  • 21. Data: 2023-04-15 14:04:49
    Temat: Re: Dobra wiadomość dla chcących wynająć mieszkanie w Lodzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2023 12:58, Zenek Kapelinder wrote:

    Rozumiem, że brak odniesień do czegokolwiek to głównie dlatego, że nie
    czytałeś?

    > Chociaż przykłady mnie nie dotyczące podaje.

    Czy podaesz jej poziom pewności? Tak jak nakazuje poprawne mierzenie
    dowolnych wartości, czyli z zakładanym zakresem błędu? Pamiętasz jeszcze
    I pracownie fizyczna, gdzie uczono Cie jak się poprawnie określa poziom
    pewności danych, czy już zapomniałeś?

    > Dlaczego do wyborów nie będzie rewolucji w żadną stronę napisałem.

    Tak jest zawsze, że do wyborów rewolucji nie ma, jakiejkolwiek. Trudno
    tu odkrywać cokolwiek nowego.

    > Dlaczego po wyborach będą duże zmiany wynika z danych gusowskich na bazie których
    stworzono wykres z wyzami demograficznymi.

    Nie wykazałeś *ZWIĄZKU* demografii z cenami wynajmu w postaci modelu i
    liczb.

    Sam fakt, że związek istnieje, nie pozwala jeszcze wnioskować o konkretach.

    To trochę jak byś, zakładając że istnieje *jakiś* związek, starał się
    spadkiem populacji myszy tłumaczyć licznośc potomstwa wróbla.

    Niewątpliwie związek jakiś jest (koty), ale samo istnienie związku nie
    zpowala jeszcze wyciągać wniosków bez modelu pokazującego o ile i jak od
    siebie zależą.

    > Katastrofy wynikającej z nadmiaru pustych nieruchomości w Polsce nie da się
    uniknąć.

    Takie stwierdzenie wymaga konkretnego modelu, z którego wynika, że:
    a) duża ilosc pustostanów prowadzi do katastrofy
    b) ilosc pustostanów rośnie w sposób szybszy niż normalny
    c) wzrostu nie da się uniknąć, bo wszystkie inne czynniki nie kompensują
    jego wrozstu
    d) ten wzrost w ogóle istnieje, poza jakimś małym zawirowaniem wynajmy
    strychów na Bałutach

    To z grubsza punkty, które jesli je wypełnisz treścią, pozwalą na
    stawianie jakiś predykcji w skali kraju. Oczywiśćie kieskiej - nie masz
    dostepu do danych z których mozna te wnioski wyciągnąć.

    Jesli wnioskujesz tylko, że "mało myszy, będzie mało wróbli" bez
    pokazania zweryfikowanych mechanizmów liczbowych, to wyjdzie trzeci
    rodzaj prawdy. Gówno prawda.

    I możesz mieć rację, że nastapi krach.

    Tylko że to bedzie taka racja, jak tego zepsutego zegara. Dwa razy na
    dobę pokazuje prawdę.

  • 22. Data: 2023-04-15 15:34:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 15 kwietnia 2023 o 12:48:10 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):

    > . Na pół miliona tak jak napisałeś ludzie mogą nie mieć zdolności kredytowych. Ale
    na sto tysięcy będą mieli zdolność kredytową.

    Ale ten ktoś mieszkanie potrzebuje teraz a nie w 2027 roku gdy w Krakowie będą po
    1000 zł za metr kwadratowy.
    Ja swoje pierwsze mieszkanie kupiłem w 2000 roku nie dlatego że było tanie/ miałem
    zdolność kredytową itp tylko dlatego że wtedy mieszkania potrzebowałem.
    Mogłem mieszkać z teściami na 45 m? lub z rodzicami i siostrą na 200 m?, ale mimo
    wszystko wolałem kupić swoje mieszkanie.
    Pewnie gdybym ciebie wtedy zapytał to doradziłbyś mi aby nie kupować bo nie ma sensu
    bo krzywa statystyczna pokazuje że mieszkania stanieją.
    Zresztą pisałeś że mniej więcej w tym czasie odziedziczyłaś trzy mieszkania i je
    sprzedałeś.
    I podejrzewam że stąd twoja frustracja bo gdybyś wtedy ich nie sprzedał a sprzedał
    teraz to miałbyś tyle samo gotówki na koncie i jeszcze dodatkowo na kilka nowych
    samochodów.
    A tak musisz jeździć na Bałucki rynek hulajnogą którą przechowujesz w starym masterze
    bo nie chce ci się jej dźwigać na piętro starej kamienicy.
    W 2007 roku podjęliśmy decyzję o budowie domu nie dlatego że tanio że był dobry okres
    tylko dlatego że stwierdziliśmy że wtedy nam dom potrzebny.
    I jeszcze raz- gdybym wtedy ciebie posłuchał pewnie czekałbym do 2027 roku aż ceny
    domow spadną do złotówki.

