  • 31. Data: 2010-01-15 22:18:17
    Temat: Re: Domek praterowy vs z poddaszem użytkowym.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hiqo3k$bbq$1@inews.gazeta.pl...
    > Ło ,matko. To musi wyglądać jak plastik ?

    Wcale tak nie wygląda.

    Marek

  • 32. Data: 2010-01-15 22:23:22
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wcale tak nie wygląda.

    Może przesadziłem wcześniej bo tak naprawdę to słoje widać ale ogólnie
    wszystko jest stonowane i kolorystycznie jak jasny klon.

    Marek

  • 33. Data: 2010-01-15 22:25:57
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Robił mi wszystko stolarz, ja tylko latałem po mieście za perhydrolem.
    > Perhydrol kosztuje parę zł za butelkę i trzeba to smarować kilka razy aby
    > uzyskać naprawdę ładny biały kolor.

    A wiesz może dokładnie ile razy trzeba smarować i jak obficie (tzn. moczyć
    w wodzie utlenionej, traktować mokrą gąbką, czy tylko przecierać wilgotną
    szmatką)? No i jakie odstępy czasu przyjąć pomiędzy poszczególnymi
    "smarowaniami"?
    Chętnie zrobiłbym próbę na kawałku buku. "Mój" stolarz o bieleniu nie
    słyszał, zrobił mi trzy pobejcowane (rozbielone) próbki, ale wyszło tak
    sobie. W necie nie mogę znaleźć łopatologicznej instrukcji DIY. Są
    informacje o rozbielaniu wodą utlenioną i gotowymi preparatami, których nie
    mogę znaleźć w żadnym sklepie.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 34. Data: 2010-01-16 19:24:04
    Temat: Re: Domek praterowy vs z poddaszem u?ytkowym.
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > mozesz rozwinac co oznacza betonowa trumna?

    Jedyna stosowana technologia pozwalajaca na wykonanie poddasza "w skosach" bez
    pekniec jest betonowy stropodach. Przed ulozeniem pokrycia dachowego, dom ma urode
    trumny i stad moze analogia...

  • 35. Data: 2010-01-18 07:06:24
    Od: QbaB <q...@g...com>

    Właściwie wszystko zostało powiedziane a najbliżej tego co ja chciałem
    powiedzieć był Piotr.
    Jednak powtórze to żebyś w razie liczenia głosów dodał jeden do
    parterówki :)
    Sam wybudowałem z poddaszem ale gdyby działka mi pozwalała to chyba
    wybrałbym parterowy (teraz na pewno wybrałbym parterowy)
    Generalnie jeżeli system gospodarczy to parterówka pozwala zrobić dużo
    więcej własnymi siłami. Ocieplania ścian bez rusztowań to nie tylko
    oszczednośc na wypozyczeniu czy jego kupieniu ale i brak potrzeby
    pomocników do jego przesuwania, stawiania i rozkładania. Ponieważ dach
    w parterówce jest bardziej płaski to równiez tu można wiele (jak nie
    wszystko) zrobić samemu (a polecam deskowanie i papę na początek).
    Koszt stropu nie jest mały ( u mnie ok 10 tys), choć chyba warto
    zrobic cienki betonowy równiez w parterówce. Koszt schodów to tez
    ponad 10 tys (betonowe taniej ale obkładanie drewnem też sporo
    kosztuje).
    Poza tym jak pisali przedmówcy na starość schody nie są przyjazne.
    Co do powierzchni dachu to chyba mit (ja tez tak kombinowałem że dach
    drogi wiec w domu z poddaszem wyjdzie taniej), u mnie dom mający
    wymiary 11 x 9,5m ma ponad 200m2 dachu (jest 160m2 powierzchni
    uzytkowej razem z garażem). Muśle ze w parterówce o podobnej
    powierzchni nie wyjdzie dużo więcej dachu.
    Mniej problemow z ocieplaniem dachu/stropu.
    Nie rób garażu w bryle budynku ale zrób pomieszczenie gospodarcze/
    spiżarnię/składzik.
    Pokoje sypialne i dla dzieci wystarczą o pow do 15m2, większe są za
    duże choć ładne (u mnie mają ok 20m2)
    Lepiej ich kosztem powiększyć salon (imprezy rodzinne - u mnie to min
    16 osób), bo tutaj i w kuchni raczej toczyć się będzie zycie rodzinne.

    Podsumowując, jeżeli system gospodarczy to moim zdaniem bezapelacyjnie
    parterówka.
    Pzdr
    QbaB

  • 36. Data: 2010-01-18 20:53:05
    Od: "Piotr " <c...@W...gazeta.pl>

    QbaB <q...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > powierzchni nie wyjdzie du=BFo wi=EAcej dachu.
    > Mniej problemow z ocieplaniem dachu/stropu.
    > Nie r=F3b gara=BFu w bryle budynku ale zr=F3b pomieszczenie gospodarcze/
    > spi=BFarni=EA/sk=B3adzik.
    > Pokoje sypialne i dla dzieci wystarcz=B1 o pow do 15m2, wi=EAksze s=B1 za
    > du=BFe cho=E6 =B3adne (u mnie maj=B1 ok 20m2)
    > Lepiej ich kosztem powi=EAkszy=E6 salon (imprezy rodzinne - u mnie to min
    > 16 os=F3b), bo tutaj i w kuchni raczej toczy=E6 si=EA b=EAdzie zycie rodzin=
    > ne.
    >
    > Podsumowuj=B1c, je=BFeli system gospodarczy to moim zdaniem bezapelacyjnie

    Ja skolei muszę przyznać rację Tobie :). Potwierdziłeś moje przemyślenia i
    decyzje, szczególnie odnośnie wielkości pomieszczeń sypialnych. Natomiast
    sprawa garażu to kwestia wyboru. Ja na 162m wygospodarowałem i garaż i
    spiżarnię i spory salon. Był kłopot z umiejscowieniem skaładanych schodów na
    poddasze(suszarnia zimą i miejsce na reku, ale miły wieczór z mądrymi ludźmi
    przy dobrym winie pomógł go rozwiązać.

  • 37. Data: 2010-01-18 22:07:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:
    > Dzień Dobry
    [..]
    > Z góry dziękuję za sugestie.

    Jak masz płaską, sporą działkę, to raczej parterówka :-). Ja mam spadek,
    dlatego zdecydowałem się na poddasze, ale gdyby nie to, to pewnie
    stanęłoby na parterówce, bo w pierwszej fazie to rozważaliśmy z żoną.
    Koszty... nie sądzę, by znacząco się różniły - budowa parterówki vs ...z
    poddaszem. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania budynku.

    pozdrawiam
    robercik-us