  • 71. Data: 2009-11-19 00:15:15
    Temat: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:he1fsl$2nna$1@news2.ipartners.pl...

    > Ludzie trzymajcie mnie. Czy ja napisałem że nie stosuje się albo nie wolno
    > stosować?
    > Pokaz mi w którym miejscu napisałem albo wynika to z mojej wypowiedzi że
    > porównałem ją do zapałki!!!

    Dobra zrobie to jeden jedyny raz, ale nie bede grzebal w postach bo mi sie
    nie chce. Podepre sie jednym z ostatnich Twoich. Jaki jest tego kontekst, to
    inteligentny czlowiek nie bedzie mial problemu z odgadnieciem. Dodam
    jeszcze, ze mowa byla rowniez o szkieletorze, konstrukcji blisko w 100%
    palnej a Ty nadal odnosisz sie wprawdzie nie do mnie, ale jednak:

    "Przecież to ty idiotycznie odpowiedziałes że przeciez w domu mamy mnóstwo
    palnych przedmiotów a ja ci odpowiedziałem że nie ma nic wspólnego bo nie są
    elementy konstrukcyjne budynku lecz przedmioty codziennego użytku jak np.
    zapałki które się nieźle palą."

    Zwracam uwage na: "nie sa to elementy konstrukcyjne budynku". Wypowiedz co
    prawda nie dotyczy wspomnianych konstrukcji szkieletowych, ale jakos
    myslenie autora nie idzie w parze ze stosowanymi od lat rozwiazaniami, a
    gdyby tak siegnac historycznie jeszcze dalej to domy z bali mozna by uznac
    za troche dzisiejsze szafy w ktorych mieszkali i mieszkaja do dzis ludzie.
    Pomine, ze takie i dzis sie buduje. A zatem nie mam pojecia w czym masz
    problem z ta palnoscia konstrukcji budynkow i jakas wielka roznorodnoscia w
    stosunku do wyposazenia. Kontekst zapalek jest jak dla mnie jednoznaczny, z
    jedna jedyna roznica, domy drewniane nie maja siarki, ale reszta bez zmian.

    > Słowo zapałka padło po wypowiedzi Jacka o mnóstwie przedmiotów w domu
    > które sa palne a mimo to je uzywamy.
    > Co do pianki to wcześniej napisałem że jest palna i każdy kto zrozumie o
    > co chodzi będzie wiedział że w niektórych miejscach albo sobie ją odpuścić
    > albo użyć z umiarem dla własnego spokoju.

    No wlasnie. W USA takie domy buduje sie bez umiaru. Nie z pianki ale z
    drewna.

    > Wdepnąłem tu ostatnio trochę bardziej tylko dlatego że miałem kontuzję i
    > mi się nudziło. Spoko, jak się pojawiłem tak kiedyś zniknę.

    Mi nie przeszkadza powiew swiezej krwi, wrecz przeciwnie. Jak bedziemy sie
    tu kisic sami ze soba to za jakis czas bedziemy opowiadac sobie historyjki
    jak w wieziennej celi, co tydzien kazdy ta sama.
    Wody troche uplynie i moze zapomnicie o durnych przepychankach, bo zycie
    jest ciekawsze i dosyc w nim glupawych ludzi zeby jeszcze tu przenosic te
    nastroje. Plaszczyca chyba juz sie wyniosl i zaczelo byc normalniej, szkoda
    to zmieniac. Zeby tak jeszcze paru innych, no ale nie moze byc za pieknie.

    Pozdr.. TK

  • 72. Data: 2009-11-19 00:59:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "daniel97" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:he0hd3$dm2$1@news.onet.pl...

    > Nie wynajmujesz murarza do budowy bo robisz sam.

    Nadproza, stropy, zbrojenie? Zdolnym trzeba byc do tego jednoosobowo. Tyle
    co idzie zbrojenia to pewnie na murarza wystarczy.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2009-11-19 07:50:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "daniel97" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomoœci

    > Nadproza, stropy, zbrojenie? Zdolnym trzeba byc do tego jednoosobowo.

    No wiec te styropiany to chyba kolejny swietny pomysl na bizens i nic
    wiecej.

  • 74. Data: 2009-11-19 08:34:19
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > A co ty oglądałeś? Co widziałeś? Jak nie potrafisz to nie znajdziesz. Ot i
    > tyle.

    dostanę ten link do fotek?

    --=olo=--

  • 75. Data: 2009-11-19 18:35:15
    Od: "daniel97" <d...@p...onet.pl>

    > Nadproza, stropy, zbrojenie? Zdolnym trzeba byc do tego jednoosobowo. Tyle
    > co idzie zbrojenia to pewnie na murarza wystarczy.

    Nadproża są gotowe też bloczek styropianowy zamknięty od dołu, podpierasz
    dechami od dołu a do środka kładziesz zbrojenie. Do całego domu nie idzie
    wcale dużo zbrojenia bo tylko narożniki. U mnie sufit jest podwieszany na
    ruszcie.
    Jednoosobowo no raczej nie robisz.
    Pozdro
    daniel

  • 76. Data: 2009-11-19 22:32:10
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    > Ten potencjalny "wyciek" to może być punkt o średnicy 1mm bo bloczki są
    > spasowane. A te błędy mogą się tworzyć jak ktoś zbyt siłowo podchodzi do
    > montażu, albo nie zachowuje dokładnie modułu cięcia 5 cm.
    > Nie uważam, że to błąd i niedogodność.

    W mojej rodzinie jest taki jeden dom w tej technologii. Budowany był w
    połowie lat 90-tych wtedy to była mega nowość. Budowały ten dom wieśnioczki,
    które robiły to I raz w życiu. Mieszkająca tam rodzina wypowiada się o tej
    technologii w samych negatywach. NIe wiem co dokładnie jest powodem, może
    technika wykoanania, ale napewno rózeniż właściwości termiczne (podobno
    kiepskie). Dom napewno powstał szybko i jak pamiętam rozładowywałem kiedyś
    cały ten budulec razem z kolegą w ok. 30 minut z dużego tira (to napewno +).

    --
    ONYX

  • 77. Data: 2009-11-20 07:44:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >Do całego domu nie idzie wcale dużo zbrojenia bo tylko narożniki.
    Może tak jest u ciebie.
    Ja widziałem w każdej warstwie leżąco jeden lub dwa pręty oraz pionowo co
    kształtkę.
    Gdy nie daje się stropu to obowiązkowo zbrojony wieniec i przeciwległe ściany
    spięte ze sobą inaczej pod naporem dachu wszystko się rozjedzie.

    Marek

  • 78. Data: 2009-11-20 17:00:05
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wieśnioczki, które robiły to I raz w życiu. Mieszkająca tam rodzina
    > wypowiada się o tej technologii w samych negatywach.

    Niedaleko mnie jest gość co tak negatywnie wypowiada się
    na temat murów 1W. Sam stawiał w takiej technologii.
    Szkopuł w tym, że z braku dozoru zamiast zaprawy
    cieplochronnej szła zaprawa zwykła, cementowo-wapienna.
    Ale "panie, po co masz pan przepłącać, skro ta zaprawa
    i tak pustaków nie trzyma!".
    Słowa "fachowców".
    Diabeł tkwi w szczegółach i jeśli technologii
    nie zrealizujemy od AdoZ to nie dziwmy się, że
    nie spełnia naszych wymagań.
    T.