  • 11. Data: 2009-12-26 16:09:20
    Temat: Re: Dom , warto ?
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:a96b7027-4a99-40a2-b3c1-6cae8b99b439@m3g2000yqf
    .googlegroups.com...
    Witam !

    Oto "specyfikacja domu":

    Proces budowy domu obejmuje:

    1.Wykonanie fundamentów/płyty fundamentowej
    - fundament ze zbrojonego betonu B15
    - ściany fundamentowe z bloczków betonowych
    3. Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
    - pustaki ceramiczne o grubości 25 cm
    - warstwa styropianu o grubości 12 cm
    - siatka i szpachla
    - tynk w kolorze białym
    - wewnątrz tynk maszynowy gipsowy lub płyty gipsowo-kartonowe
    4. Jastrych na parterze
    - podłoże betonowe
    -warstwa styropianu grubości 8 cm-
    -warstwa wylewki cementowej (jastrych)
    5. Stropodach
    - konstrukcja drewnianej więźby dachowej
    - folia paroprzepuszczalna
    - łaty i kontr łaty drewniane
    - dachówka ceramiczna
    - sufit pomieszczeń wykonany z płyty kartonowo-gipsowej na profilach
    stalowych,
    ocieplony wełna mineralną
    - rynny półokrągłe i rury spustowe z tworzywa
    - podbitka dachu wykonana z paneli PCV

    Jaka grubosc welny w dachu?
    moim zdaniem 8cm styro w podlodze to troche malo...dalbym z 10cm lub troche
    wiecej
    sciany z K=0,29 W/m2 K to projektowane na styk z warunkami
    technicznymi....radzilbym ci dac z 15cm na sciany bdziesz mniej wydawal
    pozniej na ogrzewanie...

    moim zdaniem lepiej troche wiecej w te ocieplenia bo tutaj forse wydajesz
    tylko raz a masz gwarancje ze koszty ogrzewania na przestrzeni lat na pewno
    beda rosly.

    Przemek

  • 12. Data: 2009-12-26 17:00:09
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    On 26 Gru, 14:09, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > Jeśli wszystko będzie poprawnie wykonane, to będzie dobrze - technologia, o
    > której piszesz jest zupełnie standartowa i powszechnie stosowana.
    >
    > Zastanów się nad sposobem ogrzewania - piec na ekogroszek, mimo wszystko
    > wymaga obsługi - zasypywanie, czyszczenie, wyrzucanie popiołu średnio raz na
    > tydzień, a przy większych mrozach częściej. Ja mam taki piec i drugi raz już
    > bym się chyba nie zdecydował.

    Odpowiadam hurtem :)

    Cena domu pod klucz wraz z 1000m2 działką to 350tys.
    Dom jest na "wiosce" oodalonej około 10km od miasta.

    Co do kafelek , paneli i itd , to można sobie samemu wybrać jakie się
    podobają , to samo dotyczy drzwi , kominka i itd , więc można wybrać
    co się podoba a nie być skazany na "gust" wykonawcy.

    W standardzie jest piec na ekogorszek jeśli dobrze pamietam to z
    podajnikiem.

    Woda będzie własna (studnia i hydrofor) i będzie szambo na 8000m2 ...

    Jestem "laikiem" i niechciałbym wtopić. Jeśli można by w coś
    niedrogiego zainwestować aby potem było taniej i ekonomiczniej i itd
    to czemu nie ....
    Niestety fundusze są mocno ograniczone :(

    Co do parapetów PCV to w bloku w jakim mieszkam (wyvudowany w 2003r)
    są takie parapety i mogą być.
    Nie mogę wybrzydzać bo niestety dom ten nie jest w "wysokiej" półki i
    sądzę że napewno będą jakieś oszczędności , tyle że aby nie były to
    oszczedności za które będę musial później płacić wzmożonym
    ogrzewaniem ...

  • 13. Data: 2009-12-26 17:12:45
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    >to wiem? akurat mam grono znajomych ktorzy sie domami zachwycali i juz
    > sie tak nie zachwycają
    > jesli masz dzieci to dodatkowa "zaleta" wozenie do przedszkola/szkoły i
    > zajecia poza lekcyjne tyle km

    Tak się składa że 6 lat temu jak kupowałem swoje mieszkanie (nowe) to
    miałem do wyboru miasto (mieszkanie mniejsze , położone przy ruchliwej
    drodze , spory hałas , spaliny i blok obok bloku) ...
    Jednakże znalazłem ofertę mieszkania w gminie połozonej obok miasta
    (około 5km) i pojechałem zobaczyć te mieszkanie , choć byłem bardzo
    negatywnie nastawiony (ja człowiek który mieszkał całe życie w mieście
    miałby się przeprowadzić na wiochę ?)

    No i ?

