  • 41. Data: 2010-12-12 19:05:57
    Temat: Re: Dom za 1$
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "robercik-us" napisał:

    > Tak, tylko ten system nie jest tylko przypadkiem Sowietów. Popatrz co
    > dzieje się w Korei płn, co działo się w Kambodży,
    > Chinach i innych tym podobnych państwach. Po prostu doszedł do władzy
    > jakiś psychol i się zaczęło... wykorzystał durny system polityczny.

    naiwny jestes że ho ho!:O(
    tego psychola ktoś wyciągnoł z więzienia czy rynsztoku, ktoś tego psychola
    wykreował i finansował kwotami większymi nisz budżet całego tego państwa,
    ten psychol posłusznie wykonywał polecenia sfoich finansowych mocodafcuf!:O(

    to teraz zastanuf się kto to fszystko finansuje i po co?:O)

  • 42. Data: 2010-12-12 19:16:10
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 16:21, robercik-us pisze:

    > Tak..., tylko, czy to jest wina sowietów, czy systemu komunistycznego,
    > który zakłada powszechny socjal i opiekę państwa...?

    Socjal i opieka państwa a centralne sterowanie, wszechobecna kontrola i
    decydowanie za obywatela to dwie różne rzeczy.

    Socjal i opieka państwa to pewna forma kontraktu - jak w Skandynawii.
    Płacisz duże podatki, w zamian masz pewien standard zapewniany
    wszystkim. Kontrola, inwigilacja, władza urzędnicza to rzecz zupełnie
    inna. Zwróć uwagę, że to właśnie w komunizmie socjal jest najmarniejszy
    (patrz np. jaki jest socjal w KRLD).

    M.

  • 43. Data: 2010-12-12 19:22:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik M napisał:

    Zwróć uwagę, że to właśnie w komunizmie socjal jest najmarniejszy
    > (patrz np. jaki jest socjal w KRLD).

    No jasne, ale to dlatego, że idea całego systemu polega na centralnym
    sterowaniu wszystkim i wszystkimi - totalitarnym charakterze, a ten
    system jest skrajnie niewydolny gospodarczo i stąd taka sytuacja np w
    KRLD... Cała kasa idzie nie na to, na co powinna, tylko na zbrojenia,
    żeby skuteczniej wyłudzać międzynarodową pomoc..., ta z kolei jest
    wykorzystywana nie na to, co trzeba i koło się zamyka...

    Po prostu klika idiotów dorwała się do władzy i tyle - to cecha tego
    systemu.

    pozdr
    robercik-us

  • 44. Data: 2010-12-12 19:32:08
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 19:14, J-L-F pisze:

    > Kto w Polsce zlikwidował powszechny analfabetyzm i kiedy to było?

    Zbieżność dat.

    > Takiego poparcia politycznego, jakie miał E. Gierek i linia rozwoju
    > społeczno - gospodarczego Polski pod jego przywództwem, nie miał żaden
    > inny przywódca polityczny w nowożytnej historii Polski.

    Jakie miał poparcie niejaki Gierek i dlaczego 10mln ludzi wstąpiło do
    Solidarności? Zapewne dlatego, że popierali Gierka. ROTFL.

    > Byliśmy w dziesiątce najbardziej rozwiniętych państw świata i byliśmy z
    > tego dumni. Do dzisiaj jeździmy drogami za Gierka wybudowanymi w ciągu
    > nie całych dziesięciu lat.

    Zdecydowana większość się posypała, trzeba było je remontować parę lat
    po oddaniu, przebudowywać wiadukty (bo się sypały).

    Były też takie kwiatki
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Olimpijka_%28autostrada
    %29

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Edward_Gierek#Ocena_rz.
    C4.85d.C3.B3w_Gierka

    > PRL miał różne oblicza, nie widzę powodu, żeby wybiórczo brać z
    > historii, to co akurat jest propagandowo potrzebne.

    Ja też nie widzę powodu, byś wybiórczo podawał informacje.

    M.

  • 45. Data: 2010-12-12 19:46:15
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 20:03, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > ludzi swojej ziemi, wsadził tysiące do więzień, tysiące pozbawił szansy
    > rozwoju, bo mieli złe pochodzenie. Spowodował że pojęcie inteligencja
    > przestało co kolwiek znaczyć.

    > wybacz ale urodziłem sie w komunie a moi rodzice w komunie musieli żyć.

    > no tak to jest argument socjalizm był dobry. ha ha ha...

    > Hitler i okupacja był dobry, do dzisiaj jeździmy po drogach zbudowanych
    > przez hitlera. niestety ale drogi zbudowane przez Gierka już sie dawno
    > rozsypały i trzeba je bylo wiele razy łatać. A inwestycje socjalizmu
    > były kosmicznymi popisami niegospodarności i marnotrawstwa.

    Nie powtarzaj, jak papuga, zasłyszanych paszkwili na PRL.
    Lepiej się zastanów za jaką cenę Polska obroniła swoje granice po II WŚ?

    > No właśnie bierzesz wybiórczo kilka faktów i starasz sie udowadniać jak
    > sie fajowo żyło w komunie.
    >
    > A prawda jest taka że w komunie sie żyło do dupy.

