  • 1. Data: 2011-11-27 22:39:21
    Temat: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Rozwiewa trochę spamerskie teksty o cudowności pomp ciepła. Ale i nie uznawane
    są w nim za urządzenia o niskiej przydatności. Warto przeczytać żeby nie
    wyrabiać sobie zdania na danych podawanych przez sprzedawców i spamerów.
    http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/opinie-o-pompa
    ch-ciepla-blog/317-ile-ciepla-daje-pompa-ciepla.html

  • 2. Data: 2011-11-27 23:15:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Lis, 23:39, "kogutek" <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > są w nim za urządzenia o niskiej przydatności. Warto przeczytać żeby nie
    > wyrabiać sobie zdania na danych podawanych przez sprzedawców i

    Pisza cala prawde - czyli ze COP pompy wynosi w okolicy 3,5-4 dla DZ
    3-8stC i GZ max 40stC. Nie wiem tylko czemu ciagle pisza o uzyskach
    dla 50-55stC? Tyle to ja nawet na potrzeby CWU nie potrzebuje.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-11-28 07:32:22
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/opinie-o-pompa
    ch-ciepla-blog/317-ile-ciepla-daje-pompa-ciepla.html

    oj, kogutek - jest dobrze gdy jest źle :-) Znajdz cos takiego, opartego o
    naukowe podstawy na temat rekuperatorów, hehe, nie wiem czy ci przez gardło
    przejdzie :)

    b.

  • 4. Data: 2011-11-28 07:48:04
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    b.googlegroups.com...

    >Pisza cala prawde - czyli ze COP pompy wynosi w okolicy 3,5-4 dla DZ
    >3-8stC i GZ max 40stC. Nie wiem tylko czemu ciagle pisza o uzyskach
    >dla 50-55stC? Tyle to ja nawet na potrzeby CWU nie potrzebuje.

    Przy 40st baterie termostatyczne nie mieszają prawidłowo i puszczają za
    zimną wodę. Wiem bo mam i przetestowałem. Minimum 50stC a optymalnie 55stC.
    Dlatego powinno się przyjmować 50-55stC. Jeśli kąpiesz się w 40stC wodzie
    albo jeszcze ta wodę mieszasz w bateriach termostatycznych co oznacza że z
    rury kapie góra 35-37stC, to muszę powiedzieć że jesteś twardzielem. Ja w
    wojsku nie byłem, nie wiem co to zimna kąpiel :)

    Marek

  • 5. Data: 2011-11-28 08:17:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 08:48, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Przy 40st baterie termostatyczne nie mieszają prawidłowo i puszczają za
    > zimną wodę. Wiem bo mam i przetestowałem. Minimum 50stC a optymalnie 55stC.

    Nic takiego nie zaobserwowalem.

> [...]
    > rury kapie góra 35-37stC, to muszę powiedzieć że jesteś twardzielem.  Ja w
    > wojsku nie byłem, nie wiem co to zimna kąpiel :)

    Baniak 300l grzeje do 46stC - pod prysznicem mam zawor termostatyczny
    - przez trzy-cztery kapiele z rzedu przy ustawieniu termostatu na
    "gorace" mozna sie poparzyc. Wiec ta teoria jakas z palca wyssana :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-11-28 08:22:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >rury kapie góra 35-37stC, to muszę powiedzieć że jesteś twardzielem. Ja w
    >wojsku nie byłem, nie wiem co to zimna kąpiel :)

    Musze z ciekawości zmierzyć temperaturę wody jakiej używam do kąpieli
    Ale myślę ze 40 st C to temperatura ok

  • 7. Data: 2011-11-28 08:35:48
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Baterie termostatyczne nie zamykają zupełnie dopływu zimnej wody. Tu jest
    własnie ten problem. W chwili gdy ciepła woda jest za zimna to nawet przy
    najmniejszym otwarciu zaworu mieszającego dla zimnej wody i tak to nie
    wystarcza i z kranu leci za zimna. Moje baterie tak działają, działa tak
    wiele innych baterii z którymi miałem okazję mieć do czynienia. W instrukcji
    obsługi wyraźnie jest napisane że dla poprawnego działania zalecany zakres
    temperatur ciepłej wody 50-80stC.
    Więc jak widzisz to nie są wyssane z palca rzeczy, ala mojej żony 40st to
    woda zimna. I co narobisz?

    Marek

  • 8. Data: 2011-11-28 08:50:37
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > naukowe podstawy na temat rekuperatorów, hehe, nie wiem czy ci przez gardło

    A co. Uderzyłem w stół i nożyce się odezwały? Tam nie ma informacji że pompy
    ciepła są do dupy. One są tylko trochę gorsze niż w reklamach. Dzisiaj pompa
    ciepła jest dobra. Na termometrze za oknem +6. Grzeje dobrze i tanio, nie
    wychładza wymiennika. Żyć nie umierać z takim bonusem od planety. Dużo gorzej
    będzie przy dużych mrozach. Z innych dostępnych informacji wynika że zalecają
    na taką okoliczność montowanie grzałek. Moce mało przyjazne dla kieszeni.
    Jedna ostra zima i przez pompę ciepła można z torbami pójść. Jest w necie
    kilka stron z opiniami użytkowników. Nie są to zbyt pozytywne opinie. Może i
    są strony z pozytywnymi ale na nie nie trafiłem. A co do tego że mało naukowe.
    Doświadczenia zostały przeprowadzone przez politechniki. Jak to dla Ciebie
    jest mniej naukowe podejście od bzdur podawanych przez sprzedawców naciągaczy
    to co może być bardziej naukowe. Może ulotka reklamowa?

  • 9. Data: 2011-11-28 09:47:59
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:javi0t$9n1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > naciągaczy
    > to co może być bardziej naukowe. Może ulotka reklamowa?

    chłopie, ja z tobą absolutnie nie dyskutuję o pompach ciepła, do danych z
    linka nie mam specjalnych zastrzeżeń. Śmieszy mnie tylko twoja walka z
    rekuperatorami :-)

    b.

  • 10. Data: 2011-11-28 10:17:41
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > chłopie, ja z tobą absolutnie nie dyskutuję o pompach ciepła, do danych z
    > linka nie mam specjalnych zastrzeżeń. Śmieszy mnie tylko twoja walka z

    A co ja mogę skoro ktoś policzył i doszedł do wniosku że takiego za 1200
    złotych rekuperatora nie warto mu instalować. Nie walczę z rekuperatorami. To
    dobre i przydatne urządzenia. Tylko że nie wszędzie. Są budowle ze nie dość że
    warto to jest nakaz ich stosowania. Do domku czy mieszkania nie warto. Co
    dzisiaj rekuperator zaoszczędzi. Na termometrze za oknem jest teraz +7.
    Powarczy sobie i tyle. Poza tym fora takie jak to nie są najszczęśliwszym
    miejscem dla spamu. Co mi po czyichś wyliczeniach jak nie można tego
    zweryfikować. Popatrz na jeden z niedawno założonych tematów. W przeciągu
    kilku minut dwie osoby napisały cztery teksty. Na dodatek pozytywne. Fuks,
    umówili się czy to jedna osoba?