  • 211. Data: 2010-09-26 08:56:09
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    news:i7l8en$v9l$1@news.onet.pl...
    > firm lub też prowadzą szanowaną, własną firmę i dlatego ich stać na
    > mieszkanie w Warszawie lub innym większym i droższym mieście. Ale żeby być

    Albo nie stać ich, żeby mieszkać w niezakorkowanym i spokojnym miejscu
    otoczonym lasami i świeżym powietrzem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 212. Data: 2010-09-26 08:59:24
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Ale bez kredytu też się nie dzwigniesz jak posiedzisz parę miesięcy.
    Kredyt już wtedy ma bardzo małe znaczenie,w 3 był ostatnio reportaż
    o człowieku który za trzysta parę złotych wylądował na 5 mies za kratkami.
    I co, dostał IMHO 350zł zł na wyjściu i radż sobie człowieku, żona
    oczywiście
    nie chciała o nim słyszeć, jego szczęście że w końcu mu pomogła i stanął
    na nogi, ale to tylko potwierdza regułę ż egeneralnie ci ludzie
    lądują na bruku.
    ------------

    Zupełnie inna jest sytuacja powrotu z wykluczenia, kiedy są niezapłacone
    rachunki za odcięty już prąd i wodę, a inna kiedy dom został zlicytowany
    przez bank.

    W tym drugim przypadku nie masz do czego wracać.

  • 213. Data: 2010-09-26 09:01:33
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Dnia 25-09-2010 o 15:32:39 Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > I wtedy już nie masz domu, lecz ma go bank - bo ze sprzedaży spłącasz
    > kredyt.
    Lepiej samemu sprzedać niż miałby to robić komornik.
    A bank go nie ma, spłacam bank ze sprzedaży, zostaję co prawda bez domu
    ale i bez długów, które niespłacane szybko rosną.
    =================

    To w wersji optymistycznej.
    W pesymistycznej wartość długu może przekroczyć przychód ze sprzedaży. Takie
    sytuacje już były.
    Np ludzie brali kredyt na 90-100% inwestycji, kiedy frank był po 2 zł, a
    teraz frank po 3 zł, a cena ich nieruchomości spadła o 30%. Gdyby zostali
    zlicytowani, to pieniądze pokryją trochę więcej niż połowę. Resztę będą
    spłacać bezskutecznie do końca życia.

  • 214. Data: 2010-09-26 09:45:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-09-2010 o 01:18:20 Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > I różne jakości.
    > Bliskim sąsiadom już po roku myszy wlazły pod tynk w styropianowe
    > ocieplenie nowego domu i zgryzły je do cna.

    Ale to wina wykonawcy że nie dał aluminiowej listwy startowej, i połączył
    ocieplenie
    piwnicy (ław) z ociepleniem ścian, a nie technologi, każdą nawet najlepszą
    mozna spiepszyć.

    A innym właśnie ostatniej
    > zimy
    > przemarzły ściany wokół ram okiennych, bo okna nie są osadzane dziś z tzw
    > węgarkiem, lecz na styk ze scianą.
    I właśnie to jest prawidłowe osadzenie, wręglarki przemarzają i mieliby pas
    wokół okna.

    I od rolokaset zrobiły im się mostki
    > termiczne nad oknami - pleśń szaleje zimą, jak burza.
    Bo nie ocieplili góry, kaseta sama w sobie nie jest ociepleniem, stad
    taki efekt.

    > Ja nie mam z domem żadnych problemów. No ale to STARA technologia,
    > myślenie
    > i materiały sprawdzone przez przodków w tym konkretnym klimacie.
    Bzdury piszesz, nowe technologie są podobnie przyjazne człowiekowi
    a nowe właściwości znacznie ułatwiają np budowe czy późniejsze użytkowanie.
    To niewiedza wykonawców tkwiących w głębokiej komunie powoduje
    że nie potrafią prawidłowo zainstalować, zastosować nowe technologie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 215. Data: 2010-09-26 09:54:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-09-2010 o 21:59:31 widow <w...@t...pl> napisał(a):

    > Jak głupio piszesz to jak cię mam nazwać? Mędrcem?
    >
    > Zbyt pochopnie oceniasz zdanie innych. Sloma z butow ci wychodzi.
    A tobie buraki.

    > Niestety duzy dom nie dodal ci madrosci.

    > Chłopcze nie rozśmieszaj mnie.
    >
    > A co czytanie ze zrozumieniem przychodzi zbyt trudno.

