  • 61. Data: 2010-09-22 19:51:21
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-09-2010 o 13:42:17 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    napisał(a):

    > w wiadomości news:4c99da7a$1@news.home.net.pl...

    > Po pierwsze nie potrzeba zbierać tyle pieniędzy, ale odpowiednio mniej.
    > Po drugie dlaczego wszyscy chcą mieć wszystko od razu? Jak chcą, to
    > niech płacą i płaczą. Kaprys kosztuje.
    >
    > Odkładając na lokatę z oprocentowaniem 5% 1500 zł miesięcznie (czyli
    > tyle co wiele rat kredytowych) po 10 latach otrzymujemy kwotę 232 923 zł
    > brutto.

    JNuz to widzę jak odkładasz :) a w międzyczasie przychodzi inflacja jak
    w 80 i z tych 232tys zostaje ci na waciki :)
    Ja żyję chyba trochę dłużej od ciebie i już to przerobiłem.
    Dlatego kredyt mam we frankach anie złotówkach, płacę znacznie mniej
    a i bank szwajcarski znacznie bardziej obliczalny od naszego.

    > Żeby uzyskać 250 000 w pięć lat musisz odkładać 4000 miesięcznie przy
    > oprocentowaniu 2% lub 3600zł przy oprocentowaniu 6%.
    > Ale naprawdę nie ma takiej potrzeby w większości przypadków.

    Jasne i za te 250 to se możesz zrobić stan surowy zamknięty,
    a wtedy wydatki to się dopiero zaczynają.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 62. Data: 2010-09-22 20:07:39
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 22 Sep 2010 21:51:21 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

> [...]
    > Dlatego kredyt mam we frankach anie złotówkach, płacę znacznie mniej
    > a i bank szwajcarski znacznie bardziej obliczalny od naszego.

    A czy to nie będzie tak, że jak przyjdzie ta wielka inflacja, wtedy zarówno
    oszczędności Janka, ale też Twój kredyt weźmie w łeb? Bo zarobki rosnąć
    równie kosmicznie wtedy nie będą, a więc obce waluty powinny chyba
    odpowiednio wzrosnąć?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 63. Data: 2010-09-22 20:08:39
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Policzyłeś wartość tej emerytury przy gładko idącej gospodarce, bez
    > nagłych
    > zapaści, kryzysów, wojen itp. A wystarczy jedna czy druga denominacja po
    > drodze i wszystkie twoje różowe rachunki biorą w łeb - bo denominacji nie
    > robi się tylko dla ułatwienia liczenia pieniążków, lecz aby zyskali ci, co
    > i tak mają swietnie :->

    Tak samo w łeb biorą koszty kredytu. Wystarczy wzrost inflacji do 50% i już
    leżymy. A tak było przecież niedawno.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 64. Data: 2010-09-22 20:11:55
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oszczędności Janka, ale też Twój kredyt weźmie w łeb? Bo zarobki rosnąć
    > równie kosmicznie wtedy nie będą, a więc obce waluty powinny chyba

    A przyjdzie. Wystarczy spojrzeć na krzywą wzrostu naszego zadłużenia.
    I porównać z Islandią albo Grecją. Kwestia paru lat.

  • 65. Data: 2010-09-22 21:10:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 22:08:39 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Tak samo w łeb biorą koszty kredytu. Wystarczy wzrost inflacji do 50% i już
    > leżymy. A tak było przecież niedawno.

    Albo zmiana ustroju ;-PPP

  • 66. Data: 2010-09-22 21:40:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 12:29:14 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pierdu, pierdu, pierdu...
    >
    > Wymyśl, spryciarzu, jak przeciętny Polak miałby uzbierać co najmniej
    > ćwierć miliona w ciągu 5 lat.

    A może ten Polak pomyśli, że do pracy można dojeżdżać 30 minut pociągiem i
    przeniesie się tam, gdzie mieszkania poniżej 100 tysiaków kosztują?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 67. Data: 2010-09-23 01:41:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Plumpi" i7daf4$sg7$...@n...onet.pl

    > He he he, daleko szukasz, a tu proszę dla przykładu:

    > http://allegro.pl/domek-holenderski-domki-angielskie
    -680-i1230551756.html

    Gdy miałem kilka lat, widywałem Holendrów (Niderlandczyków -- jak na nich
    wówczas mówiłem) z ogromnymi przyczepami kempingowymi... Niejedna Polska
    rodzina mieszkała wtedy w mieszkaniu o powierzchni użytkowej niewiele
    większej (a może bywało, że mniejszej) niż pu takiej przyczepy...

