  • 11. Data: 2011-11-28 11:08:12
    Temat: Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:javn45$oh2$1@inews.gazeta.pl...
    > dobre i przydatne urządzenia. Tylko że nie wszędzie.

    na razie zgoda :)

    >Do domku czy mieszkania nie warto. Co
    > dzisiaj rekuperator zaoszczędzi. Na termometrze za oknem jest teraz +7.
    > Powarczy sobie i tyle.

    Gdybym przyjął założenia ze strony co podałeś (spr 80%, wymiana 1x) to dla
    mojego budynku sie zaoszczedzi 7,7zł dziennie Nie warto? :-)

    > zweryfikować. Popatrz na jeden z niedawno założonych tematów. W przeciągu
    > kilku minut dwie osoby napisały cztery teksty. Na dodatek pozytywne. Fuks,
    > umówili się czy to jedna osoba?

    któy wątek?a le o soooo chodziiiiiiii

    b.

  • 12. Data: 2011-11-28 12:08:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 09:35, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Baterie termostatyczne nie zamykają zupełnie dopływu zimnej wody. Tu jest
    > własnie ten problem. W chwili gdy ciepła woda jest za zimna to nawet przy
    > najmniejszym otwarciu zaworu mieszającego dla zimnej wody i tak to nie
    > wystarcza i z kranu leci za zimna. Moje baterie tak działają, działa tak
    > wiele innych baterii z którymi miałem okazję mieć do czynienia. W instrukcji
    > obsługi wyraźnie jest napisane że dla poprawnego działania zalecany zakres
    > temperatur ciepłej wody  50-80stC.

    Pokaz mi taka instrukcje - w PDF. Albo podaj model tej baterii. Albo
    pokaz PDFa z danymi technicznymi jakiejkolwiek innej baterii w ktorej
    pisze ze temperatura minimalna na dolocie cieplej to 50stC.

    Wlazlem na grohe.pl i znalazlem pierwszy jaki mi sie w oczy rzucil
    system EUPHORIA z bateria termostatyczna, instrukcja PDF:

    http://www.grohe.pl/lib/1/tpi/1475830.pdf

    "Dane techniczne:
    [...]
    Temperatura wody gorącej na podłączeniu
    dolotowym min. 2 °C wyższa od temperatury
    wody mieszanej
    "

    Jest tylko temperatura maksymalna, ani slowem o minimalnej. Czyli
    podajac 46stC na wyjsciu mamy max 44stC.
    Przy czym "czerwony guzik" we wszystkich bateriach ogranicza
    temperature do 38stC - to jest funkcja "antyoparzeniowa".
    Byla tu juz raz dokladnie taka sama dyskusja i nikt inny sie nie
    spotkal z takim dziwnym ograniczeniem ze na wejsciu musi byc min.
    50stC. Bo niby dlaczego akurat tyle ma byc ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-11-28 12:15:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 09:35, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > wystarcza i z kranu leci za zimna. Moje baterie tak działają, działa tak
    > wiele innych baterii z którymi miałem okazję mieć do czynienia. W instrukcji

    http://www.lazienkowy.pl/1586-9-17-jaki-panel-pryszn
    icowy-wybrac.html

    "Parametry techniczne instalacji - aby spełnić warunki działania
    panelu prysznicowego należy przed dokonaniem zakupu panelu
    prysznicowego sprawdzić w dokumentacji technicznej jakich parametrów
    instalacji wodociągowej on wymaga. Najczęściej zaleca się następujące
    parametry: ciśnienie robocze - 3,0 - 5,0 bar; maksymalna różnica
    ciśnienia na obu przyłączach wody - 0,5 bar; maksymalna temperatura;
    maksymalna temperatura ciepłej wody 60 stopni Celsjusza; minimalna
    temperatura wody ciepłej - 40 stopni Celsjusza."

