  • 31. Data: 2014-12-10 18:18:35
    Temat: Re: Dobowe zużycie gazu ziemnego
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:6648a991-cdfa-4f6a-8e03-152b74d3895f@googlegrou
    ps.com,
    *Kris* <k...@g...com> typed:

    > Pale drewnem naście a chyba i dziesiąt lat.
    > Z kosztem to jest tak że zależy co i jak liczysz.
    > Np. jeśli ktoś kupuje drewno od handlarzy to płaci na dzisiaj pewnie i
    > ponad 200zł za nazwijmy to m3. Z tym że z handlarzami to jest tak ze ich
    > m3 to tak około normalnego m3;)

    Tak, drewno porabane gotowe do palenia w kominku placilem po 200 zl/mp

    > Ja od dawna kupuje drewno bezpośrednio z nadleśnictwa i tam nie zdażyło
    > się żeby oszukali na objętości.

    Ja tez kupowalem w tartaku przy pobliskim lesie.
    Drewno nie bylo oszukane, ukladali bardzo ciasno, tak ze mozna pwoiedziec,
    ze byl tam na 100% mp drewna.

    > A cena suma summarum wychodzi minimum
    > połowę niższa jak u okolicznych handlarzy.

    Etam polowe nizsza, skad taka cene sobie dorobiles?

    > W ubiegłym roku jeśli mnie
    > pamięć nie myli za drewno z nadleśnictwa zapłaciłem coś ok 2200zł z
    > transportem. Parę dni piłowania i rąbania było, sam to robiłem, paliwo do
    > piły, olej nie pamiętam ile ale przyjmijmy po zaokrągleniu w górę 300zł

    Wlasnie w tym problem, ze te mp musisz sam pociac/porabac a to jest praca
    kilkudniowa, a ja czasu na to nie mam w przeciwienstwie do Ciebie ;-)
    Wiec trzeba by kogos wynajac do przewozu, ciecia itd..

    > więc razem 2500zł. W tym roku zaczełem tym palić i starczy tego spokojnie
    > na dwa sezony u mnie a dom mam nie najmniejszy. Druga sprawa że
    > kominkowcy często kupują nie wiem dlaczego brzozę. Nawet w nadleśnictwach

    > wychodzi ona chyba drożej jak dąb czy buk a szajs jakich mało. Wg mnie
    > nadaje się tylko dekoracyjnych kominków otwartych bo nie strzela iskrami.
    > Na tym zalety brzozy się kończą

    Najlepsze drewno do palenia w kominku to grab.

    > Inna sprawa to grzanie domu kominkiem- ktoś tam pisał wyżej ze spala
    > 18-20metrów na sezon w kominku. To jakieś nieporozumienie wg mnie,
    > kominek jest dobry dla nastroju, dekoracji itp. a do spalania 20
    > metrów/ogrzewania domu to już lepiej wstawić śmieciucha do kotłowni.
    > Kotłownia w salonie to nic przyjemnego.

    To pewnie jeszcze nie widziales kominka do ciaglego palenia?.

    > Oczywiście palenie drewnem bezobsługowe nie jest co jest podstawowa wadą
    > ale palenie drewnem w śmieciuchu jest dużo mniej bezobsługowe jak
    > "rekreacyjne" spalanie 20m3 w kominku w salonie. Ale to temt na inną
    > dyskusję.

    Ano, palilem ponad 10 lat w kominku wiec wiem co to za urok ;-)

  • 32. Data: 2014-12-11 10:44:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 16:14:05 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    >Z tym że z handlarzami to jest tak ze ich m3 to tak około normalnego m3;)
    "około POŁOWĘ normalnego m3" miało być;)

  • 33. Data: 2014-12-11 10:49:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 18:18:32 UTC+1 użytkownik pepe napisał:
    > Etam polowe nizsza, skad taka cene sobie dorobiles?
    Tak wychodzi, handlarze licza ponad 200zł i kombinują na m3 a w nadleśnictwach cena
    sporo niższa.
    > Najlepsze drewno do palenia w kominku to grab.
    Nie wszędzie dostępny niestety
    > To pewnie jeszcze nie widziales kominka do ciaglego palenia?.
    Może i nie widziałem, ale pewnie zawsze to w salonie stoi, więc droższe i bardziej
    upierdliwe\kłopotliwe w obsłudze od śmieciucha w kotłowni
    > Ano, palilem ponad 10 lat w kominku wiec wiem co to za urok ;-)
    Ano właśnie;)

  • 34. Data: 2014-12-11 10:54:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > porównawczej różnych "paliw" wyszło, że drewnem to tak tanio jest. Bo ja
    > tego nie widzę, bo ono schodzi w oczach, jak się rzeczywiście porządnie

    Bo trzeba odróżnić palenie drewnem w piecu do tego przeznaczonym od palenia
    w kominku.

    Jak masz piec na drewno to uzyskasz tabelkowe wyniki. Do tego jakiś
    regulator który zadba by nie było za ciepło i będzie tanio. Natomiast w
    kominku po pierwsze sprawność jest niższa, a po drugie są spore wahania
    temperatury. By mieć w pokoju minimum 21, podczas paleniu w kominku czasem
    będzie np. 23 bo tego nie da się idealnie kontrolować. Stąd zużycie opału
    też będzie większe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2014-12-11 11:53:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-10 o 18:18, pepe pisze:
    > Tak, drewno porabane gotowe do palenia w kominku placilem po 200 zl/mp

    Sezonowany jesion kosztował mnie 230 zł/mp + transport. Taniej w okolicy
    niestety nie znalazłem albo jak znalazłem, to na tyle daleko, że
    transport wyniósłby wielokrotnie więcej.
    Musiałem też kupić droższe sezonowane drewno, bo mieszkam w domu dopiero
    pierwszy rok i wcześniej nie byłoby gdzie kupić i przechować drewna.
    Ten sam niesezonowany jesion mógłbym mieć od tego samego dostawcy za 189
    zł/mp

    > Ja tez kupowalem w tartaku przy pobliskim lesie.
    > Drewno nie bylo oszukane, ukladali bardzo ciasno, tak ze mozna
    > pwoiedziec, ze byl tam na 100% mp drewna.

