  • 31. Data: 2009-04-19 13:42:31
    Temat: Re: Do przemyślenia
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    news:gsf9e5$gdb$1@inews.gazeta.pl...

    > W przypadku robót instalacyjnych oraz wykończeniowych, sprzęt przyspiesza
    > wykonanie oraz zwiększa dokładność tego wykonania.
    > Niestety wyższe koszty generują tu tylko i wyłącznie płacone podatki.
    > Pan Henio natomiast działa nielegalnie, na czarno.
    > Ale kogo to obchodzi z klientów ? Oni chcą jak najtaniej i dlatego szukają
    > Panów Heniów :)

    P.S.
    Wszelkie narzędzia i maszyny w przypadku robót wykończeniowych i
    wykańczających nie zastępują pracowników, lecz skracają czas ich pracy oraz
    poprawiają komfort tej pracy.

  • 32. Data: 2009-04-19 16:31:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    P.S.
    Zapomniałem jeszcze o bardzo ważnych narzędziach: drabinach, kozłach i
    podestach oraz rusztowaniach.

  • 33. Data: 2009-04-19 18:26:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tu dokładnie zaprzeczyłeś temu co pisałeś wcześniej :)

    Nie przecze. Pokazuję jedynie że mozna znależć FIRMĘ która konkuruje smiało
    z Henikami

> [...]
    > młotowiertarka z bruzdownikiem (ok. 3000zł sam bruzdownik to wydatek ponad
    > 200zł), wiertarki udarowe (po ok. 1000zł), bębny do bezpiecznego
    > rozwijania przewodów zapobiegające pętleniu się i łamaniu przewodów oraz
    > ich obcieraniu po podłodze, pistolety do pianki montażowej do
    > uszczelniania otworów, którymi przepuszcza się przewody, wkrętaki,
    > obcinaczki, kombinerki, praski do zaciskania tulejek na przewodach,
    > młotki, przecinaki, wkrętarki elektryczne to kolejny wydatek ok 10000 -
    > 15000zł. Łącznie uzbiera się ok. 20000 - 25000zł.

    Jacku zarty to ja lubię ale z tym zestawieniem przesadziłeś. U mnie
    instalacja została zrobiona za pomoca młotowiertarki z marketu za 129zł i
    otwornicy za 25zł. No i oczywiście kombinerki itp. Koszt narzedzi max 500zł.
    Miesci sie to w bagazniku fieta 126P
    U mnie nie robił tego nawet Henio. Zrobiłem sam. Zapłaciłem tylko za pomiary
    i rozdzielnie.

> [...]
    > glikolu - tu wydatek przynajmniej kilku tysięcy zł.
    >
    > Do tego potrzebne jeszcze są skrzynki na materiał, skrzynki narzędziowe,
    > czasami jakiś agregat prądotwórczy, zestaw podręczny często potrzebnych
    > części i podzespołów, przedłużacze na bębnach, czasami jakiś grzejnik lub
    > nagrzewnica jak się robi w sezonie zimowym.
    > Przydaje się też jakiś kalfas, wiaderka, kielnia, szpachelki, mieszadło do
    > rozrabiania gipsu lub zaprawy. Ubrania robocze, rękawice, okulary, maska
    > spawalnicza itp.
    >
    > Wytłumacz mi jak chcesz to przetransportować codziennie na teren budowy

    Gdzie napisałem że jestem przeciwnikiem busów?

