  • 11. Data: 2012-08-05 20:32:23
    Temat: Re: Domek letniskowy a pozwolenie na budow?.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 20:00, HANA pisze:

    > zalezy od dzialki
    > jesli nic sie nie zmienilo to tereny wiejskie do 35 m2 pow zabudowy
    > a tereny miejskie do 25 m2 zabudowy

    Prawo budowlane nie zna czegoś takiego jak "tereny miejskie" czy "tereny
    wiejskie".

    Działka budowlana - 25m2.
    Gospodarstwo rolne - 35m2.

    Ja np. mieszkam w miejscowości mającej status wsi, a nie miasta, ale
    działkę mam budowlaną, więc mam limit 25m2.

    > co wazne na kazde 300 m2 dzialki mozesz postawic jeden taki budynek.

    500m2, jeśli ostatnio nie było jakiejś zmiany.

  • 12. Data: 2012-08-05 20:37:28
    Temat: Re: Domek letniskowy a pozwolenie na budowę.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 15:17, Darek pisze:

    > a generalnie co to za różnica? Tz nie pytami się co to za różnica czy WZ czy
    > MPZP i rodzaj działki ale jaki to ma wpływ na to czy jest wymagane pozwolenie.

    Bo np. MPZP może zabraniać dodatkowych budynków gospodarczych (bo tak) i
    jedyna opcja to postawienie normalnego mieszkalnego.

    Albo jest jakiś ostry limit na powierzchnię zabudowaną czy w jakiś inny
    sposób "wyłączoną z natury" i nie można już nic więcej dostawić.

    > IMHO w przypadku każdego domku letniskowego czy to na fundamencie czy
    > legarach betonowych zgodnie z ustawą wymagane jest pozwolenie.

    Zależy, co to jest "domek letniskowy" dla ciebie.

    > to jest jakieś rozwiązanie ale za 50tys znajdzie klitkę holenerską tak sobie
    > komponującą się z otoczeniem.
    > Za te same pieniądze postawi dość fajny domek drewniany z
    > znacznie większą powierzchnią.

    Przedstawiam opcje. Co wybierze - jego sprawa. Masz z tym jakiś problem?

    Swoją drogą - co za problem kupić jakieś gotowe podwozie przyczepy i
    sobie na tym zbudować ładny domek?

    [ciach]

    > tak jak sam napisałeś, zgodnie z prawem nie może postawić domku w ten
    > sposób.
    > Dziś ma fajnego sąsiada, jutro wprowadzi się "służbista" obok i będzie
    > rozbierał.

    Dlaczego ma rozbierać? Budynek gospodarczy też może być estetyczny i
    "domkowy".

    > Generalnie uważam, żę koszty związane z pozwoleniami nie są aż tak duże aby
    > było warto kombinować i później rozbierać.

    Jeśli ma już dom na działce, to MPZP może zabraniać dostawienia kolejnego.

  • 13. Data: 2012-08-05 21:06:48
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Zależy, co to jest "domek letniskowy" dla ciebie.

    to nie jest kwestią czym jest dla mnie, a czym jest w świetle prawa,
    a jest budynkiem mieszkalnym.

    > Przedstawiam opcje. Co wybierze - jego sprawa. Masz z tym jakiś problem?

    nie rozumiem pytania ...

    > Dlaczego ma rozbierać? Budynek gospodarczy też może być estetyczny i
    > "domkowy".

    a no z tego samego powodu, jak czasami PINB przywala kary za mieszkanie w
    nieodebranym
    budynku. Niby sliska sprawa bo jak udowodnić czy już tu miszkasz czy
    przebywasza w celach
    wykańczania. Nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości , czy muszą być
    swiadkowie
    czy wystarczy że znajdą rzeczy którch na budowie zwyczajowo się nie posiada
    ale jakoś czasami
    jest egzekwowane to prawo, no nie?

    Pewnie nikt się nie przyczepi jeżeli pytacz będzie pomieszkiwał w tym
    pomieszczeniu gospodarczym,
    pewnie nie trafi na służbistę sąsiada ale dla mnie jest trochę bezsensem
    kombinowanie na
    początku jak może to zrobić legalnie za niezbyt wygórowane pieniądze.
    Dodatkowo zamiast płacić
    większy podatek za budynek gospodarczy może załapie się za niski podatek jak
    za dom mieszkalny.

    Pozdrwiam
    Darek

  • 14. Data: 2012-08-05 22:00:34
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "cocon" napisał w wiadomości grup

    > Wielkie dzięki za informacje.
    > A jakie są koszty pozwolenia ?