    > Już napisałem to ale powtórzę, za kredyt buduje się drogi dom a kupuje
    > tanie auto.
    > Ja wyb udowałem taki jaki chciałem, i mam 3 wygodne łazienki, które tu
    > taką sensację
    > wywołały.
    >
    > To po co sie chwaliles tymi lazienkami? Kogo to obchodzi?
    Jabyś przeczytał od początku tobyś wiedział, była mowa min o wygodzie
    i to był przykład, dom ma być wygodny. Ale ty tego nie rozumiesz\
    bo patrzysz tylko pod kątem prestiżu.

    > Bo głupi ludek ciuła całe życie żre margarynę a na starość buduje hawirę
    > żeby mu pół wsi zazdrościło, a ci co chcą od życia coś więcej
    > biorą kredyt i buduja taki jaki chcą i mieszkają jak biali ludzie,
    > powolutku go spłacając.
    >
    > ... i zre margaryne pozniej, nie majac z czego splacac kredyt bo nie
    > przewidzieli, ze po 10 latach cos zlego stalo sie w ich zyciorysie

    No i dalej głupi jesteś, po to się bierze taki kredyt żeby dużo nie płacić
    a zbudować dom taki jaki się chce.

    > Jesteś tylko o tym nie wiesz.
    >
    > wrozka jestes?
    A karty debetowej to żadnej nie masz?

    > na koniec EOT nie chce mi sie wiecej odpisywac, idz czlowieku obliczyc
    > sobie kolejna
    Co mam sobie obliczyć buraczku?
    Wpadasz na grupę, wpieprzasz się w połowie wątku, nie masz nic do
    powiedzenia,
    obrażasz ludzi zarzucając im że budują na pokaz a potem się dziwisz że
    dostajesz za
    to po gębie. KPWU?
    EOT

  • 216. Data: 2010-09-26 09:57:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Nie sądzę, by teraz ktoś zgodził się na zamieszkanie w niewykończonej
    > pod względem technicznym budowli, obojętnie czy to na działce
    > siedliskowej, czy budowlanej...
    >
    > Ale mogę się mylić i jak ktoś zna konkretne uregulowania to proszę o
    > sprostowanie :-)
    Podobno można, trzeba zrobić odbiór częściowy ale to dosyć upierdliwa
    procedura, ktoś z PINB-u musi odwiedzić budowę i stwierdzić czy się
    nadaje do zamieszkania. Barierki, wentylacja muszą być.
    Nie wiem jak z resztą, pewnie wiszące kable elektryczne nie.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 217. Data: 2010-09-26 10:04:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 08:28:05 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Oczywiście... :-)
    >
    > Tu się zgadzam w stu procentach - nowe-niesprawdzone,
    > stare-przetestowane i pewne.
    > Dlatego właśnie dom mam z klasycznej ceramiki, a dach z dachówki
    > ceramiczej z pełnym deskowaniem...
    >
    > Ważna jest też solidność ekip - jak mam jakoś do ekip szczęście :-)))

    Oczywiście.

  • 218. Data: 2010-09-26 10:06:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 09:33:27 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Wiesz co... Na przepisach się może i nie znam, bo prawnikiem nie jestem,
    > ale szczerze wątpię, by przy dzisiejszych obostrzeniach dotyczących
    > nowowybudowanych budynków mieszkalnych, gdziekolwiek pozwolono Ci
    > legalnie zamieszkać w niewykończonycm domu.
    >
    > Dom pod zamieszkanie musi mieć co najmniej urządzenia umożliwiające
    > normalne funkcjonowanie - instalacje sanitarne, elektryczną, grzewczą,
    > wentylację, przyącza i musi być bezpieczny w użytkowaniu.
    >
    > Nie wolno np. mieszkać w domu, gdzie nie ma balustrad przy schodach, czy
    > na balkonach...

    A życie sobie :-)

  • 219. Data: 2010-09-26 10:07:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 09:49:38 +0200, M napisał(a):

    > Reasumując: kupiłaś okna za 22 tysiące złotych. Gratuluję.

    Przesadzasz. Kosztorys zamieszczę przy okazji.

    > Nie wiem tylko czego to ma dowodzić?

    Ze dom kosztuje.

  • 220. Data: 2010-09-26 10:08:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 09:52:13 +0200, M napisał(a):

    > ROTFL. Twoja wypowiedź świadczy tylko o tym, że NIE MASZ zielonego
    > pojęcia o budowaniu domu.
    >
    > M.

    Może i nie mam, ale mam sąsiadów, którzy mają nowoczesne technologie i
    placzą... I nie tylko oni.