  • 111. Data: 2010-09-24 10:18:59
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 02:14:01 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Na takim, że pozostał tzw 'biały montaż' - kible, umywalki, zlewy,
    > gniazdka i włączniki, lampy, żyrandole...
    > Pomalować ściany i ułożyć okładziny na podłogi i można mieszkać.

    Oczywiście to wszystko już masz kupione?
    :-)

  • 112. Data: 2010-09-24 10:21:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 10:14:29 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Znaczy się jest OK budować dom z trzema łazienkami przy użyciu kredytu
    > spłacanego 30 lat???

    Jeśli już brać kredyt, to właśnie na dom, a nie na "komunę" blokową. W
    końcu płaci się za coś, co jest w całości twoje wraz z całością gruntu.

  • 113. Data: 2010-09-24 11:09:13
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Piszę z pamięci, a nie szukam rachunków.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 114. Data: 2010-09-24 11:11:15
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:4c9c627f$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...
    > Taa, ciekawe gdzie kupisz 3x2,5 za 1,7. Teraz to jest raczej cena za
    > 3x1,5. Producenci kabli cenniki wypuszczają około co 2 miesiące. tym się
    > akurat zajmuje zawodowo przy czym YKSLY 3x0,75 jest mi bliższe, ale YKY

    Naprawdę nie chce mi się szukać faktur. 3x2,5 to ok 1,7, a 5x2,5 to ok 3 zł.
    Chodzi o uświadomienie cen, a nie licytowanie kto taniej.

    > W instalacji elektrycznej zjadła mnie ilość kabli (punktów), w

    Ja mam około 60 puszek el w rekordowym pomieszczeniu. Wykonałem to sam.

  • 115. Data: 2010-09-24 11:13:38
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Jeśli już brać kredyt, to właśnie na dom, a nie na "komunę" blokową. W

    Czemu nie brać od razu kredytu na dwa domy i trzy samochody? Przecież drugi
    domek nad morzem to praktyczna rzecz.

    > końcu płaci się za coś, co jest w całości twoje wraz z całością gruntu.

    Dopiero po 30 latach. Do tego czasu właścicielem jest bank.

  • 116. Data: 2010-09-24 11:21:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.09.2010 12:46, Kris pisze:

    > 50-80tys za 800mkw
    > Doliczyłem

    Dołączasz do oferty wehikuł czasu czy teleporter? A może łódkę, bo to
    tereny zalewowe? ;->

  • 117. Data: 2010-09-24 11:29:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2010 23:40, Adam Płaszczyca pisze:

    > A może ten Polak pomyśli, że do pracy można dojeżdżać 30 minut pociągiem i
    > przeniesie się tam, gdzie mieszkania poniżej 100 tysiaków kosztują?

    Pół godziny pociągiem to jakieś 30km.

    Ja mieszkam jakieś 30km od centrum Warszawy (od Okęcia konkretnie). Ceny
    działek w okolicy - 200zł/m2 i więcej. Za stówkę to pół działki sobie
    może kupisz.

    No, chyba że u ciebie nadal rok 2006, to wtedy zgoda - ja kupowałem po
    40zł za m2 ;)

  • 118. Data: 2010-09-24 11:32:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:

    > Oczywiście to wszystko już masz kupione?
    > :-)

    Nie, ale przedstawiłem wyleczenie ile kasy na te rzeczy przewiduję... :-)

    Nie jestem gadżeciarzem, może nawet bliżej mi do minimalisty, zatem na
    to, co do zamieszkania potrzebne te ok 40... mi na pewno wystarczy -
    MUSI :-DDD.

    A potem... są rzeczy, które rosną same, wystarczy je tylko dobrze
    zasadzić :-)

  • 119. Data: 2010-09-24 11:45:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2010 16:30, Jan Werbiński pisze:

    > Jak lubisz, to mnie to nie przeszkadza gdzie będziesz mieszkał.