    Mieszkanie bardzo ładnie położone , mnóstwo zieleni i lasów , cisza ,
    spokój , obok duża i nowoczesna szkoła , przedszkole ,słuzba zdrowia ,
    sklepy i itd ...
    Kupiłem mieszkanie 15m2 większe niż w mieście i od 6 lat mieszkam i
    nie narzekam ...

    Wolę ciszę , spokój niż zaduch , smród , hałas miasta , a dojazd nie
    zajmuje aż tak dużo ...

    Dom bylby około 2 km dalej , podobnie położony ...

    Miałbym własny garaż (nie trzeba by odśnieżać samochodu i skrobać).
    Dziaciaki będą miały ogród. Można sobie zrobić grilla , nie będą
    musiał słuchać jak sąsiad się kąpie lub spusza wodę lub sika i itd ...
    Tak samo nie będę musiał tego samego słuchać do sąsiad ...

    A co do ogrzewania. Ciężko poównywać ogrzewanie mieszkania np. 50m2 z
    domem 150m2 ...
    Wiadomo że ogrzanie domu będzie droższe , ale jakbyśmy porównali takie
    same metraże ....

  • 14. Data: 2009-12-26 17:19:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    basti78 pisze:

    > tak jak i Twoje - pamietaj, ze forum to mozliwosc wyrazania swoich opinii
    > a nie jak zwykle wojenek

    Zgoda. A inicjator wątku chciał mały domek.

    > polecam wyprowadzic sie z meliny na normalne osiedle

    LOL

    Obsrane chodniki i trawniki to niestety norma tam, gdzie jest mnóstwo
    miłośników psów brzydzących się sprzątać po pupilkach.

    A remonty są planowane centralnie - i zasadniczo nie możesz zablokować
    np. wymiany pionów.

    > ja tych problemów nie mam i mieszkania z zamknietymi oczami takze nie
    > kupowałem

    Czasem i na loterii można coś trafić.

    > moze chcesz mi koniecznie udowodnic ze dom jest tańszy w utrzymaniu niz
    > mieszkanie? nie za darmo, ale kosztuje mniej niz w domu

    Ogrzewanie? Tańsze? Heh. Remonty - cóż, to m.in. kwestia jakości
    wykonania - a deweloper raczej stara się zaoszczędzić jak się da.

    Na różnych grupach dyskusyjnych ciągle są lamenty o np. przeciekające od
    nowości dachy.

    > i nie wypaczaj wypowiedzi - nie mowie o 300m2 domu z basenem i sauną,
    > tylko o 120-150m2 ktore są pewnym optimum w naszych realiach

    Może nie tyle "optimum" ile "standardem".

    > debilizmem jest dla mnie nie miec tej dodatkowej sypialni, zeby
    > przenocowac goscia - chociazby rodzinę ktora wiekszosc z nas ma - a dom
    > z reguły jest poza miastem, wiec przy imprezie czy swietach troche
    > ciezko wrazac kilometry taxówką. to samo do reszty pomieszczen o ktorych
    > pisałem.

    Przepraszam bardzo, ale ja może słabo liczę... 96m2 jest od 65 m2 o 31m2
    większe. Coś źle liczę? I przypominam - mówimy o powierzchni
    MIESZKALNEJ. 31m2 ekstra to trzy dodatkowe sypialnie, a nie tylko jedna.

    [ciach]

    > no i ostatnia niepodwazalna zaleta domu - stanie w korkach
    > bo znowu w naszych polskich realiach domy to z reguly tereny podmiejskie
    > z racji absurdalnych juz cen dzialek w miescie - i teraz znowu średnio
    > biorąc - JESLI pracujesz na etacie i do miasta musisz codziennie
    > dojezdzac - zaznaczam, zeby Ci nie umknęło - JESLI MUSISZ - to po roku
    > bedziesz zygal juz na ten dom z racji czasu spedzanego w korkach, a z

    Hmm... Mówisz, że w samym mieście, takim jak np. Warszawa, korków już
    nie ma? I ktoś mieszkający w bloku np. na Pradze a pracujący w centrum
    dociera do pracy w 15 minut? Fascynujące. Opowiedz coś jeszcze. Może o
    Marsjanach albo krasnoludkach? ;)

    Poza tym nie wiedziałem, że etaty to tylko w centrum najbliższego dużego
    miasta dają... Jakaś ustawa weszła? Dziwne, bo sąsiad jakiś czas temu
    właśnie się przeniósł na etacik 5km od domu. Wcześniej faktycznie
    dojeżdżał do centrum Warszawy, ale w żadnych korkach nie stał -
    podjeżdżał sobie do WKD, a potem niemalże prosto pod robotę go pociąg
    zawoził - i nie musiał się martwić o parkowanie w centrum Warszawy.

