  • 51. Data: 2019-08-21 21:37:22
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Jacek napisał
    > W związku z trwającą wymianą poglądów, jakie różne domy mają "zady i
    > walety" : https://youtu.be/HNrYJUxdW6M?t=1 Jacek

    Ale mi wcale nie chodzi o wady i zalety, tylko o rzeczywiste koszty budowy.
    Dla mnie ta szopa może kosztować nawet milion, kto bogatemu kupić zabroni.
    Mnie tylko zastanowiły komentarze pod filmem, że to drewniana szopa w lesie
    za 350 tyś zł, albo że kredyt na 30 lat na drewnianą szopę w lesie.
    Może niech wypowie się fachowiec i poda
    - koszt fundamentu dla 100m^2 domu drewnianego i murowanego, oraz koszt
    slupów fundamentowych dla takiego domu drewnianego
    - koszt metra kwadratowego ściany drewnianej i murowanej z ociepleniem
    - koszt metra kwadratowego posadzki i stropu ocieplonego w domu betonowym i
    ich odpowiedników w domu drewnianym?
    I niech mi nikt nie wciska ze koszty są identyczne.
    Może ktoś poda firmę budującą szkieletowe, lub balowe domy drewniane?

  • 52. Data: 2019-08-21 21:43:48
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    s...@g...com napisał
    > Widzialem domki odwalone na cycus-glancus ale jak sie zajrzalo tu i owdzie
    > to albo fundamenty popekane, albo osiadly i sa szpary, albo nic nie
    > trzeszczy
    > bo filarami podregulowane ale jakims cudem pileczki sie po podlodze tocza
    > i zawsze koncza podroz pod stolem
    > Im wiecej tego widze tym mniejsze kompleksy polskosci mam.

    A jak widziałeś polskie domy drewniane, to mialeś kompleksy, czy nie?
    I czym one róznią się od drewnianych hamerykańskich?

  • 53. Data: 2019-08-21 21:43:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Mowie ludkom, drenaz dokol domu. To slepia wywalaja jak 5pln.

    Ślepia jak 5pln to wywalają też tutaj na grupie. I argumentują że tylko
    ziemią rodzimą bo inaczej wanna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2019-08-21 22:01:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 12:08, collie pisze:

    > Gdybyś nie był januszem-budowlańcemn to byś też wiedział:
    > czy to dom z bali, czy z desek, każdy ma wrodzoną wadę -
    > do ich budowy trzeba wycinać Puszczę Białowieszczańską.
    > Tylko Szyszko podobnym gówno to obchodzi.

    Skoro wycinają to będą zalesiać.
    Sorry, nie można.
    Więc kornik drukarz robi to obecnie bezpowrotnie i wielokrotnie szybciej.
    https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/aktualnosci/pu
    szcza-bialowieska

  • 55. Data: 2019-08-21 22:29:36
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 04:36:44 UTC-5 użytkownik KIKI napisał:

    > Aaaa i zapomniałem jeszcze, że tam mają podatek katastralny, który
    > całkowicie niszczy inwestycje w nieruchomości.
    > Buduje się byle jak żeby opłaty były najmniejsze.

    Nie do konca.
    Podatki nie sa nakladane od czapy.
    Znaczy sie nie wprost.

    Najpierw podliczaja ile co kosztuje, znaczy sie komunalne uslugi. Potem licza ile kto
    ma w jakim standardzie, i przeliczaja to na udzial w tym budzecie.

    Niby jakby sie oderwali od realiow to mozna burmistrza w wyborach pogonic. W praktyce
    ludzie po prostu sie przenosza do innego miasta jak w tym jest kiepsko i drogo.

    Ten kataster to tak srednio.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Property_tax_in_the_Un
    ited_States

    I co ciekawe mozna latwo zobaczyc na co poszedl podatek, najwiekszy udzial to o ile
    dobrze widzialem to sa szkoly podstawowe (primary i high school).

    Co nie znaczy ze jest fajnie. Maja inne felery.

