  • 41. Data: 2011-03-08 08:10:04
    Temat: Re: Dom szkieletowy
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    news:il33o9$rjv$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > Ale masz szanse na to, że kiedyś ta płyta się rozsypie pod wpływem
    > wilgoci.
    > Mając takie płyty wolał bym zrobić z nich zabudowy mebli, szaf, ale nie
    > ścian.

    to meble z roku 1981 powinny być już w proszku a nadal w piwnicy stoją i nic
    im nie jest nawet nie napuchły i szuflady się lekko wysuwają a wtedy nie
    było prowadnic tylko frezowany rowek

    --=olo=--

  • 42. Data: 2011-03-08 08:17:05
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    > cos innego
    > jest to plyta wiorowa taka jak twoja
    > z tym ze jest impregnowana w masie
    > ostatnio zaczela sie pojawiac w castoramopodobnych sklepach
    > jak bys chcial to odezwij sie na maila ze stronki to dam Ci namiary na
    > importera

    i to zamiast OSB się stosuje na zewnętrzne poszycie?

    > I NIE ZAMYKAJ KONSTRUKCJI I WELNY MIEDZY PLYTAMI

    hmm... to jak widać są różne szkoły, więc która i dlaczego jest lepsza?

    > BTW jak masz jakies pytania to sluze pomoca troszke tego postawilem

    OK będę pytał, bo na razie się przygotowuję i mam kilka zagwozdek...

    --=olo=--

  • 43. Data: 2011-03-08 08:34:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > I NIE ZAMYKAJ KONSTRUKCJI I WELNY MIEDZY PLYTAMI
    > BTW jak masz jakies pytania to sluze pomoca troszke tego postawilem

    tyyy, andrzej, ty nawet na swojej stronie masz rysunek sciany od wewnątrz zamkniety
    płytą osb :-))) to w koncu jest poprawne rozwiązanie wiec czemu teraz sam swojej
    technologii zaprzeczasz to nie wiem ;)

    b.

  • 44. Data: 2011-03-08 12:30:05
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

> [...]

    zamkniety płytą osb :-))) to w koncu jest poprawne rozwiązanie wiec czemu
    teraz sam swojej technologii zaprzeczasz to nie wiem ;)

    a bo strona jerst sprzed 3 lat i nie mam czasu nic poza cenami aktualizowac
    metoda prob i bledow sporo pozmienialem od tego czasu
    na dzien dzisiejszy uwazam ze najlepsze rozwiazanie to:
    od zewnatrz -
    tynk
    siatka na kleju
    styropian lub welna
    wiatroizolacja
    plyta OSB lub green
    welna miedzy slupkami
    stelaz pod GK (tu miedzy stelazem instalacje i wypelnienie miekka welna)
    paroizolacja (najlepiej 2 razy)
    plyta GK (czesto dwie warstwy)
    diabel jak zwykle tkwi w szczegolach, tu wazne jest polacznie paroizolacji
    sciany i dachu
    generalnie paroizolacja niejako zamyka sie w srodku jedynie plyty GK
    a stronke poprawie bo wsiadles mi na ambicje ;-)

    --
    pozdrwiam
    Andrzej

  • 45. Data: 2011-03-08 12:35:12
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    [cut]

    > i to zamiast OSB się stosuje na zewnętrzne poszycie?

    > hmm... to jak widać są różne szkoły, więc która i dlaczego jest lepsza?

    tak, dla moich klientow cena ma znaczenie a ta zielona jest jakies 30%
    tansza
    jest oczywiscie slabsza od OSB ale na sciany sie nadaje, na strop juz nie
    a co do warstw to masz w odpowiedzi na post Janusza

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 46. Data: 2011-03-08 13:13:00
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
> [...]
    > generalnie paroizolacja niejako zamyka sie w srodku jedynie plyty GK
    > a stronke poprawie bo wsiadles mi na ambicje ;-)

    a możesz dać szczegółowe fotki z etapów budowy?

    --=olo=--

  • 47. Data: 2011-03-08 14:17:55
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    > (...)
    >
    > a możesz dać szczegółowe fotki z etapów budowy?
    >
    > --=olo=--

    nie mam ;-)
    przy kazdej inwestycji obiecuje sobie ze porobie
    a jak przychodzi co do czego to nie ma czasu na takie pierdoly
    w kwietniu bede stawial w Jastarni to postaram sie zrobic

    Andrzej

  • 48. Data: 2011-03-08 15:06:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > styropian lub welna
    > wiatroizolacja

    dodałbym ze wiatroizolacja tylko w przypadku wełny - pod styropian nie ma sensu -
    chyba ze styropian ryflowany lub inną szczeliną powietrzną. Ale takie robienie styro
    (czyli wietrzenie izolacji) uważam za bezsensowne.

    > paroizolacja (najlepiej 2 razy)

    no wiec jak bedzie 2x folia, wiec czemu jestes przeciw OSB od wewnątrz? przeciez ono
    nic nie zmieni - moze sobie być i tyle, nie wpłynie na szczelnosc zamkniecia wełny.
    Rozumiem tylko ze podraza inwestycje, ze to niepotrzebny element "konstrukcyjny" - i
    mozna by go nie dać. Ale zeby obecnosc tej płyty wpływała negatywnie to ja sie nie
    zgadzam.

    > a stronke poprawie bo wsiadles mi na ambicje ;-)

    tamtego rysunku nie musisz bo jest prawidłowy :-)))

    b.

  • 49. Data: 2011-03-08 15:35:53
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    > styropian lub welna
    > wiatroizolacja

    dodałbym ze wiatroizolacja tylko w przypadku wełny - pod styropian nie ma
    sensu - [cut]

    ma sens bo zabezpiecza Ci budynek i konstrukcje przed tzw. czynnikami
    atmoswerycznymi do czasu pokrycia styro

> [...]

    niepotrzebny element "konstrukcyjny" - i mozna by go nie dać. Ale zeby
    obecnosc tej płyty wpływała negatywnie to ja sie nie zgadzam.

    Janusz folia na stelazu pod GK daje wolna przestrzen (wypelniona lekka
    welna) miedzy welna w szkielecie i konstrukcja
    a zewnetrznna OSB, jak dasz OSB do szkieletu to zamykasz welne na amen
    miedzy slupkami a przewiazkami

    Andrzej

    b.

  • 50. Data: 2011-03-08 16:12:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > ma sens bo zabezpiecza Ci budynek i konstrukcje przed tzw. czynnikami
    > atmoswerycznymi do czasu pokrycia styro

    no dobra - tymczasowo ma sens - ale po tym utrudniałaby montaż styro. Ja tak dla
    przykładu sobie go przykleje pianą montażową. A tak musiałbym cos innego wymyslać.

> [...]
    > welna) miedzy welna w szkielecie i konstrukcja
    > a zewnetrznna OSB, jak dasz OSB do szkieletu to zamykasz welne na amen

    wszystko prawda - tylko ta przestrzen jest do niczego niepotrzebna i mozna ja zamknąć
    jak ktos ma widzimisie :)

    Ale to szczegóły niezmieniające istoty sprawy - jak bedzie paroizolacja od srodka to
    bedzie OK.

    b.