    > http://allegro.pl/domek-holenderski-domki-angielskie
    -caloroczny-i1230551760.html
    > http://allegro.pl/listing.php/search?sg=1&string=dom
    ek+holenderski&change_view=1&order=bd

    Tyle tylko, że to były autentyczne przyczepy kempingowe -- długie
    na kilkanaście/parenascie metrów i niezbyt szerokie...

    --
    .450-600 to (60-80)%. . 749 .
    . .
    VV Ventolin u . . . 739 . 26
    . . .1213 . . 2021 .
    ^ 25 . .01 . . .12 . 20 724 . .
    . 02 . . 11 15 19
    . 26 . . . g 03040506 .09 . 14 . 19 719 .25 27
    04 06 08 16 18
    P . . r02VV . 13 . 21 709 .
    . 05 17 22
    E VV . 2728 31 . 08 16VV 699
    VV .10 14
    FVV23 29 m sierpień 1011 15 VV 690 2324 2829
    .01 07 09
    22 24 u 1718 680 22
    30 wrzesień
    l 30 c VV 670
    31
    / lipiec h 07 660
    VV
    m.. ..................y................,,,,,,....;;;;..,
    ,;;..,,.654...,,..,,..,,..,,..,,..,,03..,,,,..,,..,,
    ......,,;;;;..,,,,......

  • 68. Data: 2010-09-23 06:28:33
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Widziałem takie przyczepki na żywo w Holandii. Emeryci często sobie w nich
    mieszkają. W środku przytulnie.

    Ale u nas to byłby wstyd na całą wieś! Trzeba się pokazać przed znajomymi i
    zbudować pałac 500m2. Za kredyt.
    :-)

  • 69. Data: 2010-09-23 07:13:28
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-09-2010 o 08:28:33 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    napisał(a):

    > Widziałem takie przyczepki na żywo w Holandii. Emeryci często sobie w
    > nich mieszkają. W środku przytulnie.
    >
    > Ale u nas to byłby wstyd na całą wieś! Trzeba się pokazać przed
    > znajomymi i zbudować pałac 500m2. Za kredyt.

    Nie kurnik za 250 i przez 10 lat przymierać głodem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 70. Data: 2010-09-23 07:44:30
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    >Nie kurnik za 250 i przez 10 lat przymierać głodem.

    Myśle ze właśnie dzięki takim opiniom jak Twoja ludzie "przeinwestowują
    Skoro piszesz że za 250tys to stan surowy zamkniety to ja pytam gdzie ta
    kasa utopiona. Na swoim przykładzie jak i przykładach kilku znajomych wiem
    ze spokojnie za 300tys można wybudować przyzwoity dom, wykończyc go i
    wyposazyć.
    Oczywiście rezygnujemy wtedy z kosztownych w zakupie i w eksploatacji
    dodatków typu rekuperator, went mechaniczna,olewamy tzw "inteligencje domu"
    itp. Budować trzeba z głowa zachowując zdrowy rozsądek. Nie budowac np domu
    na fundamentach jakie daje sie pod drapacze chmur itp". Nie topić kasy w tzw
    rozwiazania systemowe bo w wiekszości jest to wyciąganie niepotrzebne kasy
    od inwestora. to samo z wykonawcami- można znalezc takiego który SSO zrobi
    za 30-40tys a można znależć takiego który za to samo wezmie 120tys a jak
    zamówisz u niego "usługe z materiałem" to wtedy fakt 250tys zapłacisz.

    Wydac 0,5mln zł na budowe domu to tez nie problem, ale spokojnie można dużo
    taniej i na pewno nie będzie to kurnik. Piszemy oczywiscie o domach
    150-200mkw czyli takich jakie budowane sa w wiekszości.
    To samo z wyposażeniem, można kupic zmywarke za 3000zł a można tez kupic
    zmywarke o bardzo podobnej funkcjonalnosci za kwote ok 1000zł.

    Krzysiek