  • 31. Data: 2011-03-07 13:32:07
    Temat: Re: Dom szkieletowy
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    news:4d7490b9$0$2493$65785112@news.neostrada.pl...

    > no nie chodzi o sztywność a o dodatkową izolację

    Jako dodatkowa izolacja to zły argument.

  • 32. Data: 2011-03-07 13:37:12
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > Jako dodatkowa izolacja to zły argument.

    a to czemu? każda dodatkowa warstwa zmniejsza przenikalność cieplną więc
    suma sumrum wychodzi na korzyść

    --=olo=--

  • 33. Data: 2011-03-07 14:17:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > a to czemu? każda dodatkowa warstwa zmniejsza przenikalność cieplną więc
    > suma sumrum wychodzi na korzyść

    bo jako izolacja temiczna wychodzi drogo. Lepiej dac te 2cm styro -bedzie i cieplej i
    taniej. Dlatego, jak pisałem, na ciepłotę tego nie patrz - nie ma wielkiego
    znaczenia.

    b.

  • 34. Data: 2011-03-07 14:32:11
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]

    cieplej i taniej. Dlatego, jak pisałem, na ciepłotę tego nie patrz - nie ma

    wiem, ale mam to za darmo i stryopianu nie będę kupował

    --=olo=--

  • 35. Data: 2011-03-07 16:49:58
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    [cut] U mnie bedzie i od zewnątrz
    > i od środka osb.[cut]

    i bedzie zle !!!!
    osb jest powierzchniowo wodoodporna
    w ten sposob zamkniesz welne i konstrukcje nieomal hermetycznie
    i tragedia za pare lat gotowa

    --
    pozdrwiam
    Andrzej

  • 36. Data: 2011-03-07 17:01:45
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    > chodzi o całą konstrukcję wewnętrzną

    > masz na myśli zielony G-K czy coś innego?
    >
    > --=olo=--

    cos innego
    jest to plyta wiorowa taka jak twoja
    z tym ze jest impregnowana w masie
    ostatnio zaczela sie pojawiac w castoramopodobnych sklepach
    jak bys chcial to odezwij sie na maila ze stronki to dam Ci namiary na
    importera
    I NIE ZAMYKAJ KONSTRUKCJI I WELNY MIEDZY PLYTAMI
    BTW jak masz jakies pytania to sluze pomoca troszke tego postawilem

    --
    pozdrwiam
    Andrzej

  • 37. Data: 2011-03-07 17:13:32
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]
    > ma wielkiego znaczenia.
    >
    > wiem, ale mam to za darmo i stryopianu nie będę kupował

    Ale masz szanse na to, że kiedyś ta płyta się rozsypie pod wpływem wilgoci.
    Mając takie płyty wolał bym zrobić z nich zabudowy mebli, szaf, ale nie
    ścian.

  • 38. Data: 2011-03-07 17:53:08
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > [cut] U mnie bedzie i od zewnątrz
    >
    > i bedzie zle !!!!
    > osb jest powierzchniowo wodoodporna
    > w ten sposob zamkniesz welne i konstrukcje nieomal hermetycznie
    > i tragedia za pare lat gotowa

    noo zaraz - przecież od wewnątrz daje paroizolacje. Co za różnica czy dam i
    paroizolacje i osb? I tak bedzie szczelnie. Zresztą u mnie jest znacznie grubsza
    izolacja zewnetrzna niż zwykle - to zmienia równanie punktu rosy.

    b.

  • 39. Data: 2011-03-07 19:42:05
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 7 Mar 2011 18:53:08 +0100, Budyń napisał(a):

> [...]
    > dam i paroizolacje i osb? I tak bedzie szczelnie. Zresztą u mnie jest
    > znacznie grubsza izolacja zewnetrzna niż zwykle - to zmienia równanie

    Paroizolacja nie jest szczelna - tak naprawdę dozuje/opóźnia parę wodną
    (angielska nazwa "vapour retarder" dobrze oddaje istotę rzeczy).

    --
    ŁC
    Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę...

  • 40. Data: 2011-03-07 19:54:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > Paroizolacja nie jest szczelna - tak naprawdę dozuje/opóźnia parę wodną
    > (angielska nazwa "vapour retarder" dobrze oddaje istotę rzeczy).

    hehehe, no tak :-) A płyta osb w takim razie nazywa sie "wood vapour retarder" ;)

    b.