  • 11. Data: 2011-04-10 13:04:26
    Temat: Re: Dom z paneli - polskie realia arch...
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:injrpr$842$1@news.onet.pl...

    > Jakie są wasze doświadczenia z architektami - czy są tacy co potrafią
    > przewidzieć wszystko od A do Z i zaprojektować dom tak by z fabryka
    > przygotowała gotowe elementy i wszystko będzie grało?
    >
    > No i oczywiście aby ten projekt nie okazał się droższy od domu.

    Wykonywałem kilka prac wg projektów biura architektonicznego z Katowic.
    Projekty obejmowały pełne zagospodarowanie wnętrz z kolorystyką itp. Do tego
    pełna lista wypodażenia (przybory sanitarne z armaturą, grzejniki, osprzęt
    elektryczny, oświetlenie, płytki ceramiczne (producent, model, kolor),
    materiały na podłogę także ze wskazaniem producenta, modelu i kolorystyki,
    projekt i układ mebli ze wskazaniem wykonawcy, dobór farb i innych pokryć
    ściennych z kolorystyką)
    Architekt prowadził nadzór autorski na budowie i konsultował zmiany które
    okazywały się konieczne.
    Ze dwa lata temu cena takiego projektu wynosiła od 110 PLN netto za m2
    powierzchni.

    W przypadku takich projektów należy się liczyć tylko z markowym osprzętem,
    np przybory sanitarne ROCA, grzejniki Purmo, armatura Kludi, oczka świetlne
    nie pamiętam jakiej marki ale po 290 zł/szt a miało ich być w jednym pokoju
    25 szt, meble kuchenne za 50 tys zł itd.
    Z drugiej strony wszystko jest rpzewidziane łącznie z układem płytek na
    podłodze i ścianach i przebiegiem fug których położenie powinno/musi się
    zgadzać co do milimetra (podobno wymiar niebudowlany) aby komponowało się
    wszystko w całość zgodną z zamierzeniem.
    Wykonanie budowy lub remontu wg takiego projektu jest z jednej strony bardzo
    sensowne bo jest jasno wytyczny cel i wszystko jest przewidziane i
    przewidywalne. Cały osprzęt, nawet jeżeli nie ma go na miejscu, to z racji
    tego że jest "markowy" jest skatalogowany i można wszystko wykonać pod
    podane w katalogach wymiary. Z drugiej strony jest to - nie ma co ukrywać-
    najdroższy model wykonania robót i opiera się na czyjejś wizji i czyimś
    guście. Realizując kilka takich projektów widzi się też że jakie by one nie
    były - opierają się na sztampowych założeniach biura.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2011-04-11 07:02:48
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-10 15:04, Jackare pisze:
> [...]
    > które okazywały się konieczne.
    > Ze dwa lata temu cena takiego projektu wynosiła od 110 PLN netto za m2

    110 zł m powierzchni całkowitej? - jeżeli tak to mój dom ma ponad 300m
    nie stać mnie :(

    Ariusz

  • 13. Data: 2011-04-11 07:26:11
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    [cut]

    > 110 zł m powierzchni całkowitej? - jeżeli tak to mój dom ma ponad 300m
    > nie stać mnie :(
    >
    > Ariusz

    odezwij sie na prv (mail ze strony www) to dam Ci namiary na dobrego arch.
    wnetrz
    i sporo tanszego

    --
    pozdrawiam