  • 23. Data: 2023-04-15 22:23:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 15 kwietnia 2023 o 15:34:07 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    > I jeszcze raz- gdybym wtedy ciebie posłuchał pewnie czekałbym do 2027 roku aż ceny
    Indywidualne przypadki nie mają nic do tego. Statystyki są tworzone na podstawie
    indywidualnych przypadków ale one ich nie opisują indywidualnie. 76 lat temu urodziło
    się w Polsce 550 tysięcy ludzi. Ale z imienia i nazwiska ich nikt nie podaje w
    statystykach. Chociaż nie wyklucza to sytuacji że została stworzona informacja ilu
    chłopców wtedy urodzonych dostało na imię Stefan. Ktoś kto potrzebuje mieszkania "na
    już" ma zwyczajnie pecha bo ktoś inny może poczekać trzy lata i kupić za ułamek kwoty
    jaką pechowiec zapłacił. Jeszcze innemu akurat jak potrzebuje mieszkania czy dom
    umrze w Ameryce cioteczna babcia milionerka i za niewielką część spadku zbuduje tutaj
    rezydencje a nie jakiś zatęchły domek na tanich podmokłych terenach podmiejskich i ma
    za płotem pole nawożone na wiosnę gnojowicą. Jeśli trzy osoby będą twierdziły coś
    innego niż jedna nie znaczy że od razu mają rację. One tylko mogą większy hałas
    zrobić. W przypadku tego tematu od twojego i innych pisania pustostanów nie ubędzie.
    Przez kilkadziesiąt lat będzie ich przybywało po kilkaset tysięcy rocznie. Najpierw
    po powojennym wyżu a potem po echu tego wyżu. Na ich cenę będzie miał wpływ tylko
    malejący popyt. Będą niewrażliwe na ceny materiałów budowlanych, ceny działek, ceny
    robocizny. Michalkiewicz kiedyś twierdził że ludzie nie wiedzieli skąd się dzieci
    biorą. Bo od dmuchania do urodzenia upływało tyle czasu że nie potrafili połączyć
    tych dwóch rzeczy. Podobnie z demografią. Mało albo bardzo mało kto skojarzył że
    powojenny wyż musi umrzeć i zostaną po nim nieruchomości w ilościach niemożliwych do
    zagospodarowania. Rynek najmu w Polsce jest bardzo mały. Zaspokaja ok 4% potrzeb
    mieszkaniowych. Pojawienie się ogromnej ilości mieszkań spowoduje dużą konkurencję
    wśród wynajmujących. W tej chwili uważam że rynek najmu ze strony popytu jest
    zaspokojony i są na nim duże rezerwy ze strony podaży. Z miesiąca na miesiąc przez
    kilkadziesiąt lat ilość oferowanych do najmu nieruchomości będzie rosła. Właściciele
    wpadną na pomysł żeby pozbyć się obciążających ich finansowo i nie przynoszacych
    zysków nieruchomości. Wystawia je na sprzedaż. Przy klęsce urodzaju możliwość
    uzyskania dobrej ceny za towar jaki mają wszyscy jest niemożliwe. Teraz możesz coś
    napisać o strychu, małej ciężarówce i hulajnodze.

