  • 111. Data: 2017-11-14 16:09:49
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 22:17:04 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Moze uzywac caly rok. Wspolpracowalem z kims kto w Lodzi mial >magazyn na hurtowym
    rynku art rolnych. On i wielu innych >kupcow mieli magazyny z kontenerow, biura tez.
    Urzedowali caly >rok.

    Od godz 8 do 16tej pewnie
    Ile masz teraz m2 w mieszkaniu gdzie mieszkasz?
    1 kontener to ok 20m2
    Żeby w miare godnie tam, z rodziną(przyjmijmy 2+1) mieszkać potrzebne ze 3 kontenery
    minimum
    A zakup 3 wyjdzie drożej jak postawienie zadaszonych murów o tej samej powierzchni.
    Doprowadzenie 3 kontenerów do stanu żeby godnie w tym mieszkać będzie droższe od
    wybudowania murowanego domku po podobnej powierzchni i zrobienie tam jakiegoś
    socjalnego minimum.
    Zamiast blaszanych kontenerów wolałbym już cos takiego
    http://www.domkiholenderskie.eu/index.php

  • 112. Data: 2017-11-14 17:10:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Osiem godzin dziennie to i tak duzo wiecej niz nie emeryt czynnie korzysta ze swojego
    domu. Osiem godzin na spanie sie nie liczy i dla samego spania nie warto budowac domu
    200 metrow bo do komfortowego spania wystarcza dwa metry szescienne plus system
    podtrzymania komfortowego snu. Domy z kontenerow nigdy nie beda popularne bo nie ma
    tyle tanich uzywanych kontenerow. Ale jak ktos sobie policzy ze mu warto to nie widze
    problemu. Domek holenderski fajny ale dla kogos kreatywniego sie nie nadaje bo nie
    poddaje sie modernizacja. Jest gotowy z wyznaczonym miejscem na buty czy pokrywki do
    garnkow.

  • 113. Data: 2017-11-16 19:04:28
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > po podobnej powierzchni i zrobienie tam jakiegoś socjalnego minimum.
    > Zamiast blaszanych kontenerów wolałbym już cos takiego

    Cena metra kwadratowego kontenera kosztuje 300zł (słownie trzysta złotych),
    więc ile kosztuje metr kwadratowy twojego domku murowanego skoro jest tańszy
    do kontenera, 100zł za m2 ?

    Domki holenderskie są tanie ale w holandii a u nas są dosć drogie, bo
    cwaniaki byznesmeny muszą się dorobić, ale domek holenderski nadal jest
    tańszy od murowańca a kontener jest jeszcze tańszy.

  • 114. Data: 2017-11-16 19:06:33
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > nie piecyk a kociol i podlogowka. Na podlodze musisz miec z 15 centymetrow
    > styropianu.
    > Cieplo do dolu raczej nie przechodzi to bedzie grzalo do gory.

    Podłogówka to za drogie i zbyt skomplikowane rozwiazanie, myślę nad czymś
    tanim i prostym, jakiś piec kaflowy i otwory wentylacyjne w ścainach?

  • 115. Data: 2017-11-16 19:15:04
    Temat: Re: do Krisa, nie czytać, ani słowa o kontenerach
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Ale zaczynam Was rozumieć. Dla Was jak coś ma ściany i nie kapie na głowę
    > (jak w kontenerze) to jest już dom prawie gotowy do zamieszkania w którym
    > wystarczy pomalować ściany i można mieszkać :-) A to niestety dopiero
    > początek zabawy w budowanie domu :-) I ta zabawa dużo prościej i szybciej
    > wychodzi jak ściany są z w miarę "ciepłej" cegły i mają już przygotowane
    > otwory na drzwi i okna, niż w klockach z rdzewiejącej stali.
    > pozdr. -- Adam Sz.

    Kontener to nie dom gotowy do zamieszkania, to dopiero stan surowyn
    zamknięty jak w murowańcu.
    Wykończenie na gotowo kosztuje tyle samo, tylko że za kontener mogę postawić
    na działce rolnej a murowańca nie. Za kontener nie muszę pałcic masy haraczy
    w postaci śmieciowego, budynkowego, wodno-kanalizacyjnego i podobnych, nie
    muszę latać po urzędach przy każdej dupereli jak remont. W kontenerze kasa
    zostaje w mojej skarpecie a w murowańcu kasa napycha skarpety urzędasom im
    ich rodzinkom.

  • 116. Data: 2017-11-16 19:23:16
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > wewnętrznej pomiędzy metalową ścianą a "wełną" (warstwą ocieplającą) i z
    > tej przestrzeni zaciągać powietrze. będzie przewiew, mniej się skropli i
    > złapiesz troszkę ciepła wychodzącego przez ocieplenie. Natrysk pur jest
    > drogi, ale nie tak jak dach informatyka który tu pisał we wrześniu. taniej
    > wyjdzie pianka i styro, ale znowu nikt nie zbadał jak to będzie szczelne i
    > czy coś się nie skropli. Być może najtaniej będzie (mądrze) zasypać
    > piachem, ziemią i posadzić krzaki zimozielone.
    > Ale ja poczekam aż kontenery staną się legalne, albo ceny budowy domu

    Żadne rekuperatory, czy podobne kosztowne rozwiązania, tylko wentylacja
    grawitacyjna.
    Co do ocieplenia to są dwie wersje, albo ocieplam styropianem i dla
    pewnościm daję folię, żeby wilgoć się dostawała i nie wykraplała ma
    metalowej ścianie. Albo daję wełnę i co się wykropli, to wsiaknie w wełnę a
    z wełny wilgoć zostanie usunięta przez wentylację wewnetrzna. Nie wiem jaka
    pocja jest lepsza, ale wydaje mi się że z wełną.

  • 117. Data: 2017-11-16 20:53:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 20:22:46 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy napisał:

    > Cena metra kwadratowego kontenera kosztuje 300zł (słownie trzysta złotych),
    > więc ile kosztuje metr kwadratowy twojego domku murowanego skoro jest tańszy
    > do kontenera, 100zł za m2 ?

    Tak mniej więcej połowa taniej jak kontenery
    Do etapu kontenerowego(ściany i dach) dość precyzyjne wyliczyłem wyżej
    Ty napisałeś że machnąłem się o jedno zero ale nie napisałeś gdzie dokładnie ta
    pomyłka
    Ciągle czekam aż sprostujesz które konkretnie kwoty podane przeze mnie są błędne.

  • 118. Data: 2017-11-16 20:55:48
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > cwaniaki byznesmeny muszą się dorobić, ale domek holenderski nadal jest
    > tańszy od murowańca a kontener jest jeszcze tańszy.

    Holandia to praktycznie za płotem
    Przerdzewiałe kontenery chcesz na działkę transportować a taniego domu z niedalekiej
    Holandii juz nie?

  • 119. Data: 2017-11-16 22:04:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Podłogówka to za drogie i zbyt skomplikowane rozwiazanie, myślę nad czymś
    > tanim i prostym, jakiś piec kaflowy i otwory wentylacyjne w ścainach?

    :D

    Teraz już mam pewność - to jest troll ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 120. Data: 2017-11-17 12:03:36
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 20:22:46 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
    > Żadne rekuperatory, czy podobne kosztowne rozwiązania, tylko wentylacja
    > grawitacyjna.

    bez murowanego komina to może trochę kiepsko działać ;)