    To ty chcesz za _wszelką_cenę_ uniknąć brania kredytów na budowę.

    > Policzyłem. Procent składany się kłania.
    > Kontrargumentem powinny być też liczby.

    Z praktyki: kredyt 150 tysięcy, rata - 450zł.

    > Czyli 3x dłużej i o 1/3 mniejsza składka od oszczędzania. Chyba nie
    > uważasz tego za argument przeciwko oszczędzaniu? :-)

    Wiesz, jeśli przeciętna długość życia wynosiłaby jakieś 300 lat i dałbyś
    gwarancję, że te oszczędności nagle nie stracą na wartości, to OK, można
    sobie oszczędzać przez 15 lat i nie "dokarmiać" banków.

    Niestety...

    > Ty prawisz banały, a ja konkretnie.

    Konkretnie? Konkretnie to IKE to konto EMERYTALNE i np. w 2009 roku
    można wpłacić na IKE maksymalnie 9 579 złotych. Troszkę brakuje do tych
    twoich 1500zł miesięcznie, czyż nie?

    A te "lokaty antybelkowe" to pic na wodę i fotomontaż - generalnie
    podatku unikasz dzięki... niskim odsetkom. PRzy dziennej kapitalizacji i
    oprocentowaniu nominalnym żeby uniknąć belkowego na koncie nie może być
    więcej niż niecałe 18 tysięcy.

    [ciach]

    > Po co w Warszawie? Są w Polsce miasta oferujące niższe ceny
    > nieruchomości przy lepszych zarobkach. Dlaczego upierasz się mieszkać w
    > niedorozwiniętej urbanistycznie, brudnej, zakorkowanej i zacofanej
    > aglomeracji z nadmuchanymi cenami?

    To może zajmij się pośrednictwem pracy i wynajduj ludziom te cud-oferty,
    hmm? Przy okazji zafunduj przeprowadzki, zmiany dokumentów i wymyśl, jak
    dojeżdżać do takiej pracy w czasie do pół godziny.
    [ciach]

    > Kwestia wychowania.

    Mnie wychowano w przekonaniu, że kompleks Edypa jest czymś złym, ale ty
    może masz inne podejście.

    > W tej chwili lokaty oferują netto 2-3% powyżej inflacji. Obligacje,
    > fundusze itp więcej.

    Oficjalnej, uśrednionej inflacji, to po pierwsze. Biorąc pod uwagę
    zmianę cen nieruchomości w latach 2005-2007 sumaryczna inflacja w wielu
    miejscach wyniosła nawet kilkaset procent. Możesz to sobie nazywać
    wzrostem wartości, ale jak ktoś przez np. 5 lat uskładał 50 tysięcy na
    działeczkę i już chce ją kupić, a tu nagle ceny skaczą kilkakrotnie...

    > Po prostu nie zrozumiałeś treści. Nie przejmuj się. Większość tak ma.

    Treści nie było. Były jakieś brednie maminsynka, który chce z rodzicami
    co najmniej do 40-tki mieszkać.

    > Ale po co Warszawa? Po co upierasz się mieszkać w syfie z wygórowanymi
    > spekulacyjnie cenami? Czemu nie Broadway? Przecież tak samo reprezentuje
    > rynek. ;-)

    Warszawa to przykład, jaki mam pod ręką.

  • 120. Data: 2010-09-24 11:49:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2010 16:22, Jan Werbiński pisze:

    > Kwestia motywacji itp. Ciułając wystarczy mniej pieniędzy, niż spłacając
    > raty.

    Jasne. Przy założeniu, że (1) starczy czasu i (2) ceny się nie zmienią.
    [ciach]

    > A miliard chińczyków jakoś sobie układa.

    Jak chcesz po chińsku, to proszę bardzo - za sprzeciwianie się dostajesz
    kulkę w łeb, a nereczki trafiają na wolny rynek.