  • 21. Data: 2023-12-15 13:22:59
    Temat: Re: Dom przy wiatraku traci 80% na wartości, a kto wypłaci odszkodowwanie ?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2023 o 16:09, ptoki (ptoki) pisze:

    > No jak taka mape dales gdzie jest napisane ze warunki wietrzne sa dobre to co ja ci
    poradze.
    > Poszukaj taka gdzie jest napisane ze wiatrakow sie tam nie oplaci stawiac to
    pogadamy.

    Nie zrozumiałeś ale tylko dlatego, że pod mapą jest też napisana średnia
    wiatru, łącznie z tabelami. Warunek wietrzny, uznany za dobry, jest
    warunkiem, że ten wiatrak będzie pracował w ogóle ale o pełnym
    wykorzystaniu nie ma tutaj mowy.

    > No nie. A jak tak to powiedz czemu pod lodzia wiatraki stawiaja. I nie na haldzie w
    belchatowie.
    > No i po kiego czorta postawili wiatrak kolo Pyskowic.

    Bo to też zależy od konkretnego punktu. Są ciągi wiatrowe jak i
    specjalne miejsca, gdzie nie tyle, że się opłaca stawiać wiatrak ale
    bardziej po to, że jest to jakaś alternatywa, podobnie jak kumulacja
    energii w przepompowniach. i wcale bym się nie dziwił, że wspomaganie
    magazynów energii w takich miejscach ma sens.

    > No skoro to taka hujnia to co? Stawiaja bo sie nie oplaca albo stawiaja bo ktos
    doplacil?

    j/w. Jeśli jest jakieś "światełko w tunelu" to się korzysta. Te miejsca
    niestety nie nadają się do tego aby na nich bazować. Są jedynie
    uzupełnieniem.

    > Ta i pol polski ma wiatraki.

    Już pisałem, spoglądaj sobie na statystyki pozyskania energii z wiatru.
    MAPA KSE https://www.pse.pl/home w przybliżeniu podaje na daną chwilę a
    tam widać trendy. Nie wiem czy są dostępne źródła z pokazaniem z jakich
    okręgów generujemy najwięcej mocy z wiatraków, wtedy byś mógł sprawdzić
    jak laik, że całe południe Polski w skali roku ma udział 10% energii z
    wiatru.

    > Taaa, anegdota z wlasnej perspektywy vs rzeczywistosc.

    To nie anegdota ale zwykła obserwacja poparta pomiarami. To, że nie
    jestem właścicielem megafarmy nie stanowi. Kiedy nie miałem PV czy
    wiatraka, wiem, że opowiadałem brednie, pomimo obserwacji pogody. To się
    jednak zmieniło i posiadając teraz dane, słyszę podobne brednie od
    innych, którzy nie mają ani PV ani wiatraka.

    > A ja te wiatraki widze ze sie kreci czesto - ten na slasku, pod pyskowicami.

    Skąd wiesz, czy ładuje i ile ładuje? To, że się kręci, nie stanowi o niczym.

    Przez następne 4 dni możesz obserwować jak to wygląda na
    https://www.pse.pl/home bo będzie wiało...ale tylko 4 dni. Potem znów
    flauta. Jeśli interesuje Ciebie dokładnie temat, możesz zrobić to co ja
    sobie już dawno zrobiłem. Mam w telefonie apkę https://www.windy.com i
    mam ustawione alarmy dla miejsca gdzie mam wiatrak. W tym roku miałem 10
    powiadomień po 3 dni, że będzie wiało <8m/s. Były tylko dwie akcje w
    skali roku, gdzie wiało mocniej. Na wybrzeżu natomiast, wieje prawie
    cały czas, podobnie jak na morzu. Wystarczy sprawdzić i nie opowiadać
    bajek. Przy okazji sprawdź sobie terytorium Niemiec dla porównania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-12-15 13:31:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2023 o 22:34, PiteR pisze:

    > Mój wiatrak stoi samotnie. Jest chyba na terenie tutejszej energi.

    > ten moj zwykle sie kreci chyba nie wentyluje nas? ;)
    > wiatru nie czuję a on powoli się obraca.

    Może częściej czeka na wiatr w sensie, że robi mu się synchro.

    > masz wiatrak? :) prywatny?

    Mam. Niewielki, bo ma ładować akumulator zimą i wiosną, kiedy PV nie
    działa. Obok /20km dalej mam znajomka z większym wiatrakiem/inna
    konstrukcja i też chujnia.

    https://maps.app.goo.gl/AsScJszSFzbwRur3A
    https://maps.app.goo.gl/VLmoz7Wthf3Y97k46

    Mój to:

    https://youtu.be/gY91-MKjF8Q

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-12-15 13:45:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday 15 December 2023 at 13:32:08 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > Mam. Niewielki, bo ma ładować akumulator zimą i wiosną, kiedy PV nie
    > działa. Obok /20km dalej mam znajomka z większym wiatrakiem/inna

    Chińczyk produkuje latarnie uliczne z solarem i wiatrakiem.

    Mówiłem im , że u nas wiatr nie wieje w miastach i się wiatrak nie obraca, albo tylko
    przez 30 dni w roku,
    a on na to, że u nich bardzo wieje od wybrzeża i się te wiatraki na latarniach
    obracają, a nie stoją.

    W Polsce te latarnie z solarami i wiatrakami kupiły miasta bezwietrzne i przepłaciły,
    bo nie znały map wietrzności dla swojej lokalizacji i dla niskiej wysokości latarni
    ulicznej.

