  • 51. Data: 2016-02-25 10:15:26
    Temat: Re: Dolne źródło - rozkminki
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 09:51:59 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > No właśnie zdziwiło mnie to, teściu trochę po Europie jeździ z tymi
    > budowami i jak mi zapodał, że Niemcy przechodzą na klejenie plackami
    > to... A nie sądzę żeby ściemniał, bo niby po co.
    Na paski zapewne lepiej niż na placki, teorie o grzybie i wentylacji styro pomińmy
    milczeniem.
    Ale tak na logikę to nawet jakby klejony był na placki a tylko pierwsza i ostatnia
    warstwa na ramki(czy nawet tylko w okolicy listwy startowej dobrze uszczelnione to
    złe zjawiska nie powinny zachodzić
    Ale to takie teoretyczne rozważania. i o ile przy kleju na ramki bardziej kłopotliwe
    jak na placki to przy piance żaden problem robić ramki

  • 52. Data: 2016-02-25 10:20:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 09:53:50 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Może przesada, może nie, znam takich co mieszkają na 400m2
    > i mówią, że jest ciasnawo ;)
    > Teraz to już jest temat zamknięty, metraż jest klepnięty
    > i tyle, mam inne problemy do ogarnięcia i nie zamierzam się
    > stresować metrażem.

    ja to zamierzam projektowac nastpępny dom, nie wiem po co, pewnie dla dzieci :)
    Założeniem jest możliwość użytkowania na dwa sposoby - jako całość i w podziale na
    1/3 do 2/3 na osobne mieszkania. Wtedy na stare lata można zabudowac jedną ścianę,
    uzyskać dwa mieszkania z czego jedno , mniejsze lub wieksze, wynająć jako dodatek do
    emerytury.

    b.

  • 53. Data: 2016-02-25 10:28:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Feb 2016 01:20:22 -0800 (PST), Budyń

> [...]
    > lata można zabudowac jedną ścianę, uzyskać dwa mieszkania z czego jedno
    > , mniejsze lub wieksze, wynająć jako dodatek do emerytury.

    Ja z kolei teraz dom buduję na 15-20 lat. Potem zakładam oddać dom dziecku,
    sprzedać albo najmować (choć to najmniej prawdopodobne). Niezależnie od
    tego co się stanie ze "starym" (już wtedy) domem, wybudować na starość coś
    parterowego, koło 80m2.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 54. Data: 2016-02-25 10:33:15
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ani nie gadaj, robilem w tym roku podbitke cala z drabiny, w najwyzszym
    > miejscu z tylu domu tez mam z 8m wysoko. Kupa w majtach :)

    Zawodowi budowlańcy mają inaczej. Ja bym w życiu nie zdecydował się na
    to, co oni robili.
    Wyobraź sobie gościa tak na oko >60 lat, chodzącego po wieńcu szerokości
    pustaka (24cm) jakieś 6m nad ziemią. Kuca, coś mierzy, zaznacza, wstaje.
    Metr dalej znów, kuca, zaznacza, wstaje... i tak ponad 100x. Ja się
    wtedy ewakuowałem z budowy, nie mogłem na to patrzeć.

    Goście od dachu - wiązarowego - zamontowali przęsła i przeskakiwali z
    jednego na drugie. Odległości pomiędzy przęsłami niewielkie, ale wiązary
    tak elastyczne na boki, że tylko czekałem aż któryś się złamie.
    Wszystkie wytrzymały oczywiście.

    To z innej gliny ludzie zrobieni są.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 55. Data: 2016-02-25 10:55:44
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Podłogówkę uwzględniałeś w obliczeniach?
    > To dosyć częsty błąd przy liczeniu...

    Oczywiście, że nie, to szacunki były.
    Zapotrzebowanie energetyczne zleciłem, trzeba się znać na tym, żeby to
    dobrze zrobić.

    > Będzie lepszy niż pionowy, bo tańszy.
    > I można siłą rzeczy samemu zrobić.

    Rozumiem.

    > Sposób układania, a co za tym idzie, kopania.
    > Jest tańsze i szybsze.

    Pomyślałem, że piszesz o jakichś układach spiralnych, YT podpowiada
    jakieś rehau... nie wygląda mi to dobrze, a ceny wolę nie znać :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 56. Data: 2016-02-25 10:59:45
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Fun z budowy chałupy jest wysoki, a będzie pewnie jeszcze weselej
    > jak już będzie się trzeba wziąć za instalowanie tego całego badziewia ;)

    Zazdroszczę entuzjazmu. Ale tak trzymać!
    Najgorzej wyjść z ziemi.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 57. Data: 2016-02-25 11:11:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 10:33:10 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

    > To z innej gliny ludzie zrobieni są.

    A to wiem - u mnie dekarz przyjechal po paru dniach dokonczyc przyklejanie
    tych takich uszczelnien przy gasiorach - dach mam wielospadowy wiec tych
    gasiorow jest naprawde sporo (z 8 x 5-6m), dach 35st wiec calkiem stromy i
    gosciu myk na dach w bucikach i bez zadnego sprzetu, linek czy czegos
    do asekuracji, 10 min i gotowe. Bylem w lekkim szoku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2016-02-25 11:13:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Feb 2016 10:59:45 +0100, Irek.N.

    > Zazdroszczę entuzjazmu. Ale tak trzymać!
    > Najgorzej wyjść z ziemi.

    Swoją drogą, skoro już zjechaliśmy z tematu głównego (jak zwykle) :P to
    zbieram oferty na wykonawców i okazuje się, że wykonawca po stronie którego
    leży zapewnienie materiałów i pomimo że te materiały zostaną objęte VAT 8%,
    są ostatecznie 30% droższe w ofercie wykonawcy niż jakby je kupić samemu i
    dostarczyć ekipie. Ja rozumiem, że pilnowanie to jest dodatkowa robota dla
    firmy wykonawczej. Ale jeśli założyć, że zajmuje się tym dedykowany do tego
    celu człowiek, że pilnuje jednej tylko budowy, a budowa trwa ~2 miesiace,
    to jest to koszt 6 tys. zł, a nie 30 tys. zł "marży" jak sobie firmy liczą.
    Poza próbą zdzierstwa OCB?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2016-02-25 11:59:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 10:55:40 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Pomyślałem, że piszesz o jakichś układach spiralnych, YT podpowiada
    > jakieś rehau... nie wygląda mi to dobrze, a ceny wolę nie znać :)

    Spiralny (czyli po prostu kopiesz row 2m szeroki i wkladasz do niego rure
    ulozona spiralnie - o tak: http://www.pompy.termospec.pl/imagesopt/m32.jpg)
    ma sens w zlozach *bardzo* wydajnych - takich, gdzie jest non stop woda,
    bo tylko wtedy ma szanse sie szybko regenerowac. Jak wode masz tylko
    okresowo - to bym robil zwykly meandryczny (czyli rury w rozstawie 1m).
    Taki tez sie bardzo latwo robi - koparka z lyzka 1m i kopiesz rowy na 50m
    co metr i wkladasz w to rure - tam w jedna krawedz wykopu, nazot - w druga
    krawedz wykopu :) Zakopujesz i finito.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2016-02-25 12:17:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Poza próbą zdzierstwa OCB?
    O zwykłą chęć maksymalizacji zysku, utwierdzoną przekonaniem, że klient
    to idiota i wszystko i tak zapłaci.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. nie daj się zrobić na hasło "na gotowo"