    Koszt samego pozwolenia na dom to 0 złotych. Kosztują "załączniki" do
    pozwolenia, czyli:
    1) Projekt
    2) Warunki przyłączenia na wodę i kanalizację
    3) Mapa zasadnicza

    > Ale czy odnośnie pozwoleń, to nie ma się coś zmienić ? Podobno nie będzie
    > wymagane ?

    Ale nadal będzie potrzebny projekt i geodeta. Nic to dla ludzi nie zmieni.

  • 15. Data: 2012-08-06 08:19:01
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-08-05 20:32, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Ja np. mieszkam w miejscowości mającej status wsi, a nie miasta, ale
    > działkę mam budowlaną, więc mam limit 25m2.

    To ja nie wiem jak to jest u mnie, bo wszystko załatwiali rodzice.
    Całośc ma 3,5 hektara. Jest to teren rolniczy z, jak to ujął geodeta
    "siedliskiem". gdzie można bez problemu wybudować budynek. Cokolwiek to
    oznacza. Jest to nawet zaznaczone na mapce jako osobny teren.
    Musze po prostu podejść do urzędu i dowiedzieć się dokładniej.

  • 16. Data: 2012-08-06 08:21:21
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-08-05 19:18, Darek pisze:

    > samo pozwolenie jest bezp?atne, ale po?rednio poci?g koszt:
    > - koszt projektu/architekt
    > - koszt geodety ?
    > - zapewnienie przy??cza pr?du wody i zrealizowanie tego (musisz doczyta? czy
    > w przypadku
    > domk?w letniskowych jest r?wnie? obowi?zek zapewnienia przy??cza pr?du i
    > wody).
    > - wybudowanie odprowadzania sciek?wkanaliza lub szambo.
    >
    > Kilka tysi?cy si? uzbiera, ale pomy?l ile mo?e ci? kosztowa? utopionych
    > pieni?dzy
    > w domek, kt?ry musia? by? rozebra?, je?eli PINB si? przyczepi.

    Czyli muszę o koszty zapytać w urzędzie gminy.
    Podobno od wydania pozwolenia muszę wybudować budynek w siągu 5 lat. Tak
    przynajmniej się dowiedziałem.

  • 17. Data: 2012-08-06 08:22:13
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-08-05 22:00, William Bonawentura pisze:

    > Ale nadal będzie potrzebny projekt i geodeta. Nic to dla ludzi nie zmieni.
    Ale nie będzie się czekało miesiącami, latami ;)

  • 18. Data: 2012-08-06 08:27:30
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-08-05 20:37, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli ma już dom na działce, to MPZP może zabraniać dostawienia kolejnego.

    Jak tato był parę lat temu po nową mapę, to przy okazji zapytał o
    możliwość budowy. Powiedziano mu, że nie ma problemu. Raczej nic się nie
    zmieniło, bo to koniec świata ;) Autostrady tamtędy nie puszczą ;)
    Tak, że pozwolenie to raczej formalność.

  • 19. Data: 2012-08-06 08:39:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 sierpnia 2012 09:30:51 UTC+2 użytkownik cocon napisał:
    > Chciałbym wybudować domek letniskowy na działce o powierzchni 3,5
    >
    > hektara. Stoi tam dom ale w wakacje, gdy zjeżdża się cała rodzina
    >
    > brakuje nam pomieszczeń. Wiem, że coś w prawie się zmieniło lub ma
    >
    > zmienić odnośnie zezwolenia na budowę. Szukam w necie ale trafiam albo
    >
    > na niejednoznaczne opisy albo na kłótnie "fachowców" albo na jakieś
    >
    > starocie. Czy też na urzędniczo prawny bełkot.
    Poszukjaj aktuialne prawo budowlanbe i tam wszystkoi pisze.
    A najlepeij podejdz do swojego lokalnego PINB i tam sie dowiesz co i jak

  • 20. Data: 2012-08-06 08:45:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 sierpnia 2012 15:17:52 UTC+2 użytkownik Darek napisał:

    > to jest jakie? rozwi?zanie ale za 50tys znajdzie klitk? holenersk? tak sobie
    >
    > komponuj?c?
    >
    > si? z otoczeniem. Za te same pieni?dze postawi do?? fajny domek drewniany z
    >
    > znacznie wi?ksz?
    I tak musisz mioeć kierbuida.
    Poszukaj takiego co ma dobre układy tam na miejscu i on cała papierologie załatwi
    szybko i sprawnie.
    Ja tu u siebie mam takiego gościa co załatwił mi całą papierologie w najkrótszym
    mozłiwy czasie(terminy urzędnicze).