, że sa
    na maxa zakręceni na punkcie parkietu i wiedzą co robią.

  • 28. Data: 2009-04-19 12:10:59
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > cos co bedzie ja ciagnac i jak by nie liczyl zestaw przekroczy cene
    > wymienionych narzedzi i busa razem wzietych.

    Ale też i cena ich pracy jest znacznie wyższa. Godzina pracy koparki to cena
    100-200zł.
    Wiele firm na drobne roboty nawet nie chce jechać, albo każe sobie zapłacić
    takie pieniądze, że ho ho ...

    > Poza tym ceny narzedzi jakie podales pewnie sa realne, ale to narzedzia
    > bardzo profesjonalne, ktorych uzywasz na kilku co najmniej budowach.

    Na kilka budów to musisz dusponować kilkoma zestawami narzędzi.

> [...]
    > ale z cala pewnoscia nie za 25tys. zl na narzedzia. To tak odnosnie ceny

    Jak robisz sam dla siebie to możesz się bawić w rzeźbienie narzędziami
    kiepskiej jakości.
    Jak idziesz na zarobek to liczysz na to, że narzędzia wytrzymają conajmniej
    kilka-kilkanaście budów i nie padną w trakcie roboty.

  • 29. Data: 2009-04-19 12:35:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > cena 100-200zł.
    > Wiele firm na drobne roboty nawet nie chce jechać, albo każe sobie

    Dokladnie tak. Kris napisal, ze firma wziela mniej za stan surowy od Henkow,
    natomiast wykonczeniowcy chcieli niewspomiernie wiecej. Tego kontekstu sie
    trzymam i podzielam zdanie Krisa.

    > Na kilka budów to musisz dusponować kilkoma zestawami narzędzi.

    Mialem na mysli kilka po sobie. :-)

> [...]
    > Jak idziesz na zarobek to liczysz na to, że narzędzia wytrzymają
    > conajmniej kilka-kilkanaście budów i nie padną w trakcie roboty.

    Wlasnie o to mi chodzilo. Heniek moze ma wiecej czasu. :-))

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-04-19 13:37:07
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Dokladnie tak. Kris napisal, ze firma wziela mniej za stan surowy od
    > Henkow, natomiast wykonczeniowcy chcieli niewspomiernie wiecej. Tego
    > kontekstu sie trzymam i podzielam zdanie Krisa.

    I tu dochodzimy do sedna.
    Wszelkie roboty ciężkie, czyli wykopy, zalewanie betonem wykonywane przez
    Panów Heńków jest droższe, ponieważ zajmują sporą ilość czasu. Tu jednak
    sprzęt zastępuje pracę wielu pracowników.
    Wykonanie wykopów i zalanie szalunków to dla robotników dysponujących
    szpadlami, łopatami i ewentualnie betoniarką to przynajmniej miesiąc roboty.
    Koparka i grucha zrobi to samo w ciągu 2-3 dni poświęcając po kilka godzin w
    tych dniach + praca pracowników wykonujących szalunki i zbrojenia.

    W przypadku robót instalacyjnych oraz wykończeniowych, sprzęt przyspiesza
    wykonanie oraz zwiększa dokładność tego wykonania.
    Niestety wyższe koszty generują tu tylko i wyłącznie płacone podatki.
    Pan Henio natomiast działa nielegalnie, na czarno.
    Ale kogo to obchodzi z klientów ? Oni chcą jak najtaniej i dlatego szukają
    Panów Heniów :)

    > Mialem na mysli kilka po sobie. :-)

    Zazwyczaj prowadzi się kilka jednocześnie.
    Niestety część narzędzi jednak się pozostawia na budowach, bo ciągłe
    pakowanie i rozpakowywanie z samochodu zajmuje sporo czasu.
    Zabiera się to co jest najbardziej wartościowe.

    > Wlasnie o to mi chodzilo. Heniek moze ma wiecej czasu. :-))

    I może sobie pozwolić na niższe zarobki, bo nie płaci podatków i ubezpieczeń
    :)