    U mnie akurat też na tym "metrze" nie oszukiwali. Było możliwie ciasno.

    > Wlasnie w tym problem, ze te mp musisz sam pociac/porabac a to jest
    > praca kilkudniowa, a ja czasu na to nie mam w przeciwienstwie do Ciebie ;-)
    > Wiec trzeba by kogos wynajac do przewozu, ciecia itd..

    Ja mam dokładnie jak Ty. Po pierwsze nie mam czasu na to, po drugie nie
    mam sił i ochoty na obrabianie setek kilogramów czy ton drewna. Więc
    takie ładne długie beleczki z lasu nie bardzo mnie urządzają.

    > Najlepsze drewno do palenia w kominku to grab.

    Grab niestety mocno w cenie nawet jak jest. Dlatego wziąłem coś z
    rodziny dąb/buk/jesion. W zależności co najlepiej kosztowo wychodziło
    akurat.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 36. Data: 2014-12-11 17:07:14
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:5dea8fdf-fe1c-43d1-911d-50b1ccbefb93@googlegrou
    ps.com,
    *Kris* <k...@g...com> typed:
    > Tak wychodzi, handlarze licza ponad 200zł i kombinują na m3 a w
    > nadleśnictwach cena sporo niższa.

    Nie, drewno gotowe (nie porabane) w lasach panstwowych kosztuje ~170 zł/mp.
    Natomiast gdy sami pozyskamy takie drewno, to zaplacimy w graniczcah
    ~100 zl/mp.

    Klienci indywidualni mogą zaopatrzyć się w drewno bezpośrednio w
    nadleśnictwach.
    To rozwiązanie tylko dla tych, którzy mają chęć samodzielnie połupać i
    pociąć pnie o długości ok. 1,25 m. To najbardziej przystępna forma drewna,
    jaką sprzedają LP. Metr takiego paliwa (przyjmijmy, że chodzi o buk) wynosi
    obecnie ok. 170 zł za metr (możliwe są różnice sięgające kilkunastu złotych,
    zależnie od regionu kraju).

    Najtaniej byłoby, gdybyśmy samodzielnie wybrali się do lasu, ścięli wybrane
    drzewa i przetransportowali do domu. W tym przypadku za metr buka zapłacimy
    ok. 100 zł.
    To jednak oferta wyłącznie dla ludzi, którzy: mają czas, by wykonać pracę
    drwala, wozaka i operatora pił; mają sprzęt, by zwlec i przewieźć drewno do
    domu; w końcu mają sprzęt, by drewno połupać i pociąć.

    Większość posiadaczy kominków chce jednak kupić drewno już gotowe do
    palenia. W najlepszym razie pnie pocięte na fragmenty długości ok. 1,25 m,
    by w domu samemu pociąć je piłą i połupać siekierą - kupując drewno z drzew
    liściastych, dobrze jest jak najszybciej je połupać. Wysuszone łupie się o
    wiele trudniej, a połupane drewno dłużej można przechowywać, bez obawy, że
    zacznie butwieć

  • 37. Data: 2014-12-14 09:01:11
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu sobota, 6 grudnia 2014 20:52:42 UTC+1 użytkownik tataglia napisał:

    > Dla porównania u mnie 150m2, dom stary siporex 38cm na ścianach + 5cm
    > styropian na placki,

    Siporex 38?? Cóż to za rozmiar? Był kiedyś Porotherm 38, Ytong 36,5 ale
    Siporex 38??
    T.

  • 38. Data: 2014-12-14 09:03:51
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Eryk" <3...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Może ktoś mógłby napisać ile teraz kosztuje m3 gazu żebym mógł porównać
    > koszty z moim zużyciem prądu na grzanie?
    > Nowy dom, ytong 36 bez styropianu, 100m2, 2 taryfy - ok 15pln/dobę

    Zależy jaka taryfa. Czy W2 czy W3.
    Ja mam na poddaszu klimatyzator (wczoraj przy +7 chodził pół dnia) i
    kominek, więc bez problemu mieszczę się w W2, gdzie są niższe opłaty stałe
    (choć gaz trochę drozszy).
    T.

  • 39. Data: 2014-12-14 09:47:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zależy jaka taryfa. Czy W2 czy W3.
    > Ja mam na poddaszu klimatyzator (wczoraj przy +7 chodził pół dnia) i
    > kominek, więc bez problemu mieszczę się w W2, gdzie są niższe opłaty stałe
    > (choć gaz trochę drozszy).

    Zużywam mało gazu. Bo zużywam dużo drewna i prądu. Bez sensu te
    porównania....

    b.

  • 40. Data: 2014-12-14 10:04:06
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 09:01:20 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:
    > Siporex 38?? Cóż to za rozmiar? Był kiedyś Porotherm 38, Ytong 36,5 ale
    > Siporex 38??
    > T.

    To 38 to jest w przybliżeniu na podstawie oględzin. Może jest bliżej 40? Nie wiem.
    Dom budowanych ok 1980 r.