  • 1. Data: 2009-10-25 09:57:30
    Temat: Dobudowac czy budowac nowy
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Mam dylemat. Chodzi o dobudowanie dla córki pietra, zyli podwyższenie dachu.
    Dom parterowy z dachem 30 stopni(dachówka bet.) - poddasze nieuzytkowe -
    wysokośc w max wysokości 1,90. Teraz jest dylemat , czy podnieśc dach(trzeba
    to rozebrac , wymurowaś scianki przynajmniej 1,5, i od nowa położyć dach.
    strop nad parterem betonowy, mury i fundamenty wytrzymaja , bo jak sie go
    budowalo to brało sie pod uwage , że może byc potrzebna rozbudowa.Dom
    10-letni. Alternatywa jest postawienie drugiego parterowego.
    powierzchnia domu ok 120 metrów kwadratowych.
    Teraz dylemat - czy faktycznie dużo taniej wyjdzie podniesienie w stosunkui
    do budowy nowego w aktualnych realiach.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-10-26 10:23:06
    Temat: Re: Dobudowac czy budowac nowy
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    mirek napisał(a):

    > Teraz dylemat - czy faktycznie dużo taniej wyjdzie podniesienie w stosunkui
    > do budowy nowego w aktualnych realiach.

    Ja bym nadbudowywał- odpadną choćby fundamenty i przyłącza, biurokracji też IMO
    będzie mniej.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2009-10-26 10:38:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz dylemat - czy faktycznie dużo taniej wyjdzie podniesienie w
    > stosunkui do budowy nowego w aktualnych realiach.

    Moim zdaniem jesli masz mozliwości(działka z mediami) budowac nowy to buduj.
    Z nadbudową tylko same kłopoty, potem w użytkowaniu również. Koszt
    wybudowania nowego będzi pewnie podobny co rozbudowa(odpadaja fundamenty ale
    to stosunkowo niewielki koszt w kosztach całej budowy). Nowo wybudoiwany,
    osobny dom rodzi mniej problemów w przyszłości. Zawsze mozna oddzielic się
    płotem i sa sdwa niezalezne budynki. Łatwiej ew. sprzedać, darowac itp.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-10-26 10:38:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2009-10-26 10:39:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mirek napisał(a):
    > Ja bym nadbudowywał- odpadną choćby fundamenty i przyłącza, biurokracji

    Biurokracji dokładnie tyle samo jak nie więcej będzie zapewne przy
    rozbudowie

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-10-26 11:19:27
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Paź, 10:57, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > to rozebrac , wymurowaś scianki przynajmniej 1,5, i od nowa położyć dach.

    Jeżeli dach nie przecieka to po co rozbierać?

    Podnosi się cały dach na podnośnikach hydraulicznych i muruje się
    ściany. Potem całość opuszcza i przykręca.

    W mojej rodzinie nawet jeden dom właściciel rozbudował sam podnosząc
    poszczególne rogi dachu i podmurowywując po jednej cegle. Jak
    podejdzie do tego profesjonalna firma to zrobią to na jeden raz
    (podnosząc całość od razu na zadaną wysokość).

    No chyba że chcesz zmienić też np. kąt dachu.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 7. Data: 2009-10-26 12:00:57
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]

    podejdzie do tego profesjonalna firma to zrobią to na jeden raz
    (podnosząc całość od razu na zadaną wysokość).

    Cenna informacja , nie wiedziałem , że mozna podnieśc cały dach. Popytam
    siew okolicy, kto to moze zrobic

  • 8. Data: 2009-10-26 13:21:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    mk pisze:

    > Córka ma 5 lat? Możesz iść w górę. Jeśli jest starsza weź pod uwagę
    > aspekt społeczny...jej przyszłą rodzinę.

    Czyli budować nowy, 300 km dalej. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-10-26 13:24:22
    Od: mk <d...@t...pl>

    Córka ma 5 lat? Możesz iść w górę. Jeśli jest starsza weź pod uwagę
    aspekt społeczny...jej przyszłą rodzinę.
    Pdr. M

  • 10. Data: 2009-10-26 13:42:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Czyli budować nowy, 300 km dalej. :)

    300km to przesada ale 30km to optmalna odległość.;))

    Krzysiek