  • 21. Data: 2011-02-24 08:09:16
    Temat: Re: Dom ma 30 lat, ocieplenie stropu
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    d> Poltwardy tzn. jaki? FS20 czy jakies inne oznaczenie?
    > Rozumiem, ze po plytach cienkich OSB 8 lub 12 da sie po tym
    > styropianie chodzic aby powiesic pranie?
    > W planach bylo u mnie poczatkowo 10 cm, ale podobniez to za malo.
    > U Ciebie te 10 cm wystarczy??

    Nie pamiętam jakie ma oznaczenie poprosiłem o twardy podłogowy. Moja mama
    rozwiesza pranie chodząc w kapciach bezpośrednio po styropiane. Była wersja
    zalania posadzki ale w pierwszej kolejności trzeba usunąc żużel a to już
    sporo zachodu. Pewnie przydałoby się jeszcze z 5 cm ale tak już zostało.
    Zdecydowanie nie czuć zimna pod sufitem. Pomiedzy stropem a styro lezy ok 30
    cm żużlu co stanowi dodatkową izolację.

  • 22. Data: 2011-02-24 08:29:21
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 14:44, Marek P. pisze:
    > Ja u rodziców kupilem 5 cm styropian podlogowy (twardy) Polozylem go w 2
    > warstwach 2 lata temu. przy rzadkim urzytkowaniu nie widze popekanych
    > arkuszy. W szpilkacjh przejsc sie nie da ale ja (100 kg) nie robie nawet
    > wgniecenia. Robilem to w zime z zamiarem wylania wylewki na wiosne ale jakos
    > to umarlo. Jak muszy nie zjedza to tak pewnie zostanie.

    A MYSZY ? - u siebie w garażu, wolnostojącym, na stryszku, pozostawiłem
    kilka płyt styropianowych. Początkiem zimy zobaczyłem posiekany
    styropian i mysie bobki. Jeszcze tego nie sprzątałem by zobaczyć co te
    myszy tam narobiły - czekam na wiosnę. Na razie się chyba wyniosły
    -trutka nie ruszona od dwóch miesięcy.

    Obawiam się, że jak będziesz miał tam w miarę ciepło i nie zabezpieczysz
    tego styropianu np. poprzez zalanie betonem to w kilka lat będzie to raj
    dla myszy.

    Ariusz

  • 23. Data: 2011-02-24 08:32:06
    Od: "Ula" <u...@o...pl>

    > w starych budynkach ocieplenie scian od wewnątrz trzeba robic z głową bo
    > mozna sobie grzyba wyhodowac :)

    A podobnież ocieplenie od strony "zimnej" nie grozi
    zagrzybieniem, tak było tu kiedyś pisane.
    A może jestem w błędzie?
    Tą piankę dam w te miejsca gdzie są ewidentne dołki w
    na stropie. Małe ilości i wysatarczą, wszak bez pianki też
    kłaść można na takim nieużytkowym strychu.

  • 24. Data: 2011-02-24 08:37:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A podobnież ocieplenie od strony "zimnej" nie grozi
    > zagrzybieniem, tak było tu kiedyś pisane.

    co pokręciłaś :-) Jesli tylko to technicznie możliwe ocieplamy od strony
    zimnej czyli z zewnątrz budynku.

    b.

  • 25. Data: 2011-02-25 06:21:34
    Od: "Ula" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że jak będziesz miał tam w miarę ciepło i nie zabezpieczysz
    > tego styropianu np. poprzez zalanie betonem to w kilka lat będzie to raj
    > dla myszy.

    Na strychu jest temperaturą tylko parę stopni wyższa
    niż na dworze, teraz jest tam poniżej - 10 oC.
    Latem jest upał od blachy. Czy tam mogą być myszy??
    Natomiast człowiek obrasta w różnorakie
    graty z których nie korzysta, jak maszyna Singer
    po babci i mnóstwo przeczy które leżą od lat
    a "przydać się mogą". Trzeba nabrać powietrza
    w płuca i racjonalnie to wyrzucać bo nie ma sensu
    trzymanie czegoś, do czego przez lata się nie zagląda.
    Z tym zużlem- tata mówił, że zużel jest pod wylewką
    nad piwnicą. Czy jest na strychu tego nie jest pewien.
    Ale tak się budowało 37 lat temu.
    Piszecie o grubszej warstwie styropianu, a przecież
    15 cm + płyta OSB to już wysokość jednego schodka.
    A sąsiad co ocieplił mury (mnie też będzie to czekać)
    i dał chyba aż 10 cm to ma ciemniej w pokojach
    okna jakoś tak "głęboko" są teraz osadzone.
    Ja myślałam o 5 cm na ściany, ale może dam 8 cm
    po Waszych sugestiach. Podziękowania.

  • 26. Data: 2011-02-25 08:12:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 25 Lut, 07:21, "Ula" <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > a "przyda si mog ". Trzeba nabra powietrza
    > w p uca i racjonalnie to wyrzuca bo nie ma sensu
    > trzymanie czego , do czego przez lata si nie zagl da.
    > Z tym zu lem- tata m wi , e zu el jest pod wylewk
    > nad piwnic . Czy jest na strychu tego nie jest pewien.
    > Ale tak si budowa o 37 lat temu.
    > Piszecie o grubszej warstwie styropianu, a przecie
    > 15 cm + p yta OSB to ju wysoko jednego schodka.
    > A s siad co ociepli mury (mnie te b dzie to czeka )
    > i da chyba a 10 cm to ma ciemniej w pokojach
    > okna jako tak "g boko" s teraz osadzone.
    > Ja my la am o 5 cm na ciany, ale mo e dam 8 cm

    Daj 10 albo 15 i sie nie szczyp.
    Wiem ze wyglada dziwnie ale jest za to cieplo i taniej.
    A o myszy sie nie martw. Jak nie beda mialy co jesc i jakis kot sie
    pokreci w poblizu to one tam mieszkac nie beda lubialy...

  • 27. Data: 2011-02-28 06:10:19
    Od: "Ula" <u...@o...pl>

    > Użytkownik "Ula" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > co pokręciłaś :-) Jesli tylko to technicznie możliwe ocieplamy od strony
    > zimnej czyli z zewnątrz budynku.

    No własnie strych jest częścią zimną, panuje w nim temperatura niemal jak na
    dworze. I ściany sąsiadujące z wejściem na strych są po bokach lodowate.
    Ocieplenie ich od strony schodów (czyli zimnego strychu) poprawiłoby ich
    "izolacyjność" trochę zwężając światło (szerokość) schodów.