    > domu poza późnym wieczorem w tygodniu i czasami w weekendy (odliczając
    > te spędzone na zakupach i sprzątaniu bo w tygodniu wracajac o 20-22 nie
    > miales na to sily) bedziesz rzadko korzystał...........
    > skad to wiem? akurat mam grono znajomych ktorzy sie domami zachwycali i
    > juz sie tak nie zachwycają

    A ja odwrotnie.

    > jesli masz dzieci to dodatkowa "zaleta" wozenie do przedszkola/szkoły i
    > zajecia poza lekcyjne tyle km

    Aha. Całe mnóstwo 0,7km ;)

    Pomijam taki detal, że moja gmina ma kompetentnego wójta i gminny
    autokar objeżdża całą okolicę zbierając i rozwożąc dzieci.

    > dom? tak chce - ale za 20-25 lat jak bede juz na tyle dorobiony, ze nie
    > bede na etacie i nie bede dzien w dzien musial stac w korkach........

    A teraz wytłumacz mi, jaka jest różnica w staniu w takich samych korkach
    w zależności od tego, czy się mieszka w bloku czy domku?

    > a teraz pędź i buduj 50m2 dom 50km od miasta - bedziesz cool. nikt
    > takiego nie bedzie mial

    A ty nie zapomnij sobie pobudować fosy i kilku wieżyczek. I lądowiska
    dla helikoptera.

  • 15. Data: 2009-12-26 17:23:57
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    CIACH

    no i milego zycia w swoim domku

    mowiac szczerze nie chce mi sie nikogo na sile przekonywac, wyraziłem swoją
    opinię

    nie podoba się? trudno - mi to lotto

    na twoją wypowiedź mam kolejne argumenty bo znowu wykrzywiasz wypowiedzi -
    to sobie wykrzywiaj, mi sie nie chce spierac

    --

    Sebastian

  • 16. Data: 2009-12-26 17:24:22
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    dla jasnosci

    ja nie neguje domów - neguje domy 90m2 bo to jest pomylka

    domy są ok - ale nie o takim metrazu, ze wszystkimi niedogodnosciami typu
    dojazdy, dogodnosciami typu cisza i prywatnosc, oraz wyzszymi kosztami

    i mowie tez o jakiejs sredniej, a nie o pojedynczych przypadkach czy ultra
    dogodnych lokalizacjach

    jakby mnie bylo stac to na pewno mialbym dom - ale nie 90m2 i nie 50km od
    miasta -tylko wtedy to ma dla mnie sens

    Sebastian

  • 17. Data: 2009-12-26 17:31:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    basti78 pisze:

    > ja nie neguje domów - neguje domy 90m2 bo to jest pomylka

    ...bo? Przy czym ponownie zaznaczam, że inicjator wątku pisał o
    powierzchni MIESZKALNEJ.

    > domy są ok - ale nie o takim metrazu, ze wszystkimi niedogodnosciami
    > typu dojazdy, dogodnosciami typu cisza i prywatnosc, oraz wyzszymi kosztami

    Jak masz 2-3 razy większą powierzchnię MIESZKALNĄ, to się nie dziw, że
    koszta wyższe. Ciesz się, że nie są wyższe 2-3 razy.

    > i mowie tez o jakiejs sredniej, a nie o pojedynczych przypadkach czy
    > ultra dogodnych lokalizacjach

    ...i mowie tez o jakiejs sredniej, a nie o pojedynczych przypadkach czy
    ultra niedogodnych lokalizacjach...

    ;-P

    > jakby mnie bylo stac to na pewno mialbym dom - ale nie 90m2 i nie 50km
    > od miasta -tylko wtedy to ma dla mnie sens

    I znowu zafałszowujesz - kto pisał o 50km, poza tobą?

  • 18. Data: 2009-12-26 17:47:21
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    CIACH

    masz racje - zmiażdzyłeś mnie swoimi argumentami
    brak mi następnych

    jesteś dla mnie bogiem i niedoścignionym wzorem
    ucz mnie!!!

    --

    Sebastian

  • 19. Data: 2009-12-26 19:18:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    basti78 pisze:

    > CIACH
    >
    > masz racje - zmiażdzyłeś mnie swoimi argumentami
    > brak mi następnych
    >
    > jesteś dla mnie bogiem i niedoścignionym wzorem
    > ucz mnie!!!

    Jak nie umiesz dyskutować, to po cholerę pakujesz się na grupę DYSKUSYJNĄ?!

  • 20. Data: 2009-12-26 20:40:58
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > Jak nie umiesz dyskutować, to po cholerę pakujesz się na grupę
    > DYSKUSYJNĄ?!

    buchachacha ;))))))))
    echhhhhhhhhhh ubawiłem się

    --