  • 11. Data: 2009-04-18 08:30:20
    Temat: Re: Dom z bala
    Od: p...@i...pl

    >  jak każdy z drewna jest akustyczny

    prawda

    > pracuje przez pierwsze lata solidnie,

    prawda zwlaszcza jesli z surowego drewna

    nad oknem to chyba z 15 cm siada i
    > tyle trzeba zostawić

    jak z zielonego sie buduje to tak, może nie az 15 cm ale trzeba
    zostawić sporo miejsca. Dom w konstrukcji wiencowej winien byc
    stawiany z drewna sezonowanego i wtedy te wszystkie przykre
    niespiodzianki wystepuja w o wiele mniejszej skali.... gorale cwaniaki
    dla siebie nie buduja raczej z surowego drewna(co innego dla ceprow),
    co widac zreszta w ich stronach. Przy wielu zagrodach maja ulozone
    drewno pod daszkami ktore sobie przez kilka sezonow lezy i schnie

    > okna warto zapewnić duże

    dlaczego?

    > mnie się dom z bala podoba i już

    mi rowniez, choc konstrukcja sumikowo latkowa jest moim zdaniem pod
    wieloma wzgledami lepsza i eliminuje wiekszosc niedoskonalosci
    konstrukcji wiencowej.

    pydr
    krzychut