    Moja bateria jest przypuszczam jakims tandetnym chinczykiem a dziala
    dobrze nawet ponizej 40stC :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-11-28 12:25:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 09:50, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > A co. Uderzy em w st i no yce si odezwa y? Tam nie ma informacji e pompy
    > ciep a s do dupy. One s tylko troch gorsze ni w reklamach. Dzisiaj pompa

    Gorsze? Udowodnij. Pokaz w ktorym miejscu producenci klamia. Odnies
    sie do artykulu :) Przypominam ze producenci podaja COP dla 0/30 lub
    10/40 (dolne zrodlo / gorne zrodlo) i zawsze jest to wyraznie
    zaznaczone (przynajmniej u wiekszosci producentow jakich znam). W
    tescie wyszly im COPy miedzy 2, a 3 ale przy grzaniu 5/55stC czyli dla
    roznicy temperatur 50stC a nie 30stC. Nie znam producenta ktory
    zalecalby swoje pompy pod instalacje kaloryferowe, a podlogowki
    przelicza sie na temperatury <= 40stC. Test jest moim zdaniem rzetelny
    ale przeprowadzany na zlych danych :) Taki COP wystepuje tylko przy
    grzaniu CWU - a to jest tylko niewielki procent w stosunku do calego
    CO.

    > ciep a jest dobra. Na termometrze za oknem +6. Grzeje dobrze i tanio, nie
    > wych adza wymiennika. y nie umiera z takim bonusem od planety. Du o gorzej
    > b dzie przy du ych mrozach. Z innych dost pnych informacji wynika e zalecaj

    Ale to byl test na pompach woda/woda, wiec co ma temperatura powietrza
    tutaj wspolnego ? Dolne zrodlo ma taka sama temperature jak na
    zewnatrz jest +20 i jak na zewnatrz jest -20stC (ktora sie oczywiscie
    w trakcie trwania sezonu obniza ale nie na tyle zeby mialo to az taki
    wielki wplyw na COP). Cos Ci sie potentegowalo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-11-28 14:01:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    .googlegroups.com...

    >Temperatura wody gorącej na podłączeniu
    >dolotowym min. 2 °C wyższa od temperatury
    >wody mieszanej

    Sam sobie odpowiedziałeś.
    Bateria termostatyczna tego producenta działa w identyczny sposób ale w
    trochę pokrętny sposób wymigali się od prawdy.
    Zamiast wprost napisać (jak w mo0jej instrukcji) że aby działała w pełnym
    jej zakresie regulacji to należy dostarczyć jej minimum 50stC to napisali
    2st wyższa od mieszanej. Wniosek jeden. Doprowadzając do niej twoje 40stC
    uzyskasz na jej wyjściu co najwyżej 38stC. O ile mnie to wystarczy, ale
    czasami lubię się potaplać w naprawdę gorącej wodzie, to mojej żonie już
    wogóle nie. Wspomnę jeszcze że w kuchni taka temperatura wody do mycia
    ręcznego jakiejś zatłuszczonej patelni albo gara jest mało warta.

    Marek

  • 16. Data: 2011-11-28 14:07:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    a.googlegroups.com...
    On 28 Lis, 09:35, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    ?>Moja bateria jest przypuszczam jakims tandetnym chinczykiem a dziala
    >dobrze nawet ponizej 40stC :)

    Taaa. Kupiłeś baterię która jest w stanie mieszać wodę aż do 46stC. Niby
    jakim cudem uzyskasz 42stC doprowadzając do niej 40stC?
    a 46stC? Jak chcesz wyczarować taką temperaturę? OT choćby nogi wymoczyć czy
    posiedzieć chwilę.
    Zresztą zauważysz też wczesniej czy później czym objawia się też za niska
    temperatura. O ile będziesz potrzebował nie więcej 38stC to będzie w miarę
    OK ale to też do chwili gdy gdzieś ktoś nie otworzy kranu. Wtedy nastapi
    spadek ciśnienia w obwodzie ciepłej wody i z twojej baterii poleci przez
    dłuższą chwilę niż byś sobie życzył naprawdę zimna woda.

    Marek

  • 17. Data: 2011-11-28 14:20:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 15:01, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > 2st wyższa od mieszanej. Wniosek jeden. Doprowadzając do niej twoje 40stC

    Ja mam 46stC, a nie 40stC. Od gory do dolu, pelne 300l.

