  • 21. Data: 2011-03-07 08:11:47
    Temat: Re: Dom szkieletowy
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Jesli juz, bo rozumiem ze chodzi Ci o sciany tego wymagajace
    > (lazienka, kuchnia)
    > to polecal bym raczej plyte green
    > jest tansza a przynajmniej wodoodporna

    nie, chodzi o cały dom, mogę mieć za darmo płyty 20 mm więc i przenikanie
    ciepła będzie mniejsze
    http://www.domy-drewniane.waw.pl/?przekroje-scian,19

    --=olo=--

  • 22. Data: 2011-03-07 08:49:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    > no wiec ja tez nie widze sensu stosowanie tego. U mnie bedzie i od zewnątrz
    > i od środka osb. Moze od wewnątrz dam cieńszą, sie zobaczy :)
    >
    > mogę mieć za darmo - wystarczający argument?

    jasne - jak za darmo to brać ;)

    b.

  • 23. Data: 2011-03-07 08:54:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > nie, chodzi o cały dom, mogę mieć za darmo płyty 20 mm więc i przenikanie
    > ciepła będzie mniejsze
    > http://www.domy-drewniane.waw.pl/?przekroje-scian,19

    na ciepłotę nie patrz bo 20mm takiej płyty niewiel zmieni. Ale bedzie materiałem
    konstrukcyjnym, zapewni stabilnosc , sztywnosc - wiec daj jak najbardziej.
    Ciepłote zapewnia wełna i styro.
    Nawiasem mówiąc to ta firma z linka jest dziwna - zamiast powiekszac warstwe
    ocieplenia dla tych lepiej ocieplonych wariantów powieksza konstrukcje (ponad
    potrzeby) - drogo i bez sensu.

    b.

  • 24. Data: 2011-03-07 09:45:29
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]

    >na ciepłotę nie patrz bo 20mm takiej płyty niewiel zmieni. Ale bedzie
    >materiałem konstrukcyjnym, zapewni >stabilnosc , sztywnosc - wiec daj jak
    ale zawsze to coś...

    >Ciepłote zapewnia wełna i styro.
    wiem

    jakie ogrzewanie do takiego domku wybrałeś? ja mam projekt 70 m2 i myślę o
    podłogówce wodnej z kotłem elektrycznym w II taryfie i jakiś akumulator
    ciepła tylko jeszcze nie wiem co

    --=olo=--

  • 25. Data: 2011-03-07 09:48:38
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Jesli juz, bo rozumiem ze chodzi Ci o sciany tego wymagajace
    > (lazienka, kuchnia)
    chodzi o całą konstrukcję wewnętrzną

    > to polecal bym raczej plyte green
    > jest tansza a przynajmniej wodoodporna

    masz na myśli zielony G-K czy coś innego?

    --=olo=--

  • 26. Data: 2011-03-07 09:52:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > jakie ogrzewanie do takiego domku wybrałeś? ja mam projekt 70 m2 i myślę o
    > podłogówce wodnej z kotłem elektrycznym w II taryfie i jakiś akumulator
    > ciepła tylko jeszcze nie wiem co

    własciwie to tak jak ty :-) Tylko zbiornik ma być duży i ogrzewanie wspomagane
    słońcem. Tyle ze to bedzie eksperyment :-)

    b.

  • 27. Data: 2011-03-07 10:03:34
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]

    własciwie to tak jak ty :-) Tylko zbiornik ma być duży i ogrzewanie
    wspomagane słońcem. Tyle ze to bedzie eksperyment :-)

    duży tzn jaki u siebie robisz? 1000 L? ja myślałem obudować zbiornik cegłami
    lub obsypać keramzytem i zaizolować:-)

    --=olo=--

  • 28. Data: 2011-03-07 10:42:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > duży tzn jaki u siebie robisz? 1000 L? ja myślałem obudować zbiornik cegłami
    > lub obsypać keramzytem i zaizolować:-)

    w planie jest 10m3 ale zobaczymy co da sie tanio kupic.
    u ciebie 1m3 raczej wystarczy do zmagazynowania energii w II taryfie na cały następny
    dzień. I nie kombinuj - zrób zwykły zbiornik z wodą dobrze zaizolowany. Mysle ze
    nawet wystarczyłby zbiornik plastikowy szescienny (takie przemysłowe, 200zł/szt) ale
    razem ze swoim metalowym stelażem. Obłożyć całsoc grubo wełną i tyle :)

    b.

  • 29. Data: 2011-03-07 11:01:40
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]

    zaizolowany. Mysle ze nawet wystarczyłby zbiornik plastikowy szescienny
    (takie przemysłowe, 200zł/szt) ale razem ze swoim metalowym stelażem.

    a jak duży masz ten dom i gdzie chcesz ten akumulator schować:-) dom już
    stoi?

    --=olo=--

  • 30. Data: 2011-03-07 11:42:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > a jak duży masz ten dom i gdzie chcesz ten akumulator schować:-) dom już
    > stoi?

    link do filmy z budowy w tym wątku pare postów wczesniej. Aku moze sie zmiesci pod
    wolnostojącym garażem który jest dopiero w planie. Ale to wszystko jeszcze kreda na
    tablicy - duzo sie moze pozmieniac w projekcie.