  • 1. Data: 2009-11-03 14:21:22
    Temat: Dom w stanie surowym - co można robić zimą
    Od: a a <1...@g...com>

    Witam wszystkich, noszę się z zamiarem zakupu domu do wykończenia -
    stan surowy zamknięty. Do zrobienia wszystko w środku (instalacje,
    tynki, wylewki, ocieplenie poddasza, wykończeniówka itp). Zakup
    zostanie sfinalizowany w listopadzie lub grudniu (..kredyt
    k...wa...ma...cia) mam więc parę pytań. Czy uda się wykończyć (190 m +
    35 m garaż) w kwocie 150 tys ? bez szaleństw do zamieszkania. Co
    można robić w zimie - instalacje ? tynki ? (groźba mrozów), ocieplenie
    poddasza ?. Szczerze boję się że cała zabawa mnie przerośnie i będę
    lepił chałupkę przez następne 5 lat, zamiast wprowadzić się za rok.

  • 2. Data: 2009-11-03 14:39:50
    Temat: Re: Dom w stanie surowym - co można robić zimą
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "a a" <1...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    >k...wa...ma...cia) mam więc parę pytań. Czy uda się wykończyć (190 m +
    >35 m garaż) w kwocie 150 tys ? bez szaleństw do zamieszkania.

    Duzy optymiz.Bardzo duzy. Na na podobna powierzchnię z surowego zamkniketego
    do zamieszkania zakładam około 250-300 optymistycznie.

> [...]
    >poddasza ?. Szczerze boję się że cała zabawa mnie przerośnie i będę
    >lepił chałupkę przez następne 5 lat, zamiast wprowadzić się za rok.

    Jak się weźmiesz w grudniu to bym zaczął od ocieplanie poddasza i instlacji
    elektrycznej. Zanim to zrobisz i bedziesz myślał o tynkach może się okazać
    że masz już marzec. Jak będziesz mial ocieplone poddasze to już jakoś
    dogrzewac dasz radę

  • 3. Data: 2009-11-03 14:39:59
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    a a said the following on 03.11.2009 15:21:
> [...]
    > poddasza ?. Szczerze boję się że cała zabawa mnie przerośnie i będę
    > lepił chałupkę przez następne 5 lat, zamiast wprowadzić się za rok.

    Instalacje wszelkie, ocieplenie poddasza bez spoinowania.

    190m2 to duzo, 145m2 od stanu surowego do zamieszkania kosztowalo mnie
    ~150 tys. Ale ogrom prac wykonany samemu (wszystkie instalacje, cala
    zabudowa i ocieplenie poddasza, schody debowe, cale wykonczenie - gres,
    glazura). Ekipa robila tylko tynki i elewacje.

    S.

  • 4. Data: 2009-11-03 15:09:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    a a pisze:
> [...]
    > poddasza ?. Szczerze boję się że cała zabawa mnie przerośnie i będę
    > lepił chałupkę przez następne 5 lat, zamiast wprowadzić się za rok.

    Spokojnie u mnie zdążyli przed mrozami położyć wełnę i potem kozą
    grzałem - temp. wewnątrz nie spadła poniżej 5 st. C

    150 tys. na tak spory dom mało - owszem można np. kuchnię zrobić za 5
    tys. ale jak sobie policzysz kilka urządzeń to Ci wyjdzie 20 tys.

    Raczej weź więcej, co by nie stanąć w połowie drogi

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-11-03 15:26:04
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Ariusz pisze:
> [...]
    U mnie 140m2 wyszlo ok. 150tys zl, ale wiekszosc robot sam(ja, ojciec i
    tesc) robilem. Bez tego to pewnie z 250tys by wyszlo.

> [...]
    >

    > 150 tys. na tak spory dom mało - owszem można np. kuchnię zrobić za 5
    > tys. ale jak sobie policzysz kilka urządzeń to Ci wyjdzie 20 tys.
    Jakich? Ja mam lodowka 1200zl, zmywarka 1000zl, zlew+bateria 300zl, okap
    200zl, niecale 3tys zl. 5+3 = 8 a nie 20 :)

  • 6. Data: 2009-11-03 16:42:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jakich? Ja mam lodowka 1200zl, zmywarka 1000zl, zlew+bateria 300zl, okap
    > 200zl, niecale 3tys zl. 5+3 = 8 a nie 20 :)

    Piecyk, plyta, mikrofala, meble, oswietlenie...

    U mnie meble plus AGD bez zadnych szalenstw, kuchnia raczej srednich
    rozmiarow, zadnych wysp ani szalenstw wyszlo sporo ponad 20000.

  • 7. Data: 2009-11-03 17:16:13
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    > U mnie meble plus AGD bez zadnych szalenstw, kuchnia raczej srednich
    > rozmiarow, zadnych wysp ani szalenstw wyszlo sporo ponad 20000.

    ja akurat jestem na etapie wykanczania noi myśle że jeśli wydałeś
    sporo ponad 20 tys to sięgałeś po wszystko z najwyższej półki. poza
    tym napewno nie tknąłeś palcem przy tych pracach noi nie
    zaprojektowałeś sam tej kuchni.
    oczywiście zlecając wszystko firmom płaci się za wszystko 3krotnie
    więcej.. normalne

  • 8. Data: 2009-11-03 17:23:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "fenzyyy" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

> [...]
    >zaprojektowałeś sam tej kuchni.
    >oczywiście zlecając wszystko firmom płaci się za wszystko 3krotnie

    Naprawde nie z najwyzszej polki i to jest tylko wuposazenie - kafelkow,
    ogrzewania itp w ogole nie licze. Blat zwykly, jedynie fronty fornirowane a
    w szfkach na polysk - to jedyne dwie fanaberie. No jeszce zabudowana
    lodowka, ale przeciez zadne mecyje. Kuchnia zaprojektowana calkowicie przeze
    mnie.

  • 9. Data: 2009-11-03 18:54:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin napisal:
    > Jakich? Ja mam lodowka 1200zl, zmywarka 1000zl, zlew+bateria 300zl, okap
    > 200zl, niecale 3tys zl. 5+3 = 8 a nie 20 :)

    Mebli w tej kuchni nie masz?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-11-03 19:46:22
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

[...]

    Za te 150 tys. bez szaleństw to się wykańcza dom w stanie developerskim, a
    ty chcesz zrobic jeszcze instalacje i tynki? Marne szanse.