    Ale jak popatrzysz na srednie podatki od nieruchomosci to oscyluja miedzy 200 a
    5000$. Co jest pi*oko 0.2-2-3%

  • 56. Data: 2019-08-21 23:31:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 07:33, SpiskowyMocny pisze:
    > Marcin N napisał
    >
    > Przecież na tym filmie podają że stan deweloperski (stan surowy) wynosi
    > 3000zł/m^2 a pod kl
    > ucz 5000zł/m^2, więc różnica około 50%, wiec skąd ci wyszło te 20%?

    Stan developerski to NIE JEST stan surowy. To dużo, dużo więcej.

    --
    MN

  • 57. Data: 2019-08-22 10:04:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-08-21 o 22:01, t-1 pisze:

> [...]
    > Sorry, nie można.
    > Więc kornik drukarz robi to obecnie bezpowrotnie i wielokrotnie szybciej.

    Wytłumacz, jak ta puszcza wytrzymała kilka tysięcy lat bez leśników i
    ich 'ochrony'?

    --
    Pete

  • 58. Data: 2019-08-22 15:48:35
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 15:35:46 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > s...@g...com napisał
    >
    > A jak widziałeś polskie domy drewniane, to mialeś kompleksy, czy nie?
    > I czym one róznią się od drewnianych hamerykańskich?

    Polskie drewniane widzialem w dwu typach. Chata z bali i altanka dzialkowa.

    Oba leciwe. Wiec nie ma co porownywac.

    Jak ktos ma glowe to sobie szkieletora postawi w Polsce ale po polsku.
    Jak nie to konczy sie na takich jak trafiaja sie na olx w gorach.
    Wynalazki jakies.

    Zreszta jak ciekawi cie cena to mozesz sobei zerknac na jakies okolice zywca,
    walbrzycha, tam jest sporo domkow drewniano podobnych. Ceny raczej zwykle, podobne do
    murowancow o tych samych powierzchniach.

    Tak ze ten tego, jakby drewniak byl dobrym biznesem to by cwaniaki budowali je i
    sprzedawali w cenie murowanca.
    Ale albo sie nie pokapowali albo to nie taki fajny biznes...

  • 59. Data: 2019-08-22 15:53:53
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 15:27:51 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > s...@g...com napisał
    >
    > Wy chyba nie wiecie po co w stanach mają klimę.

    Wiecie, wiecie.

    > W stanach w pobliżu oceanu (wschodnie i zachodnie wybrzeże) jest taka
    > wilgotność powietrza że nawet ręcznik w domu nie schnie a suchy zaczyna
    > wilgotnieć. Klima jest po to żeby wysuszyć powietrze, inaczej wszystko w
    > domu było by mokre.

    Cala 99% reszta usa nie mieszka nad oceanem. A reszta poza poludniowymi stanami znad
    zatoki tez nie mieszka a AC maja i korzystaja.

    Czyli dobre 60-70% populacji korzysta z AC nie po to aby glownie suszyc.

    > A w polskich domach drewnianych jakie widziałem, było ciepło zimą i chłodno
    > latem, wiec nie dorabiajcie sobie dziwnych ideologii

    Ja widzialem slonia w trampkach.
    Mam na to poparcie:
    https://www.mylearning.org/stories/in-your-shoes/494

  • 60. Data: 2019-08-22 18:42:37
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.08.2019 12:09, collie wrote:

    > To była porażka dla Tomków ("wolnoć, Tomku, w swoim domku"). Albowiem
    > wycięcie przez Tomka stuletniego drzewa na własnym gumnie, to nie tylko
    > sprawa Tomka. To też sprawa miejscowego ekosystemu, a biorąc pod uwagę
    > tzw. efekt motyla, nie można wykluczyć, że wskutek wycięcia tego drzewa
    > w Garwolinie, krowy w Mszanie Dolnej przestaną się doić. Tak to działa
    > w przyrodzie: wszystko jest ze sobą powiązane i oddziałuje na siebie.

    Na szczęście tacy co mieli coś do wycięcia to wycięli jak było wolno.
    Teraz chyba wolno tylko trzeba zgłosić.