  • 24. Data: 2023-04-16 20:56:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 15 kwietnia 2023 o 22:23:35 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > Wystawia je na sprzedaż. Przy klęsce urodzaju możliwość uzyskania dobrej ceny za
    towar jaki mają wszyscy jest >
    >niemożliwe. Teraz możesz coś napisać o strychu, małej ciężarówce i hulajnodze.

    Znaczy dalej nie rozumiesz
    W oparciu o jeden wykres przyszłość wrozysz.
    Zrób prosty eksperyment- daj na OLX czy innym markerp/ace ogłoszenie
    " mam do wynajęcia mieszkanie w Łodzi 50 m2, 2 pokoje kuchnia łazienka cena 2000 zł
    na miesiąc plus opłaty"
    Dajj znać jak szybko miałeś pierwszą odpowiedź i ile w ciągu tygodnia osób w tobie
    odpowiedziało

  • 25. Data: 2023-04-17 11:12:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 kwietnia 2023 o 20:56:47 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    na miesiąc plus opłaty"
    > Dajj znać jak szybko miałeś pierwszą odpowiedź i ile w ciągu tygodnia osób w tobie
    Przecież dałem odpowiedź na twoje pytanie . W marcu zeszłego roku było zgłoszonych od
    wynajmujących 68 ofert wynajęcia a w karcie tym roku sporo ponad tysiąc ofert od
    wynajmujących. Po,a tym widać że jest trend korzystny dla najemców. Wykres na którym
    się oparłem jest kluczowy. Po co mam robić jakieś eksperymenty skoro przyszłość w
    kwestii pustostanów została ustalona 76 lat temu. Poza tym co chwila google podrzuca
    mi artykuły z ofertami sprzedaży i najmu. Specjalnie nie zwracam uwagi na dokładne
    opisy ale w oczy się rzuca że dwupokojowe mieszkanie w bloku z wielkiej płyty w pełni
    umeblowane ma cenę ok 5000 za metr i jest dopisek że zgłoszono np 10 miesięcy temu.
    Jest sztuka teatralna, bo może być na przykład jeszcze niezła sztuka, jest pierwszy
    dzień po odzyskaniu niepodległości po rozbiorach. W części po rozbiorze rosyjskim
    rodzina na wsi tłumaczy dziadkowi że te rubelki co sobie całe życie odkładał są
    nieważne. Nic za nie nie kupi. A dziadek jak prawie wszyscy tutaj " jak to nieważne.
    Rubelki niewazne. Niemożliwe żeby były nieważne." On nie ma żadnych argumentów
    powodujących że nieważne rubelki są ważne a uważa że są ważne. Tak samo jest z tobą
    i z innymi co im spadające ceny mieszkań cierniem w dupie siedzą. Jeśli byłby inny
    ważniejszy wykres w kwestii pustostanów niż ten z wyzami demograficznymi to by ktoś
    go dał imię nim oczy wybił. Ale nie ma bo dalej widzę.

  • 26. Data: 2023-04-23 16:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > Dla młodego nie jest istotne czy kredyt będzie na 2 czy 4% - on i
    > tak kredytu nie dostanie bo jest młody, biedny i ma wynajmować.
    > Na tych 2% (jeśli przejdzie) zarobią zamożni, mający gotówkę na
    > "wkład". Skutkiem pomysłu 2% będzie jak zwykle wzrost ceny
    > mieszkań, już teraz (choć nie ma jeszcze żadnej ustawy) ludzie
    > zapisują się na listy rezerwowe u deweloperów, przez co zatrzymał
    > się spadek cen mieszkań. Wystarczyła kiełbasa wyborcza, aby cały
    > Twój misterny plan poszedł się je..bać. Liczyłem, że przynajmniej
    > do jesieni będą spadki a już teraz trend się odwraca.

    Zdolnosc kredytowa sie zmieni.
    Podejrzewam ze obecnie mamy taka smieszna sytuacje ze ma byc niby
    kredyt 2% a zdolnosc banki licza cały czas według zalecen KNF który
    nakazuje do oprocentowania dodać 5% na poczet przyszłych, mozliwych
    podwyzek wiboru.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam