  • 11. Data: 2010-01-04 09:27:16
    Temat: Re: Dobra wiadomość dla palaczy (kominkowych)
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl>

    wolim wrote:

    > Dolny Śląski - konkretnie pod Wrocławiem.
    > Dzisiaj kupuję pierwszy raz - jeszcze na oczy nie widziałem. Z oferty
    > wynika, że to brykiet w kształcie walca z 70% zawartości dębu - reszta
    > to sosna. Raczej jest to prawda, bo producent brykietu zajmuje się
    > głównie produkcją parkietów.
    >
    > Szukałem wszędzie brykietu w dobrej cenie - na allegro, w
    > autogiełdzie, itp. Nigdzie nie znalazłem taniej niż 550-600 zł / tonę.
    > A tu się okazuje, że praktycznie pod samym nosem mam producenta, który
> [...]

    Gdzie konkretnie? Też mieszkam pod Wrocławiem.

    --
    pzdr filip

  • 12. Data: 2010-01-04 09:28:35
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Bartek pisze:

    > A konkretnie? :)
    > Ja też jestem spod Wrocławia, ale producenta brykietu w okolicy nie
    > widziałem...

    mialek miedyś dostęp do taniego brykietu w Czeskiej Republice
    wiesc sie rozeszła i teraz juz nie jest tani ;)

    michal

  • 13. Data: 2010-01-04 18:36:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 00:14:12 +0100, e-kran napisał(a):

    > podłogowych. Zagadka, co? W cenie ok. 8-9 zł. można zakupić pudełko 12 kg.
    > podłużnych brykietów ECOlogicznych (10 szt.). Palą się wolno, równomiernie,

    W cenie 120zł można kupić metr przestrzenny akacji, co daje jakieś 540kg.
    Czyli odpowiednik cenowo 160kg tych brykietów.
    Inaczej mówiąc, kiepściutka ta oferta.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 14. Data: 2010-01-04 19:46:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 19:36, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > W cenie 120zł można kupić metr przestrzenny akacji, co daje jakieś 540kg.
    > Czyli odpowiednik cenowo 160kg tych brykietów.
    > Inaczej mówiąc, kiepściutka ta oferta.

    Tylko ze zaplacisz za metr przestrzenny, a przywioza Ci 0,7 mp. Z
    czego 50% energii pojdzie na odparowanie wody, bo akacje wczoraj
    scieli :) Czyli zrobi sie z tego 0,35mp, czyli juz nie 540, a 190kg
    "uzytkowe" ;-) Do tego sadza w kominie, czestsze czyszczenie, wiecej
    popiolu, ciezkie rozpalanie. Ja mam latwe porownanie bo mam bufor
    1000l i widze jak szybko sie nagrzewa - latwo mi ocenic kalorycznosc
    danego drewna :) Ja kupilem grab za 150 pln / mp - zamowilem 4mp,
    przywiezli moze 3, moze 2,5 (jak sobie poukladalem). Mialo byc
    sezonowane, jest mokre jak cholera...

    Ale to byl moj pierwszy zakup - moze sa znajde jakis uczciwy tartak
    nastepnym razem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-01-04 19:47:56
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl> napisał

    > Gdzie konkretnie? Też mieszkam pod Wrocławiem.

    Niestety, nie udało mi się dzisiaj kupić - kazali dzwonić za tydzień -
    dzisiaj zaczeli produkcję brykietu. Jak kupię, to dam znać gdzie :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 16. Data: 2010-01-04 19:56:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:mj1axv138frf$.dlg@oldfield.org.pl...

    > W cenie 120zł można kupić metr przestrzenny akacji, co daje jakieś 540kg.
    > Czyli odpowiednik cenowo 160kg tych brykietów.
    > Inaczej mówiąc, kiepściutka ta oferta.

    A ja własnie zamówiłem brzoze po 80pln za m3- pocieta na kawałki po 1.2metra
    W sobotę odbieram z lasu.
    Więc te brykiety to bez sensu

  • 17. Data: 2010-01-04 20:10:40
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał

[...]

    ----------------

    Mądre słowa.

    Ja na wiosnę zeszłego zamówiłem 5 metrów dębu. Przywieźli. Piękny,
    pachnący... Samochód z paką 2x2,5x1m - jak w morde 5mp.

    Miał być suchy - jak dzwoniłem gość powiedział "panie, przywieziemy
    pokażemy, jak sie nie bedzie podobać, to pan nie weźmiesz".

    No to zamówiłem. Przywieźli, patrzę - piękny suchutki, no taki jak chciałem.

    Wywalili wszystko na kupę... hmmm... troszkę mała ta kupeczka... ale myślę
    "wymiary samochodu się zgadzają, więc to pewnie tylko tak licho się
    ułożyło". Zapłaciłem 700 zł i pojechali.

    Jak poukładałem drzewo, to się okazało ze z tych 5 mp zrobiło się jakieś 3,5
    mp poukładanego.

    Leżało toto całe lato pod dachem - w szopie (powiedzmy dość przewiewnej), to
    sobie myślę "teraz to już wyschło na pieprz - w końcu jak przywieźli już
    było suche". Pierwszy raz zacząłem powątpiewać w suchość drewna jak
    rozłupałem jeden kawałek - okazało się, że suche było... ale tylko z
    wierzchu. W środku sama wilgoć. Przekonałem się o tym, że drzewo zostało
    tylko mechanicznie podsuszone dopiero jak zacząłem palić - po wrzuceniu do
    kominka syczało, dymu co niemiara, palić się nie chciało i wiecznie brudna
    szyba.

    Teraz postanowiłem palić brykietem.

    Kupię drzewo, ale u uczciwych ludzi, po uczciwej cenie i zanim spalę, sam je
    przesezonuję solidnie - a do tego czasu tylko brykiet.

    Inna sprawa, jak do kominka wieczorem wrzucę 3-4 kawałki drzewa i 2 kostki
    brykietu, to rano żarzy się już tylko brykiet.

    Robię też eksperymenty z brykietem REKORD (lub Heiz Profi) - z węgla
    brunatnego. Raz nawet żar z tego brykietu utrzymywał się przez 2 doby. Tonę
    tego brykietu można kupić w cenie tony brykietu drzewnego, a kaloryczność ma
    zdecydowanie większą.

    A jak czasami jest chłodno i chcę szybko nagrzać salon, to do palącego się
    drzewa wrzucę szufelkę ekogroszku :) Pięknie się pali... ale robię tak tylko
    na noc - i już nie otwieram kominka do rana (smród).

    PZdry,
    /\/\\/\/

  • 18. Data: 2010-01-04 20:16:29
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > A ja własnie zamówiłem brzoze po 80pln za m3- pocieta na kawałki po
    > 1.2metra
    > W sobotę odbieram z lasu.
    > Więc te brykiety to bez sensu

    Dolicz 10 zł za paliwo do piły na każdy metr. Olej do prowadnicy.
    Teraz zapłać komuś za pocięcie i połupanie - pewnie ze 30 zł od metra.
    Wychodzi 120 zł / m.

    Ja w takiej cenie mam połupane.

    Kupuję obecnie drewno opałowe (dąb, brzoza, sosna - z czego dębu jest
    przewaga, a sosny jest nie więcej jak 30%) w cenie 100 zł mp. Drzewo jest
    ładnie poukładane na aucie i rzeczywiście metry nie są oszukane.

    Trzeba jednak pamiętać o jednej rzeczy - drzewo takie nadaje się do palenia
    dopiero po minimum roku. Jak kupisz dzisiaj, to na przyszły rok będziesz
    mógł palić (a i tak nie będzie super suche). Brykietem można palić od ręki.

    Druga sprawa - brzoza pali się szybko i daje niewiele ciepła.

    PZdry,
    /\/\\/\/

  • 19. Data: 2010-01-04 20:52:20
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 21:10, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:

    > Kupi drzewo, ale u uczciwych ludzi, po uczciwej cenie i zanim spal , sam je
    > przesezonuj solidnie - a do tego czasu tylko brykiet.

    No ja spale to co mi wczesniej przywiezli (te niby suche niby 4mp) i
    reszte w tym roku na pewno dopale brykietem drzewnym. A na przyszly
    rok juz mi lezy ~12mp, a w praktyce spokojnie 15mp lub nawet wiecej
    brzozki i (niestety) topoli, ale super taniej (calosc 500 pln :-) Bede
    sie z tym musial rozprawic jak najszybciej zeby jeszcze tegoroczny
    mroz mogl to troche podsuszyc :)

    > Inna sprawa, jak do kominka wieczorem wrzuc 3-4 kawa ki drzewa i 2 kostki
    > brykietu, to rano arzy si ju tylko brykiet.

    U mnie drewno spala sie blyskawicznie. Po 3-4h prozno szukac zaru.
    Tzn. zar jest nawet i do 48h ale taki ze go nie widac, nie czuc no i
    mozna zapomniec zeby z niego ponownie kominek rozpalic. Ale jak wrzuce
    wieczorem 5-6 brykietow z wegla brunatnego to spokojnie rano mozna
    dorzucic drewna i sie pali :) Ciepla rzeczywiscie daje bardzo duzo. U
    mnie ten brykiet stoi bodajze 22 pln / 30kg wiec nie jest znowu taki
    drogi.

    > A jak czasami jest ch odno i chc szybko nagrza salon, to do pal cego si
    > drzewa wrzuc szufelk ekogroszku :) Pi knie si pali... ale robi tak tylko
    > na noc - i ju nie otwieram kominka do rana (smr d).

    Ja wegla nie uzywam z uwagi na gwarancje na wklad. Uzycie wegla =
    utrata gwarancji. Producent w razie reklamacji robi badania i jak
    wyjdzie, ze bylo palone weglem to place za ekspertyze i trace
    gwarancje (ten producent to kratki).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2010-01-04 21:48:14
    Od: e-kran <e...@o...pl>

    On 4 Sty, 21:16, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:

> [...]
    > Wychodzi 120 z / m.
    >
    > Ja w takiej cenie mam po upane.
    >
    > Kupuj obecnie drewno opa owe (d b, brzoza, sosna - z czego d bu jest
    > przewaga, a sosny jest nie wi cej jak 30%) w cenie 100 z mp. Drzewo jest
    > adnie pouk adane na aucie i rzeczywi cie metry nie s oszukane.
    >
    > Trzeba jednak pami ta o jednej rzeczy - drzewo takie nadaje si do palenia
    > dopiero po minimum roku. Jak kupisz dzisiaj, to na przysz y rok b dziesz
    > m g pali (a i tak nie b dzie super suche). Brykietem mo na pali od r ki.
    >
    > Druga sprawa - brzoza pali si szybko i daje niewiele ciep a.

    Brzozę też już przerabiałem i nigdy więcej nie będę. To drewno jest
    "rzadkie", ma niską wartość energetyczną. Poza tym to co mi przywieźli
    jako "gwarantowane sezonowane" można było wyżymać z wody. Tzn. jak się
    toto wrzucało do kominka, miało się wrażenie względnej suchości. Jazda
    zaczynała się gdy drewno się podgrzało. Ono się tam parzyło a nie
    paliło :-/
    Teraz więźby robi się ze świeżego drewna, więc kto by tam miał czas na
    sezonowanie drewna do kominka. W Krakowie można kupić 1 mpp układanego
    sezonowanego (?) buka za 250 PLN + transport. Za drogo jak dla mnie,
    zwłaszcza że mam wątpliwości co do tego sezonowania.
    Mój zeszłoroczny buk to było drewno. Kilkuletnie sądząc po wyglądzie.
    Podrzucili mi je goście robiący u mnie wykończenia, 190 PLN za ponad
    kubik. Starczyło mi na 1 zimę i kawałek drugiej. Palę nieregularnie.

    Ja te brykiety po prostu polubiłem. Owszem, cena w detalu nie wygląda
    atrakcyjnie w zestawieniu z hurtem. Rozejrzę się u lokalnie u siebie,
    widzę że czas dotrzeć do "dilera" ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran