  • 371. Data: 2010-09-30 21:26:42
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 22:28:47 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > No widzisz. Niestety nie ma takich ruder w okolicy. Te które wyglądają na
    > opuszczone już mają nowych właścicieli. Można je kupić za krotność ceny
    > sprzed paru lat, czyli raczej słaba inwestycja pod kątem spekulacji. Co
    > innego dla siebie np na mieszkanie.

    Przykład z Kęszycy - kamienice, które w połowie lat 90-tych szły po 20-30
    tysięcy za sztuke teraz idą za 250-300 tysięcy. Przez te 15 lat nie
    zrobiono przy nich nic, jak były, tak są do remontu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 372. Data: 2010-09-30 21:28:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 22:22:28 +0200, M napisał(a):

    > LOL. Jakiś dowód na potwierdzenie tezy?

    Tak - moje zarobki i bezrobocie mgr inż po studiach.

    > Nie chodzi mi o pojedynczy przykład tylko o wykazanie, że ZAWSZE dyplom
    > technika z 1991r. to więcej niż obecnie mgr inż. na rynku pracy.

    No tak patrząc na kolegów z technikum, to dalej teza się utrzymuje.

    > Widzisz, ja nie twierdzę, że się nie da. Tylko pani w kadrach/firmie
    > head hunterskiej/etc. ma taką rubryczkę wykształcenie wyższe - i ma coś
    > tam wstawić.

    Popatrz, własnie do mnie headhunterzy zadzwonili. Widać oni o tym nie
    wiedzą.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 373. Data: 2010-09-30 21:40:06
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > A co masz kompleksy na punkcie cudzych dzieci ? Czy twoje dziecko jest

    Ty użyłeś swojego plemnika jako argumentu, to odpowiedziałem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 374. Data: 2010-09-30 21:45:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3Ms6Gz$Its@mike.oldfield.org.pl...

    > Raczej tylko głupiec myśli, że ktoś majętny będzie zachowywał się jak
    > dorobkiewicz, który właśnie kupił kolejną błyskotkę na kredyt.

    Adasiu, wytłumaczę ci to może inaczej, bo widzę, ze masz kłopoty ze
    zrozumieniem.
    Ludzie są bogaci nie dlatego, ze są bogaci, ale dlatego, że się dorobili.
    Aby się dorobić trzeba pracować, wręcz zapierdal....ć. Przy czym
    kombinowanie i jak to nazywa niejaki Werbiński "spekulowanie" to także pewna
    forma pracy, którą nalezy wykonać w celu pomnożenia swojego majątku.
    Ludzie, którzy są bogaci zazwyczaj prowadzą takie czy inne interesy, firmy
    itp. Ich praca polega na tym, ze muszą wszystkiego dopilnować i zadbać o to,
    żeby nie zostali okradzeni przez swoich pracowników i "nie poszli z
    torbami". To także praca i to niezwykle ciężka.
    Niestety ci ludzie, którzy wydawałoby się, że nic nie robią i mają czas np.
    na żeglowanie czy wczasy na Majorce, takze i tam prowadzą swoje interesy.
    Kładą się spać z problemami i z problemami wstają.
    Ci, którzy naprawdę mają czas nic nie robiąc i mający pieniądze nie są
    bogaci, lecz tylko im się wydaje, że są bogaci. Niestety kazdy majątek ma
    ograniczone zasoby nabywcze i jezeli ten majątek cały czas nie pracuje i nie
    przynosi stałych, kolejnych dochodów to jest "przejadany".
    Kiedy człowiek naprawdę jest bogaty ?
    Tylko wtedy, kiedy posiada siłę nabywczą pozwalającą mu spełnić każdą
    zachciankę i marzenie, zdobyć każde dobro, a przy tym zapewniając
    jednocześnie stały, dodatni bilans dochodów , potrafiących zrekompendsować
    wydatki szybciej niż są spełniane kolejne zachcianki.

  • 375. Data: 2010-09-30 22:25:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:45:52 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Adasiu, wytłumaczę ci to może inaczej, bo widzę, ze masz kłopoty ze
    > zrozumieniem.

    Naprawdę nie mam kłopotów ze zrozumieniem tego, że Ty, jako klasyczny
    dorobkiewicz stawia swoje wyobrażenia o bogactwie i jego atrybutach jako
    rzeczywistość.

    > Aby się dorobić trzeba pracować, wręcz zapierdal....ć. Przy czym
    > kombinowanie i jak to nazywa niejaki Werbiński "spekulowanie" to także pewna

    Nie, tak robią dorobkiewicze. Ludzie bogaci używają mózgu.

> [...]
    > żeby nie zostali okradzeni przez swoich pracowników i "nie poszli z
    > torbami". To także praca i to niezwykle ciężka.

    Nie, od tego to oni mają wynajętych zarządzających. Ale nie dziwię się, że
    jako dorobkiewicz tak myślisz.

> [...]
    > ograniczone zasoby nabywcze i jezeli ten majątek cały czas nie pracuje i nie
    > przynosi stałych, kolejnych dochodów to jest "przejadany".

    Oczywiście, oczywiście. Choć taka drobna lokata, powiedzmy 50 000 000 zł
    daje, przy oprocentowaniu 6% drobną sumkę 250 tysięcy miesięcznie.
    Wystarczy nie przejeść wszystkiego, a majątek będzie rósł. No ale co taki
    dorobkiewicz jak Ty może wiedzieć o bogactwie?

> [...]
    > jednocześnie stały, dodatni bilans dochodów , potrafiących zrekompendsować
    > wydatki szybciej niż są spełniane kolejne zachcianki.

    Tak, Jacusiu. Według dorobkiewicza tak właśnie jest.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 376. Data: 2010-10-01 05:51:20
    Od: M <M...@o...pl>

    > Tak - moje zarobki i bezrobocie mgr inż po studiach.

    To jeden przykład. Poproszę o reprezentatywną próbę.

    Przykładem potwierdzasz to, co napisałem.

    M.

  • 377. Data: 2010-10-01 06:13:59
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > Ludzie są bogaci nie dlatego, ze są bogaci, ale dlatego, że się dorobili.
    > Aby się dorobić trzeba pracować, wręcz zapierdal....ć. Przy czym

    Hahahahaha!!! Ale fizol!
    Otóż aby się dorobić, trzeba wydawać mniej, niż się zarabia i oszczędzać.
    Można też zarabiać więcej, niż się wydaje i oszczędzać. Ale niekoniecznie
    trzeba zapierdalać. Trzeba myśleć i stosować zasadę Pareto.

> [...]
    > to, żeby nie zostali okradzeni przez swoich pracowników i "nie poszli z
    > torbami". To także praca i to niezwykle ciężka.

    Oczywista rzecz. Jednak wierz mi. Byłem tam i widziałem. Też byłem w pewnym
    okresie zmotywowany pracować 18 godzin na dobę. Nię tędy droga. Tak można,
    ale tylko przez chwilę, a nie latami.
    Ci co pracują ciężko latami potem muszą to odchorować.

> [...]
    > ograniczone zasoby nabywcze i jezeli ten majątek cały czas nie pracuje i
    > nie przynosi stałych, kolejnych dochodów to jest "przejadany".

    No i tu się w sumie zgadzam.

    > Kiedy człowiek naprawdę jest bogaty ?
    > Tylko wtedy, kiedy posiada siłę nabywczą pozwalającą mu spełnić każdą
    > zachciankę i marzenie, zdobyć każde dobro, a przy tym zapewniając

    I tutaj gadasz głupoty.
    Jeżeli będziesz miał bardzo duże zachcianki, to wg Twojej definicji mając
    miliony nie będziesz bogaty. Mało osób jest w stanie zdobyć każde dobro, bo
    zawsze mając coś chce się więcej. Nigdy się taki nie nażre. Wielu bogatych
    pracuje po paręnaście godzin, bo nie umieją inaczej spędzać wolnego czasu.
    Nie mają zainteresowań poza firmą. Nie są szczęśliwi, bo ciągle zmęczeni
    pracą. Sfrustrowani itp.
    Zapominasz w swojej definicji bogactwa o wolnym czasie.

    Dla mnie bogaty człowiek ma pieniądze na zaspokojenie podstawowych potrzeb,
    realizację swoich celów, rozwijanie zainteresowań, realizuje swoje
    najważniejsze cele, widzi dokąd zmierza jego życie, jego zadłużenie jest
    oprocentowane poniżej lokaty lub nie jest zadłużony, jest zabezpieczony na
    wypadek przypadków losowych oraz na przyszłość i ma dużo wolnego czasu, aby
    się tym wszystkim cieszyć.

    Ty nie jesteś bogaty i prawdopodobnie nigdy nie będziesz. Z pewnością nigdy
    nie będziesz bogaty wg swojej definicji. Jak zmądrzejesz na starość, to może
    będziesz wg mojej. Ale dopiero w podeszłym wieku. Trochę późno.
    :-)

    > jednocześnie stały, dodatni bilans dochodów , potrafiących zrekompendsować
    > wydatki szybciej niż są spełniane kolejne zachcianki.

    To ważne, żeby wydatki były mniejsze od dochodów. Biorący kredyty na 30 lat
    często zapominają, że chwilowa u nich przewaga dochodów może stać się z
    różnych przyczyn przewagą wydatków.

    Wizja bogactwa jako możliwość spełniania zachcianek, to takie bardzo
    dziecinne. Z tego się wyrasta, wiesz? :-)

  • 378. Data: 2010-10-01 06:29:03
    Od: M <M...@o...pl>

    > Popatrz, własnie do mnie headhunterzy zadzwonili. Widać oni o tym nie
    > wiedzą.

    Sugerujesz, że hedhunterzy odrzucają osoby po studiach i wyszukują tych
    TYLKO po technikum?

    Twoje stwierdzenie to przykład typowego uproszczenia. Akurat jest on
    świetną ilustracją myślenia osób zatrudniających. Skoro 80% roczników
    kończy studia, a wykształcenie wyższe staje się normą to staje się
    wymaganiem na większość stanowisk. I tak samo, jak ty uprościłeś uprości
    sobie osoba z HR/HH.

    M.

  • 379. Data: 2010-10-01 06:42:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3Ms845$IuD@mike.oldfield.org.pl...

    > Przykład z Kęszycy - kamienice, które w połowie lat 90-tych szły po 20-30
    > tysięcy za sztuke teraz idą za 250-300 tysięcy. Przez te 15 lat nie
    > zrobiono przy nich nic, jak były, tak są do remontu.

    Ale też te 20-30 tys. w latach 90-tych miały większą wartość nabywczą, choć
    faktycznie ceny nieruchomości i mieszkań dość mocno skoczyły.

  • 380. Data: 2010-10-01 06:48:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3Ms86b$IuE@mike.oldfield.org.pl...

> [...]
    >
    > No tak patrząc na kolegów z technikum, to dalej teza się utrzymuje.

    > Popatrz, własnie do mnie headhunterzy zadzwonili. Widać oni o tym nie

    Ale chyba nie zaprzeczysz, że wiele stanowisk jest przed Tobą zamknięte z
    powodu braku wykształcenia wyższego.
    Nieważne czy jesteś super fachowcem czy też nie po prostu pewnych funkcji
    czy prac nie możesz wykonywać, bo wymagane jest wykształcenie wyższe,
    dlatego też wiele osób się pcha na studia, zwłaszcza, że obecnie tak łatwo
    je można ukończyć.
    Co najwyżej bez wykształcenia nawet średniego w tym kraju można być
    prezydentem - tu nie trzeba żadnych kwalifikacji :D