  • 61. Data: 2011-02-18 17:55:44
    Temat: Re: Dom SILKA 18 + styropian
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-17 23:27, Budyń pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Cholera, musiałem nie zauważyć, to gdzie tej szczeliny szukac?

    Tutaj

    http://szkielet.com.pl/files/murator_200502_66.pdf

    Pkt 6.
    Przynajmniej goście z tej strony tak twierdzą. Nie wiem, czy mają rację,
    sam się przekonasz za parę lat. Trzymam kciuki żeby się mylili.

    M.

  • 62. Data: 2011-02-18 18:24:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Przynajmniej goście z tej strony tak twierdzą. Nie wiem, czy mają rację,
    > sam się przekonasz za parę lat. Trzymam kciuki żeby się mylili.

    pan nitka jest naczelnym specjalistą z szkielet.pl - tam jest milion
    przydatnych informacji ale też i króluje jedna fobia tego pana - wilgoć.
    Wymyslił sobie jakis bzdurny sposób pozbywania sie wilgoci (czyli ta
    szczelina miedzy ociepleniami).
    Na szczescie wszyscy inni producenci domów drewnianych maja nieco inny punkt
    widzenia i kleja bezposrednio styro na osb. Wiec i u mnie takiej dziury nie
    bedzie.

    Zresztą przy grubej warstwie styro 20cm punkt rosy wypada chyba gdzies w
    styro wiec luzik :)

    b.

  • 63. Data: 2011-02-18 18:35:40
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 19:24:52 +0100, Budyń napisał(a):

> [...]
    > bedzie.
    >
    > Zresztą przy grubej warstwie styro 20cm punkt rosy wypada chyba gdzies w

    To nie jest kwestia punktu rosy, tylko pary wodnej, dla której styropian
    stanowi barierę.
    Ale mniejsza z tym, tylko technologowie drewna się tym przejmują, cała
    reszta świata nie. Każdemu według potrzeb.

    --
    ŁC
    Słonina - tłuszcz ze słonia

  • 64. Data: 2011-02-18 19:12:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > To nie jest kwestia punktu rosy, tylko pary wodnej, dla której styropian
    > stanowi barierę.

    zastanów sie czy niebezpieczna jest para czy woda.

    b.

  • 65. Data: 2011-02-18 19:15:58
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 20:12:43 +0100, Budyń napisał(a):

    > zastanów sie czy niebezpieczna jest para czy woda.

    I para i woda.

    --
    ŁC
    "Dziewczynki zaczynają mówić i stawać na nogach wcześniej od chłopców,

  • 66. Data: 2011-02-18 19:35:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > I para i woda.

    woda - wiadomo. A para? Para w powietrzu jest zawsze, jakos szkodliwego
    wpływu nie zauważyłem. Wiec o co jaki szkodliwy wpływ pary chodzi?

    b.

  • 67. Data: 2011-02-18 19:53:01
    Od: ppred <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 15:34, robercik-us pisze:

    > No to może w ogóle ze styropianu uwalić dom i tyle, po co bawić się w
    > jakieś tam ściany z silki?
    >
    > Betonowy fundament, na to z pół metra twardego styro, po rogach umocować
    > jakąś konstrukcję stalową, na tym wypełnienie styropianowe - no nie
    > wiem..., może z 65 cm, żeby przyszłościowo było - zaciągnąć z zewnątrz

    Po co stal, jeszcze kiki zaraz znajdzie nieszczelności na łączeniach
    styropianu z żelastwem.
    Są domy praktycznie całe ze styropianu.
    Piętra w tym za bardzo nie idzie sensownie zrobić, ale na parterówke jak
    znalazł.
    http://www.m3system.pl/realizacje/bielcza/
    pzdr,
    pp

  • 68. Data: 2011-02-18 19:55:49
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 20:35:49 +0100, Budyń napisał(a):

    > woda - wiadomo. A para? Para w powietrzu jest zawsze, jakos szkodliwego
    > wpływu nie zauważyłem. Wiec o co jaki szkodliwy wpływ pary chodzi?

    Drewno jest materiałem higroskopijnym i w przedziale higroskopijnym
    (czyli do wilgotności ok. 30%) "chłonie" parę wodną z otaczającego
    powietrza. A problem w opisywanym przypadku jest taki, że para wodna
    dyfunduje z pomieszczeń do szkieletu i dalej nie ma możliwości ujścia
    (bo napotyka na warstwę styropianu).

    --
    ŁC
    Niedopita butelka wódki jest jak wyższe wykształcenie. Kiedyś się może

  • 69. Data: 2011-02-18 20:19:24
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-18 20:53, ppred pisze:

    > Są domy praktycznie całe ze styropianu.
    > Piętra w tym za bardzo nie idzie sensownie zrobić, ale na parterówke jak
    > znalazł.
    > http://www.m3system.pl/realizacje/bielcza/

    Niezłe. A włamać się można butelką acetonu :-)

    M.

  • 70. Data: 2011-02-18 21:56:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > powietrza. A problem w opisywanym przypadku jest taki, że para wodna
    > dyfunduje z pomieszczeń do szkieletu i dalej nie ma możliwości ujścia

    oczywiscie masz racje. Załózmy dla uproszczenia ze nie ma w ogóle warstwy
    paroizolacji.
    W budynku mamy zawsze stabilen +20 stopni, a wilgotnosc powietrza sie
    zmienia z zależnosci od warunkow atmosferycznych od 35%i do 70%. Wtedy
    drewno przyjmuje odpowiednią wilgotnosc od 7% do 13% (wilgotnosc
    równoważna). Wilgotnosc 13% to jest bardzo dobra wilgotnosc - wszelkie
    procesy degradacyjne drewna zaczynają sie od 20 i wiecej procent.

    b.