  • 31. Data: 2011-02-17 19:34:54
    Temat: Re: Dom SILKA 18 + styropian
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Gośc żużywa ok 2tys kWh/ sezon. Skąd więc te 440zł?

    > Chyba niecale 2 tys kWh. Ale nawet jakby to 2000 * 0,22 (II taryfa) =
    > 440 pln. Po podwyzce VATu i tegorocznych podwyzkach moze wyjsc troche
    > drozej - rzedu 500-550 pln. Ale ta podwyzka to tylko potwierdzenie ze
    > kosztow energi trzeba sie obawiac ;) A on moze lac na to cieplym
    > moczem bo nawet jak energia pojdzie 4 x w gore to on bedzie placil za

    Ciepłym?! Przecież to marnotrastwo... Jakby lał do wiadra i studził w kotłowni,
    zyskał by jeszcze z 2zł/m-c.

    > ogrzewanie ze 150-160 pln / mc :)

    O, widzisz. Super wynik. Ja na ten przykład hoduję rybki w akwarium. Każdy ma
    jakiegoś konika...

    To konkurs jakiś czy co? Czy ta gra jest warta świeczki?
    Czy faktycznie aby zaoszczędzić te 200zł/m-c warto inwestować w ocieplenie domu
    25 tys? Maleńkiego domu, bo posiadacze przeciętnych domów 150m2 pewnie musieliby
    wydać z 40-50 tys.
    Przeciętny palacz więcej na fajki wydaje, i to przez cały rok, a nie tylko w
    miesiące grzewcze, niż ten koleś oszczędza na ogrzewaniu.
    W moim przypadku, aby zaoszczędzić 200zł/m-c, wystarczyłoby, że wydłużyłbym mój
    czas dojazdu do pracy o 15 minut. Po prostu zwolniłbym i zmniejszyłbym zużycie
    paliwa. Albo zaczął jedzenie robić w domu, zamiast kupować w kantynie
    pracowniczej.

    --
    Bartek

  • 32. Data: 2011-02-17 19:42:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Bawiac sie OZC i majac na uwadze to ze standardem 10 lat temu bylo
    > 2-6cm, a dzis standard to 12-15, a i 20 juz nikogo nie dziwi (jak ja
    > kupowalem w 2008 to na stanie 20-stki nikt nie mial i gebe
    > rozdziawiali po co mi taki styro w kazdej hurtowni :)

    Eee... bez przesady. 2cm styropianu się chyba nawet nie da przykleić (ja na
    garaż będę kleił 5cm, cieńszy ciężko byłoby).
    Moi teściowie w 97 lub 98 roku ociepliali "kostkę", to dali chyba 10cm.
    Standardem wówczas było 8-10cm.
    Na początku lat 90 standardowo dawano 5cm do ściany 3W (lub zostawiano pustkę
    5cm, bo o styropian było trudno).

    --
    Bartek

  • 33. Data: 2011-02-17 19:44:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Lut, 20:34, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > paliwa. Albo zaczął jedzenie robić w domu, zamiast kupować w kantynie

    Sek w tym ze on nie musi kompletnie nic zmieniac w swoim zyciu zeby
    tyle pieniedzy oszczedzac. Nie musi rzucac palenia i dalej moze jesc w
    restauracjach. Gdyby te oszczednosci mialy wplynac na komfort zycia -
    to wtedy nie bylyby warte zadnych pieniedzy. Ale nie wplywaja. Wiec
    porownanie z czapy wziete :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-02-17 19:45:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Lut, 20:42, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Moi teściowie w 97 lub 98 roku ociepliali "kostkę", to dali chyba 10cm.
    > Standardem wówczas było 8-10cm.

    Moj kumpel ocieplal kostke w okolicy roku 2000 i ma 6cm. Sam sie na
    tym nie znal - tyle mu zaproponowal wykonawca (ktory ociepleniami
    zajmowal sie jako jeden z pierwszych w mojej okolicy, juz wtedy mial
    kilkuletnie doswiadczenie) :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2011-02-17 19:47:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Lut, 20:34, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > To konkurs jakiś czy co? Czy ta gra jest warta świeczki?

    Niedawno byl tu taki watek o bogaczach robiacych wszystko na pokaz -
    ja mysle ze Ty prezentujesz wlasnie ten poziom, bo kazdy normalny
    czlowiek wolalby, zeby jego budynek zuzywal jak najmniej energii.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 36. Data: 2011-02-17 20:00:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Niedawno byl tu taki watek o bogaczach robiacych wszystko na pokaz -
    > ja mysle ze Ty prezentujesz wlasnie ten poziom, bo kazdy normalny
    > czlowiek wolalby, zeby jego budynek zuzywal jak najmniej energii.

    Mylisz się. Konkursowy budynek również mam: garaż, którego ogrzewanie nie
    kosztuje mnie nic. Mnie nie stać na ogrzewanie domku dla samochodu, mimo że
    lubię pogrzebać w aucie.

    --
    Bartek

  • 37. Data: 2011-02-17 20:06:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Sek w tym ze on nie musi kompletnie nic zmieniac w swoim zyciu zeby
    > tyle pieniedzy oszczedzac. Nie musi rzucac palenia i dalej moze jesc w

    Nic zmieniać, za wyjątkiem wydania 25 tys. zł na ocieplenie :)
    U mnie byłoby jakieś 30 tys. różnicy między tym co dałem na ściany i dach, a tym
    co ma ten chłopak. A chyba tłusto mam: 18cm styropianu frezowanego i 30cm wełny
    w dachu.
    Mnie łatwiej byłoby się pożegnać z paleniem (co uczyniłem 14,5 dnia temu) niż z
    30 tys. zł.

    --
    Bartek

  • 38. Data: 2011-02-17 20:19:59
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]

    > tym nie znal - tyle mu zaproponowal wykonawca (ktory ociepleniami
    > zajmowal sie jako jeden z pierwszych w mojej okolicy, juz wtedy mial

    Mnie wykonawca ocieplenia sugerował, że spokojnie ocieplać możemy w grudniu, bo
    przecież styropian grzeje... A 18cm to już w ogóle nie ma o czym mówić.
    Ostatecznie, wybrałem innego wykonawcę i ocieplenie skończyłem na początku
    listopada :)

    --
    Bartek

  • 39. Data: 2011-02-17 20:49:39
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-17 14:54, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > tak naprawde ja mam 15cm wełny (konstrukcja sciany w kanadyjczyku) i na
    > to 20cm styro :-))))))))))) A granicą jest fizyczna grubosc sciany która

    A w środku szczelina wentylacyjna. To już lepiej było dać dodatkowe 10cm
    wełny na zewnątrz zamiast styropianu.

    > zabiera użytkowe metry kwadratowe oraz fakt ze po ociepleniu scian
    > dalsze ich ocieplenie nie ma znaczenia jesli nie weźmiemy sie za straty
    > okien i wentylacji.

    Oprócz tego przydałby się specjalnie zaprojektowany dom - kształt, okna,
    okapy, ....

    M.

  • 40. Data: 2011-02-17 22:27:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A w środku szczelina wentylacyjna. To już lepiej było dać dodatkowe 10cm
    > wełny na zewnątrz zamiast styropianu.

    Cholera, musiałem nie zauważyć, to gdzie tej szczeliny szukac?

    > Oprócz tego przydałby się specjalnie zaprojektowany dom - kształt, okna,
    > okapy, ....

    a taki może być? :-) http://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU
    (film ten sam co zwykle, jak bedzie nowy dam znac)

    b.