    Ale tak się wyrzuca publiczną kasę bez myślenia na badziewia.

  • 24. Data: 2023-12-15 17:05:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > To nie anegdota ale zwykła obserwacja poparta pomiarami.

    Oprócz pse można też zobaczyć na
    https://energy.instrat.pl/system-elektroenergetyczny
    /produkcja-entsoe/
    ile daja wiatraki w dłuższym okresie, a na bieżąco jak i gdzie wieje
    można na windy.com zobaczyć, można tam także zobaczyć porywy wiatru i
    ich prędkość.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2023-12-15 19:52:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday 15 December 2023 at 17:05:34 UTC+1, Janusz wrote:

> [...]
    > ile daja wiatraki w dłuższym okresie, a na bieżąco jak i gdzie wieje
    > można na windy.com zobaczyć, można tam także zobaczyć porywy wiatru i

    windy jest ok, jako mapa
    ale prędkość wiatru zależy od wysokości i czym niżej tym niższa i tego z windy się
    nie odczyta.

    Dlatego wiatraki mają na szczycie stacje pogodowe, wiatromierze
    i same wiedzą czy wieje, czy nie i czy mogą dalej spać spokojnie

    Znajomy profesor fizyki głosi, że gdy liczba wiatraków się zwiększy do milionów, to
    zaczną hamować ruch obrotowy ziemi

  • 26. Data: 2023-12-16 00:59:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ulhh06$1e4m9$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Mam. Niewielki, bo ma ładować akumulator zimą i wiosną, kiedy PV nie
    > działa. Obok /20km dalej mam znajomka z większym wiatrakiem/inna
    > konstrukcja i też chujnia.

    o panie

    mój chyba jest z tych starszych, średniej wielkości

    https://maps.app.goo.gl/mZDpb19LY9jMtBN78

    --
    Piter

  • 27. Data: 2023-12-17 12:36:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2023 o 17:05, Janusz pisze:

    > Oprócz pse można też zobaczyć na
    > https://energy.instrat.pl/system-elektroenergetyczny
    /produkcja-entsoe/
    > ile daja wiatraki w dłuższym okresie, a na bieżąco

    Fajne, bo jest historia. Ja swoją też mam w zakresie ładowania
    akumulatora (amperaż) i dodatkowo licznik obrotów. Powyżej 120RPM mam
    ładowanie
    https://i.imgur.com/XcfAKRg.png

    Mam zakres 90 dni, więc dokładnie potrafię ocenić, kiedy i z jaką
    prędkością wiało. Jakby tak wiało jak wczoraj/dzisiaj to by było dobrze
    :) Mogło by wiać nawet wincyj...noale to tylko pobożne życzenia. Z
    wiatrem niestety jest gorzej niż ze słońcem w sensie, że latem nie ma aż
    tak dużego zachmurzenia, żeby niewiele było z PV i dłużej jednak jest
    jasno i latem nie ma takich wiatrów jak teraz czy na wiosnę, co akurat
    wypada w dobrym plusie, bo uzupełnia się brak energii z PV, gdzie linie
    energetyczne zima/wiosna nie są obciążone PV.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-12-17 13:07:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > ładowanie
    > https://i.imgur.com/XcfAKRg.png

    Właśnie dostałem alarm
    https://i.imgur.com/3a7CffL.png

    Ciekawe ile amperogodzin poleci :) Może nagram film. Niestety nie ma
    mnie tam zimą...ale mam dostęp zdalny i kamerę na wiatrak więc wszystko
    pod kontrolą. Wiatrak ma kilka zabezpieczeń przed nadmiernymi obrotami i
    dodatkowo kotwicę w przypadku huraganu. Działa już drugi rok. Kilka
    rzeczy poprawiłem...bo to wychodzi "w praniu" ale to dość prosta
    konstrukcja. Na przyszły rok, kombinuję inny (typ amerykański) tylko
    dlatego, że mój wiatrak jak i "amerykański" działają już przy słabym
    wietrze, którego jest znacznie więcej i ma to doładowywać akumulator.

    Gdybym kombinował z wiatrakiem "przy domu" to w zależności od
    miejsca...ale trzeba to jednak sporo przewymiarować (u mnie x10 a nawet
    więcej) żeby uzyskać to co jest potrzebne. Mój wiatrak ma max +/-1kW ale
    ja potrzebuję tylko 100W bo akumulator więcej nie może. Budowanie
    jednostki 100kW lub więcej to jednak spora konstrukcja i trzeba mieć
    zezwolenie, bo na niskiej wysokości jest to nieopłacalne w sensie
    inwestycja/zysk.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-12-17 19:17:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 grudnia 2023 o 13:08:12 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > jednostki 100kW lub więcej to jednak spora konstrukcja i trzeba mieć
    > zezwolenie, bo na niskiej wysokości jest to nieopłacalne w sensie
    Fajnie arcydebilu ze porownujesz wiatrak o mocy 100W z wiatrakiem o mocy 2 000 000
    0000W . K

  • 30. Data: 2023-12-17 19:28:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Fajnie arcydebilu ze porownujesz wiatrak o mocy 100W z wiatrakiem o mocy 2 000 000
    0000W . K

    W twojej dupie, sądząc z pierdów jakie masz z posranych pomysłów, sądzę
    że zamontować ci wiatrak 50MW, to by się śmigło urwało :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>