> [...]
    > budów, które są częstym łupepm złodziei, a czasami też zdarzają się
    > kradzieże przez inne ekipy.
    > Poza tym jak chcesz wykonać te instalacje skoro twierdzisz, że nie
    > potrzeba tych narzędzi ?
    > Kiedyś faktycznie wystarczył palnik z butlami acetylenowo-tlenowymi, dwa
    > klucze typu żabka oraz zestaw do gwintowania rur.
    > Jednak obecnie technologie się zmieniły, a każda z technologii wymaga
    > określonych, specjalistycznych narzędzi.
    > Niestety na budowach często technologie są mieszane, dlatego jeden zestaw

    Jacku cos Tobie opiszę.
    Fundamenty(ławy+ fundamenty) u mnie w domu.
    FIRMA:zaproponowała cene 2000zł(wykopy, zazbrojenie ław, wymurowanie
    fundamentów). Ich sprzet ich deski na szalunki itp.
    Pan Henio o Mietek chcieli tyle samo ale sprzetu nie mieli itp. Kogo
    wybrałem pewnie sie domyslasz.
    Ale juz np insralacja alarmowawa: FIRMA chciała 2000zł za robote + materiał
    i iosprze satela w "promocyjnej" cenie- bo ma rabaty itp.
    "promocyjna cena centrali czujek itp okazała się tak promocyjna ze sam bez
    łaski kupiłem to 15% taniej. Robocizna: wybrałem Heńka- pracownika FIRMY-
    zrobił mi to za 400zł.

    Teraz porównaj- fundamenty- potrazebna była koparke betoniarka, deski,
    wykopy, szalowanie, zbrojenia, zalewanie, murowanie- robota dla kilku osób
    na kilka dni przy pomocy cieżkego sprzetu.
    Alarm: robota na dwa popołudnai dla jednej osoby(8czujek+ centralka+ dwie
    klawiatury). Sprzęt potzrebny mieści sie w walizce.
    Jak widać z powyższego przedstawiciel FIRMY z branzy instalatorskiej trochę
    przesadził.

    A budowlaniec? Młody człowiek, Kaszub- wszystkiego sam stara sie dopilnować
    woli robic taniej ale wiecej i nie miec przestojów. Ludzie się u niego w
    kolejce zapisują. U mnie zreszta budował do dachu.

    Tylko ze tanią a solidna FIRMĘ trudno znależć-ale można.
    Wyżej pisałes ze idzie normalność- że wyelimimnowani zostana Heniowie itp.
    Zgoda- wyeliminowani zostana Heniowie ze słup[ów ogłoszeniowych- oni będą
    zmuszeni zatrudnic sie w FIRMACH za najniższą krajową albo na czarno. a
    Heniowei solidni dalej bedą zbierac zamówienia na pól roku do przodu.

    Kris

  • 34. Data: 2009-04-19 19:51:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Jacku. abysmy sie dobrze zrozumieli.
    Ja nie jestem przeciwnikiem FIRM
    Jak napisałem FIRMA mi SSO stawiała. Masz FIRMĘ funkcjonujesz, zarabiasz,
    jest ok. Ale nie zgadzam się jak Wy własciciele FIRM piszecie że tylko FIRMA
    zapewni wysoką jakość roboty, a Heniu tylko dlatego że tańszy to gorszy.
    Nieprawda i tyle. Zreszte ci Heniowie to w wiekszości wasi pracownicy. Ja
    uważam że jak sie czlowiek rozejrzy to moze miec w miare tanio i dobrze. A
    Heniowie: tu tańsi tam drożsi ale sąi solidni i nie generują dla inwestora
    dodatkowych kosztów. Nie zgadzam sie też że FIRMA dlatego że FIRMA to taniej
    kupi dla inwestora materiały. W 80% gó..o prawda. Wolny rynek jest i jak
    inwestor obrotny i ma czas to sam kupi sobie taniej. A jak nie ma czasu a ma
    pieniądze to zleca wszystko FIRMIE. Ale jak sam nie dopilnuje to niech
    pózniej pretensje ma do siebie.

    Kris

  • 35. Data: 2009-04-19 20:07:14
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > 500zł. Miesci sie to w bagazniku fieta 126P
    > U mnie nie robił tego nawet Henio. Zrobiłem sam. Zapłaciłem tylko za

    A czym się przekuwałeś poprzez stropy i ściany ?
    Drabiny też zapewne nie używałeś ?
    Kable oczywiście tylko po ścianach bez wkuwania, no bo jakoś nie widzę, żeby
    je wykuć młotowiertarką z marketu ? Chyba, ze budowałeś z Ytonga i bruzdy
    drapałeś wiertłem ;)
    Poza tym ile Ci to zajęło czasu ? Z całą pewnością o wiele dłużej niż
    firmie.