    Wątek był zupełnie o czymś innym, o tym, że Polska przed 39 rokiem była
    anachronizmem cywilizacyjnym i o tym, jak z tego wychodziła.
    Nie myślisz, powtarzasz zasłyszane frazesy, arbitralnie dobierasz fakty
    do argumentacji.
    Chyba nie masz dobrego warsztatu, tak na poziomie wiejskiej baby bez
    pełnej podstawówki - bez obrazy wiejskich bab bez podstawówki, bo nie
    każdy musi mieć jakieś szkoły, żeby żyć i pracować.

  • 46. Data: 2010-12-12 20:10:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J-L-F wrote:

    > Nie powtarzaj, jak papuga, zasłyszanych paszkwili na PRL.

    Mój szanowny ojciec miał możłiwość uczestniczyć w wielkich budowach
    socjalizmu i na bierząco opowiadał jak sie je prowadziło.

    > Lepiej się zastanów za jaką cenę Polska obroniła swoje granice po II
    > WŚ?

    Polska po II wojnie światowej utraciła spore terytoria na wschodzie, dzięki
    komunistycznemu kapeluszowi nie mogła skorzystać z dobrodziejstw planu
    Marshalla, który pozwolił innym krajom europy zachodniej dokonać znacznego
    skoku cywilizacyjnego.

    W gruncie rzeczy spod jednej okupacji wpadliśmy pod drugą okupację.

    > Wątek był zupełnie o czymś innym, o tym, że Polska przed 39 rokiem
    > była anachronizmem cywilizacyjnym i o tym, jak z tego wychodziła.

    Jak wiele krajów europy, poczytaj coś o Francji, to był typowy kraj
    rolniczy, olbrzymie jego obszary były bardzo zacofane nawet do lat 50 czy 60
    poprzedniego wieku.

> [...]
    > pełnej podstawówki - bez obrazy wiejskich bab bez podstawówki, bo nie
    > każdy musi mieć jakieś szkoły, żeby żyć i pracować.

    Widać że przeszliście towarzyszu dobre przeszkolenie, pewnie w Moskwie.
    Pewnie jesteście jednym z renegatów którzy sprzedali sie sowieckiemu
    okupantowi. Mieliście szczęście że komunizm w Polsce skończył sie bezkrwawo,
    bo mogliście skończyć na latarni, tam gdzie jest miejsce zdrajców narodu a
    także obcych oprawców.

    Muszę wam zwrócić jednak uwagę że za poniżanie ludzi o pochodzeniu chłopskim
    moglibyście w komunie mieć problemy z UB.

  • 47. Data: 2010-12-12 20:11:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

> [...]
    >
    > Zdecydowana większość się posypała, trzeba było je remontować parę lat
    > po oddaniu, przebudowywać wiadukty (bo się sypały).

    reakcyjna propaganda :)

  • 48. Data: 2010-12-12 20:11:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja też nie widzę powodu, byś wybiórczo podawał informacje.

    Ja widze, koles po prostu zna tamten okres wylacznie z tamtejszej telewizji.

  • 49. Data: 2010-12-12 20:21:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja widze, koles po prostu zna tamten okres wylacznie z tamtejszej
    > telewizji.

    raczej gada jakby był starym politrukiem, albo synem jakiegoś fanatycznego
    aparatczyka.

  • 50. Data: 2010-12-12 20:23:38
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Zbieżność dat.

    ZSRR pięknie zagrał na zapóźnieniu cywilizacyjnym Polski w realizacji
    swoich imperialnych interesów.

    > Jakie miał poparcie niejaki Gierek i dlaczego 10mln ludzi wstąpiło do
    > Solidarności? Zapewne dlatego, że popierali Gierka. ROTFL.

    Nie myślisz, powtarzasz bzdety.
    5 lat potrzebnych było, żeby sowieci mogli odsunąć Gierka od władzy i
    zniszczyć układ polityczny, który Gierek zbudował z korzyścią dla
    Polski. Polska za bardzo urosła w siłę i to było solą w oku nie tylko
    ZSRR ale np. NRD i RFN. Miesiąc przed wprowadzeniem stanu wojennego,
    Breżniew był w NRF - jak myślisz, o czym gadali?
    Polska była silnym krajem i jak dobrali się do niej 'przyjaciele i
    sojusznicy' to powstała Solidarność, jako odruch obronny ukształtowanego
    politycznie i silnego narodu w środkowej Europie.
    Pewnie myślisz, że strajki w sierpniu 80 roku były spontaniczne?
    Nie były spontaniczne, były organizowane przez SB w pełnym porozumieniu
    z Moskwą.
    Po co i dlaczego Moskwa mieszała w Polsce?
    To pytanie jest związane z innym pytaniem, dlaczego ZSRR wyprowadził
    swoje wojska z Polski i innych krajów środkowej i wschodnie Europie w
    latach 90 XX wieku?
    Dla ułatwienia dodam, że w tym czasie minęło 50 lat po Jałcie.

    > Zdecydowana większość się posypała, trzeba było je remontować parę lat
    > po oddaniu, przebudowywać wiadukty (bo się sypały).

    Infrastruktura techniczna nie jest wieczna, co jakiś czas należy ją
    odnawiać, to nie jest argument.

> [...]
    C4.85d.C3.B3w_Gierka

    > Ja też nie widzę powodu, byś wybiórczo podawał informacje.

    Sądzę, że należy się coś ludziom, którzy z sukcesem budowali Polskę w
    warunkach geopolitycznych w drugiej połowy XX wieku. Przynajmniej należy
    im się prawda.