  • 11. Data: 2010-09-20 20:27:18
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> napisał(a):

    >Ktoś mówił że się nie da za pobudować za 100 000 zł?
    >
    >Dom za 20-40 000 zł blisko miejsca pracy, w dobrej lokalizacji nad jeziorem,
    >w górach itp.
    >
    >http://rowdykittens.com/2010/07/living-large-a-look
    -inside-the-tiny-house-movement
    >http://www.youtube.com/watch?v=SbRvsWuWNUM&feature=
    player_embedded
    >http://www.toxel.com/inspiration/2010/08/08/tiny-ho
    use-by-jay-shafer/

    >:-)

    Zerzneli od Michala Drzymaly.

  • 12. Data: 2010-09-20 23:59:38
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "slaweks" <s...@s...cz> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 20 Wrz, 18:17, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
    > Ktoś mówił że się nie da za pobudować za 100 000 zł?
    >
    > Dom za 20-40 000 zł blisko miejsca pracy, w dobrej lokalizacji nad
    > jeziorem,
    > w górach itp.

    Dla mnie to szopa na narzędzia ale jak wstawić tam łóżko,
    wiadro i miednicę to będzie też sypialnia, wc i łazienka. ;-)
    ---------

    Tam jest łóżko na piętrze. Prysznic, wc też jest.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2010-09-21 00:00:24
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Można jeszcze taniej...
    > http://tiny.pl/hrw8g
    > :)

    Niestety brak izolacji termicznej. Domki z linków mają grubą warstwę
    styropianu i porządne ogrzewanie.

  • 14. Data: 2010-09-21 00:01:14
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Dnia 20-09-2010 o 18:17:08 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    napisał(a):

    > Ktoś mówił że się nie da za pobudować za 100 000 zł?
    >
    > Dom za 20-40 000 zł blisko miejsca pracy, w dobrej lokalizacji nad
> [...]
    No dobre jak sie jest samemu, bo z żoną i dwójką dzieci to się tam nie
    widzę :)
    -----

    Dla pary może być, bo łóżko dwuosobowe jest. Dla dzieci osobny domek, nawet
    nieco mniejszy. ;-)

  • 15. Data: 2010-09-21 00:02:43
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    napisał(a):

    > Ktoś mówił że się nie da za pobudować za 100 000 zł?
    >
    > Dom za 20-40 000 zł blisko miejsca pracy, w dobrej lokalizacji nad
> [...]
    Acha jeszcze jedno, ciekawszą kompozycję widziałem w Ikei gdzie na 25m2
    było i łóżko i stolik, nie trzeba go było spod szafki wyciągać :)

    Tak tylko że ja te kompozycje w IKEI widziałem. Np jak się porzadnie
    rozejrzałem, to nie było szafy itp. Ale da się rzeczywiście zamieszkać w
    25m2. A podobno taki metraż to nie trzeba pozwolenia na budowę? Nie mówiąc o
    tym, że małe ryzyko wpadnięcia w pułapkę kredytową.

  • 16. Data: 2010-09-21 00:17:21
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message

    Sam myślałem o czymś takim, ale w stylu góralskiego szałasu składanego z
    płyt mocowanych na składanej konstrukcji rurowej. Oczywiście mając kasę
    można sobie zafundować wóz Drzymały, nawet bardzo nowoczesny:
    http://www.winnebagoind.com/

    W naszym położeniu klimatycznym, nawet taki dom musi spełniać wiele
    wymogów - izolacja termiczna odpowiednia, usuwanie wilgoci - dla mnie domki
    kampingowe zawsze były stęchłe, odporność materiału na trudne warunki
    eksploatacji. W pokazywanych linkach facet mieszkał w domu udającym normalny
    dom np. stolik składany - ja wolałbym opuszczany z sufitu - jak jachtowy,
    wiele rzeczy u niego było zupełnie niepotrzebnych, ale quod libet...
    Gdy miałem 14 lat widział mi się domek na tratwie...

  • 17. Data: 2010-09-21 06:42:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2010 02:02, Jan Werbiński pisze:

> [...]
    > zamieszkać w 25m2. A podobno taki metraż to nie trzeba pozwolenia na
    > budowę? Nie mówiąc o tym, że małe ryzyko wpadnięcia w pułapkę

    Na wstępie: naucz się cytować poprawnie. Odpowiedź za delimiterem i masz
    nie zaznaczone cytaty.

    A w temacie: budynki gospodarcze o powierzchni zabudowy nie wymagają
    pozwolenia - potrzebne tylko zgłoszenie.

    Uwaga: maksymalna stawka podatku za budynek gospodarczy jest 10x wyższa
    od podatku od powierzchni mieszkalnej. I zwykle w gminach robią 10x
    wyższą. Co więcej - legalnie w tym nie zamieszkasz, bo to gospodarczy.

  • 18. Data: 2010-09-21 06:49:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2010 20:56, s_13 pisze:

    > ciekawe, czy da się to legalnie ciągnąć za samochodem, jakaś
    > rejestracja, przeglądy...?

    Jak każdą inną przyczepę - jeśli spełnia warunki techniczne.

  • 19. Data: 2010-09-21 07:33:48
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jak każdą inną przyczepę - jeśli spełnia warunki techniczne.

    to chyba nie w polsce, próbowałem zarejestrować starą wyrejestrowaną
    kiedyś przyczepkę kempingową, oczywiście odremontowaną i trochę
    przebudowaną, nie da się :-), tzn. teoretycznie tak, jako budowaną od
    nowa przyczepkę SAM, ale te homologacje i ekspertyzy, to dużo zachodu,
    papierków i kasy kosztują...
    w anglii np. przychodzi pan inspektor z książka pod pacha, ogląda,
    mierzy, sprawdza w książce paragrafy i odhacza czy się wszystko
    zgadza, 15 minut i dostajesz kwit do rejestracji... nawet samochód wg
    własnego pomysłu możesz zrobić...

    pozdrawiam
    s_13

  • 20. Data: 2010-09-21 08:00:12

> [...]