    Widzisz Ty bierzesz pod uwagę tylko i wyłącznie swój przypadek, Twoją
    instalację oraz technologię montażu, która u Ciebie została zastosowana.
    Ja idąc na roboty spotykam się z przeróżnymi materiałami i muszę być
    przygotowany do wykonania w każdym materiale i w każdej tewchnologii. U
    jednego robię w Ytongu, u innego w Silce, a jeszcze u innego w Maxie lub w
    kostrukcji szkieletowej.
    Ty natomiast kupiłeś takie narzędzia, któe były Ci niezbędne. Ja natomiast
    muszę mieć wszystkie, jakie tylko mogą mi być pootrzebne.

> [...]
    > klawiatury). Sprzęt potzrebny mieści sie w walizce.
    > Jak widać z powyższego przedstawiciel FIRMY z branzy instalatorskiej

    Zapominasz o wiedzy, której poznanie zajmuje sporo czasu i pieniędzy.
    Co zaś się tyczy pracownika - no cóż jest to typowy złodziej, który okradł
    firmę, w której pracuje.
    Powinien zostać wyrzucony na zbity pysk.
    Choć 2000zł za robotę to faktycznie mi się wydaje trochę za dużo.

    > Heniowei solidni dalej bedą zbierac zamówienia na pól roku do przodu.

    Ale to tylko dlatego, że są tańsi. Klientas nie obchodzi czy Henio ukradł,
    czy oszukał państwo, czy orżnął sąsiada. Najważniejsze, żeby Pan Henio
    zrobił taniej jak firma, która uczciwie płaci podatki i nie kradnie
    materiałów, ani klientów.

  • 36. Data: 2009-04-19 20:37:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A czym się przekuwałeś poprzez stropy i ściany ?

    Młotowiertarką bodajże Omega z marketu za 139zł.

    > Drabiny też zapewne nie używałeś ?

    Uzywałem bo mam i nie kupowałem jej specjalnie do instalacji

    > Kable oczywiście tylko po ścianach bez wkuwania, no bo jakoś nie widzę,
    > żeby je wykuć młotowiertarką z marketu ? Chyba, ze budowałeś z Ytonga i
    > bruzdy drapałeś wiertłem ;)

    Budowałem z suporeksu bruzd nie robiłem b po co, przewody mocowałem takimi
    plastikowymi uchwytkami do sciany i przewody zostały zatynkowane

    > Poza tym ile Ci to zajęło czasu ? Z całą pewnością o wiele dłużej niż
    > firmie.

    Mi to zajeło kilka dni, FIRMA zrobiłaby to pewnie par dni krócej ale kilka
    razy drożej

    > Widzisz Ty bierzesz pod uwagę tylko i wyłącznie swój przypadek, Twoją
    > instalację oraz technologię montażu, która u Ciebie została zastosowana.

    Dokładnie tak. A co w elektryce masz za różne technologie? Ściany albio z
    suporeksu albo porothermu, kable te same, stropy i tu i tu. Jacku nie
    przesadzaj z tymi komplikacjami. Powtórzę: w budowlance noblistów nie ma- to
    stosunkowo nieskomplikowana dziedzina.

> [...]
    > jednego robię w Ytongu, u innego w Silce, a jeszcze u innego w Maxie lub w

    I u każdego uzywsz inyych wiertarek, innych szczypiec?. A drabiny te same
    czy inne?

    > Ty natomiast kupiłeś takie narzędzia, któe były Ci niezbędne. Ja natomiast
    > muszę mieć wszystkie, jakie tylko mogą mi być pootrzebne.

    Kominiarz tez czysci raz komin murowanuy, raz systemowy i co z tego. Robisz
    to co robisz to musisz miec do tego narzedzia

    > Zapominasz o wiedzy, której poznanie zajmuje sporo czasu i pieniędzy.

    A gość od fundamentów to wiedzy nie musiał zdobywać?

    > Co zaś się tyczy pracownika - no cóż jest to typowy złodziej, który okradł
    > firmę, w której pracuje.
    > Powinien zostać wyrzucony na zbity pysk.

    Tylko ze wtedy właścicel FIRMY musiałby wskoczyć w drelich i popindalać sam

    > Choć 2000zł za robotę to faktycznie mi się wydaje trochę za dużo.

    Robił to po godzinach. Okradł pewnie budżet Państwa bo nie zapłacił podatku-
    ale włascicel FIRMY też za dużo by pewnie nie zpałacił(dobra księgowa to
    skarb)

> [...]
    > czy oszukał państwo, czy orżnął sąsiada. Najważniejsze, żeby Pan Henio
    > zrobił taniej jak firma, która uczciwie płaci podatki i nie kradnie
    Ale jak zatrudniałem FIRMĘ to też mnie nie obchodziło czy płaci ona podatki,
    zusy itp. Czy Ty Jacku jak korzystasz np z usług biura rachunkowego to
    dociekasz czy to biuro płaci wszyskie swoje podatki, czy za osoby tam
    zatrudnione sa odprowadzane ZUSy itp.?
    Czy jak kupujesz w sklepie za rogiem kabanosy Constar to zastanawiasz się
    czy Pani sprzedawczyni jest zatrudniona zgodnie z prawm. Czy nie sa łamane
    prawa pracownika. Czy nie dziw Cię że ta Pani jest w sklepie od 6 rano do 6
    wieczorem przez 6 dni w tygodniu?

    Kris

  • 37. Data: 2009-04-19 21:05:01
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > przesadzaj z tymi komplikacjami. Powtórzę: w budowlance noblistów nie ma-
    > to stosunkowo nieskomplikowana dziedzina.

    Bo ja wiem, po obejrzeniu mojego projektu dwie ekipy spanikowały... więc
    pomyslałem, że to dobrze bo nie warto było sie nimi interesować.
    jak zobaczyli piwnice, coś więcej niż jeden wieniec nad parterem, półpietra,
    dali nogę....
    Czyli jednak nie jest aż tak prosto. Ja oglądam projekt od pół roku a i tak
    do końca nie wiem jak niektóre elementy wykonać...
    Szukam raczej ekipy z doświadczeniem która robiła coś więcej niz proste
    parterówki bez piwnic....
    Wydaje mi sie, że do mojego projektu potrzeba nieco więcej niż "pana cześka"
    i chęci do pracy....

    --
    Mariusz

  • 38. Data: 2009-04-19 21:15:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Uzywałem bo mam i nie kupowałem jej specjalnie do instalacji

    No widzisz, a ja musże ją muszę ją mieć i muszę ją dowieźć na budowę.

> [...]
    > przesadzaj z tymi komplikacjami. Powtórzę: w budowlance noblistów nie ma-
    > to stosunkowo nieskomplikowana dziedzina.

    No widzisz. W jednym się da poprowadzić po ścianie mocująć kołeczkami, bo
    tynki będą grube, a w innym domu musisz wykonać bruzdy, bo tynki będą
    gipsowe po 5mm.
    Jedne bruzdy robisz w miękkim materiale np. Ytong przy pomocy specjalnego
    skrobaka, a innym razem musisz ciąć bruzdownicą w Silce, czy w betonie.

    > I u każdego uzywsz inyych wiertarek, innych szczypiec?. A drabiny te same
    > czy inne?

    Robiąc wewnątrz używa się podestów. Robiąc na zewnątrz zazwyczaj używa się
    drabiny.
    Wiertarki oczywiście różne. Inną młotowiertarką będę wiercił otwory pod
    kołki oraz otwornicą w miękkich materiałach niż otwornicą w materiałach
    twardych i stropach. Do wiercenia i kucia betonowego stropu bez SDS-MAX po
    prostu nawet nie podchodzę. Kołki wiercę młotowiertarką na SDS-Plus, bo jest
    lżejsza i bardziej poręczna.

    > Kominiarz tez czysci raz komin murowanuy, raz systemowy i co z tego.
    > Robisz to co robisz to musisz miec do tego narzedzia

    > A gość od fundamentów to wiedzy nie musiał zdobywać?

    Którą możesz poznać w pół godziny.
    Zapewniam Cię, że wiedzy na temat instalacji alarmowych nie nauczysz się
    nawet w kilka lat.
    Wiem coś o tym, bo także instaluję alarmy, a będąc z zawodu
    elektronikiem-automatykiem posiadałem już spore podstawy do przyswojenia tej
    wiedzy.

    > Tylko ze wtedy właścicel FIRMY musiałby wskoczyć w drelich i popindalać
    > sam

    Dlatego też pracownik taki dostaje grosze.
    Sam robi sobie szkodę działając na szkodę swojego pracodawcy.
    Ludzie tak długo będą klepać biedę jak długo tego nie zrozumią, że działanie
    "na czarno" i kradzież klientów w branży, w której jest się zatrudnionym
    działa na ich szkodę. Nierzadko dumpingują ceny w ten sposób niszcząc rynek
    oraz swojego pracodawcę.

    > Robił to po godzinach. Okradł pewnie budżet Państwa bo nie zapłacił
    > podatku- ale włascicel FIRMY też za dużo by pewnie nie zpałacił(dobra
    > księgowa to skarb)

    Okradł też swojego pracodawcę, bo ukradł mu klienata, a tym samym działa na
    szkodę pracodawcy oraz na szkodę własną, ponieważ pracodawca nie podniesie
    mu pensji, a może go jeszcze zwolnić.

> [...]
    > rachunkowego to dociekasz czy to biuro płaci wszyskie swoje podatki, czy
    > za osoby tam zatrudnione sa odprowadzane ZUSy itp.?

    Tak, bo biuro, które nie płaci podatku nie wystawi mi rachunku na swoje
    usługi.
    Jezeli nie będę miał rachunku to w razie popełnionych błędów przez to biuro
    nie będę mógł egzekwować zadośćuczynienia w związku z powstałymi stratami.

> [...]
    > prawa pracownika. Czy nie dziw Cię że ta Pani jest w sklepie od 6 rano do

    Ale robi mi różnicę czy sprzed mi je sprzedawczyni, która da mi rachunek lub
    paragon, dzięki czemu będę mógł reklamować przeterminowany lub zepsuty
    towar. Poza tym jezeli sprzedawca sprzedaje legalnie z rachunkiem lub
    paragonem to jest większe prawdopodobieństwo, że spełnia też wszelkie
    wymagania związane z higieną, badaniami lekarskimi pracowników, a wszystkie
    produkty pochodzą z przebadanych ziwerząt.
    Idąc na pierwszy napotkany bazar i kupując bez rachunku czy paragonu mogę
    być pewnym, że sprzedawca prowadzi sprzedaż nielegalnie, nie posiada badań
    lekarskich i nie przestrzega higieny, a do tego sprzedaje towar nieznanego
    pochodzenia, który nie posiada żadnych badań.

    Chyba dostrzegasz różnicę ?

  • 39. Data: 2009-04-19 21:22:36
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    P.S.
    Nasuwa mi się jeszcze jedno przemyślenie.
    Jesteś osobą propagującą Panów Heńków i Cześków i dyskwalifikującą firmy.
    Jednak to Ty jesteś także propagatorem wręczania paragonów z wieloma
    traumatycznymi przeżyciami związanymi z wykonawcami.
    Czy naprawdę nie potrafisz wyciągnąć z tego wniosków ?

  • 40. Data: 2009-04-19 21:39:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > He he he, żebyś się nie ......
    > Myślisz, że na telefon będziesz miał taniej ?

    ja tak mam !!!