> [...]
    > wogóle nie. Wspomnę jeszcze że w kuchni taka temperatura wody do mycia
    > ręcznego jakiejś zatłuszczonej patelni albo gara jest mało warta.

    W kuchni masz baterie termostatyczna? Ja mam zwykla wajche -
    najwygodniejsza :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-11-28 14:25:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 15:07, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > jakim cudem uzyskasz 42stC doprowadzając do niej 40stC?
    > a 46stC? Jak chcesz wyczarować taką temperaturę? OT choćby nogi wymoczyć czy

    Pisalem juz wyzej - w baniaku mam nie 40stC tylko 46stC. Tym niemniej
    nawet przy czwartek kapieli gdzie woda moze miec juz te 40stC - woda
    nadal jest goraca. Daleka od "zimnego prysznica" o ktorym piszesz.
    Wchodzac pod prysznic i ustawiajac na maks nie da sie odrazu skierowac
    strumienia wody np. na glowe - woda jest za goraca, trzeba powoli sie
    przyzwyczajac :)

> [...]
    > spadek ciśnienia w obwodzie ciepłej wody i z twojej baterii poleci przez
    > dłuższą chwilę niż byś sobie życzył naprawdę zimna woda.

    Dwa lata utrzymuje taka temperature w baniaku i nie zauwazylem
    problemow o ktorych piszesz. Wiec uznaje ze to najwyrazniej mojej
    baterii termostatycznej nie dotyczy :) BTW. Instalacje ZWU/CWU mam na
    rozdzielaczach - tutaj nie ma takich spadkow cisnien jak w przypadku
    tradycyjnej instalacji trojnikowej w przypadku korzystania z dwoch i
    wiecej kranow w tym samym czasie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-11-28 14:29:15
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    c.googlegroups.com...

    >Ja mam 46stC, a nie 40stC. Od gory do dolu, pelne 300l.

    Odniosłem się do twojego zarzutu że ktoś uwzględniał parametry dla 50stC
    przy testach sprawności PC a nie dla 40stu.
    Nie skomentowałeś tego co wyżej pozostawiłem jako cytat. Jest więc w
    pokrętny sposób ukryta temp mieszania czy też nie?
    Nie napisali wprost ale wynika to z zakresu działania baterii.
    Ja mam baniak z góry na dół solarami nagrzewany do nawet 80stC a gdy solar
    nie da rady to kocioł gazowy dogrzewa do 55stC.
    Na wyjściu baniaka jest główny zawór mieszający na cały dom honeywell TM200
    ustawiony na 55stC.

    >W kuchni masz baterie termostatyczna? Ja mam zwykla wajche -
    >najwygodniejsza :)

    A mam. Ale co to ma do rzeczy w sytuacji gdy mówimy o temperaturze wody?

    Marek

  • 20. Data: 2011-11-28 15:01:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 15:29, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Odniosłem się do twojego zarzutu że ktoś uwzględniał parametry dla 50stC
    > przy testach sprawności PC a nie dla 40stu.

    Bo ja pisalem o CO. To jest kilka razy wyzsze zuzycie niz na potrzeby
    CWU. Wiec czemu pisac o COPie na potrzeby grzania CWU (na dodatek do
    niepotrzebnych 55stC!) a nie o COPie na potrzeby CO? :)

> [...]
    > nie da rady to kocioł gazowy dogrzewa do 55stC.
    > Na wyjściu baniaka jest główny zawór mieszający na cały dom honeywell TM200

    Tez mam taki zawor - ustawiony na okolice 45stC, bo raz w tygodniu do
    60-65stC nagrzewa mi bufor grzalka (przeciw legionelli) a przy okazji
    ogranicza to straty w cyrkulacji.

    > A mam. Ale co to ma do rzeczy w sytuacji gdy mówimy o temperaturze wody?

    No twierdzisz ze zawor termostatyczny nie dziala przy zasilaniu
    ponizej 50stC. Ja twierdze ze dziala doskonale. Ale OK - zakonczmy ten
    temat, ten sie tyczy sprawnosci pompy ciepla a nie zaworow :)
    pozdr.

    --
    Adam