  • 31. Data: 2009-11-08 18:52:58
    Temat: Re: Do winiarzy
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Ap3k pisze:

    > BTW: ja uzywam do zelowania

    drzemikow

    a cóż to takiego ?

    "ogryzkow" z pigwowca.

    Konfitura to nie dżem.
    Robiona z wiśni ma charakterystyczny smak, zapach i kolor.
    Nie wypada tego zmieniać dodatkiem innych owoców.
    Owoce wiśni mają dużo pektyn.
    Owoce pigwowca w okresie dojrzewania wiśni nie są jeszcze wyrośnięte.

    Barbara

  • 32. Data: 2009-11-08 21:50:38
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    barbakan wrote:
    > kupiłem ostatnio pirosiarczyn sodu w opakowaniu 100g i potrzebuje
    > odmierzyć 3g. Dokładność wagi kuchennej pozostawia wiele do życzenia i
    > zastanawiam się, jak to zrozbić (bez kupowania nowej wagi). Może macie,
    > znacie jakieś sposoby?
    3 g to około 1/32 ze 100.
    Czyli podziel 100 na pół. Masz 50 g
    Podziel 50 na pół masz 25 g.
    Podziel 25 na pół masz 12,5 g
    Podziel 12,5 g na pół masz 6,25 g.
    Podziel 6,25 g na pół masz 3,125 g
    Po odjęciu od 3,125 g 1/13 masz 3 g.
    dziadek
    --
    Używaj Linuksa
    bądź legalny.

  • 33. Data: 2009-11-09 08:09:03
    Od: Ap3k <...@...pl>

    On Sun, 08 Nov 2009 19:52:58 +0100
    Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> wrote:

    > cóż to takiego ?
    moj blad :-) wywar z drzemlika, hehe...

    > "ogryzkow" z pigwowca.

    > Konfitura to nie dżem.

    No i? Czy jesli do dzemu uzylem fragmentu owocu majacego duzo pektyn,
    to znaczy ze do konfitur uzylbym zelfiksu? :-)

    > Robiona z wiśni ma charakterystyczny smak, zapach i kolor.
    > Nie wypada tego zmieniać dodatkiem innych owoców.

    A skad sie teraz ta wisnia wziela?

    > Owoce wiśni mają dużo pektyn.

    Akurat wisnie zawieraja mniej pektyn, w porownaniu z innymi owocami,
    choc wystarczajaco do zzelowania konfitury. Mam jeszcze caly
    sloik wisniowej konfitury, zrobionej bez zadnych dodatkow typu zelfiks i
    jest pieknie zzelowane.

    > Owoce pigwowca w okresie dojrzewania wiśni nie są jeszcze wyrośnięte.

    A czy konfitury robi sie tylko z wisni? I slyszalas kiedys o takim
    skomplikowanym procesie jak suszenie?

    --
    PRecz

  • 34. Data: 2009-11-09 08:49:08
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > A czy konfitury robi sie tylko z wisni? I slyszalas kiedys o takim
    > skomplikowanym procesie jak suszenie?

    Co to za proces?Suszy się przecież grzyby?
    mirzan

  • 35. Data: 2009-11-09 09:29:36
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Sat, 7 Nov 2009, barbakan wrote:

> [...]
    > jak to zrozbić (bez kupowania nowej wagi). Może macie, znacie jakieś sposoby?

    Odradzam ten środek. Dwa razy go stosowałem i dwa razy porażka.

    D.P.

  • 36. Data: 2009-11-09 10:00:09
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-09 10:29:36 +0100, d...@d...abc.com.pl said:

    > Odradzam ten srodek.

    A co doradzasz... gazowy SO2 z butli? Trudniejszy w stosowaniu na małą skalę.

    > Dwa razy go stosowalem

    Dwa razy to rochę mało doświadczenia jak na odradzanie, nie uważasz?

    > i dwa razy porazka.

    Jak się nie robi umiejętnie, tylko na przykład na oko, to mogła być porażka.
    Równie dobrze można zrobić porażkę z soleniem zupy. Też odradzasz solenie?

    --
    DJ

  • 37. Data: 2009-11-09 10:22:03
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:424e.000002d9.4af7d784@newsgate.onet.pl mirzan
    <l...@o...pl> napisał(a):

    > Co to za proces?Suszy się przecież grzyby?

    Hejka. A suszone jabłka, gruszki, które pamiętam z dzieciństwa, nie
    wspominając o suszonych śliwkach. :-)
    Pozdrawiam konserwująco Ja...cki

  • 38. Data: 2009-11-09 11:25:21
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Dirko" wrote ...

    > Hejka. A suszone jabłka, gruszki, które pamiętam
    > z dzieciństwa, nie wspominając o suszonych śliwkach. :-)

    Mniam, mniam ... ale zapomniałeś o suszonych winogronach bezpestkowych
    które są bardziej na temat w tym wątku! Są tacy co pamiętają jeszcze
    ten delikates :)
    A.

  • 39. Data: 2009-11-09 11:57:00
    Od: Ap3k <...@...pl>

    On Mon, 09 Nov 2009 09:49:08 +0100
    "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

    > Co to za proces?Suszy się przecież grzyby?

    Wiesz, co to ironia?

    --
    PRecz

  • 40. Data: 2009-11-09 11:58:02
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    >    Hejka. A suszone jabłka, gruszki, które pamiętam z dzieciństwa, nie
    > wspominając o suszonych śliwkach. :-)
    >                    Pozdrawiam konserwująco Ja...cki
    Sliwki i wiśni nie da się ususzyć,bo nie da sie nanizać na sznurek, bo ma
    pestkę w środku.
    Wina bez siarczynu też nie da się zrobić,bo dzikie drożdże wygryzą dziurę
    w butli.A oswojone nie.
    Logiczne pozdrowienia.mirzan