  • 1. Data: 2014-11-11 12:34:13
    Temat: Domofon i kamera oddzielnie - propozycje?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie

    Wymyslilem sobie otwieranie furtki wejsciowej przy pomocy tefonu. W
    telefonie (lub innym wifi) moglbym podejrzec obraz z kamerki
    umieszczonej gdzies tam - w sensie, ze nie znajduje sie w obudowie z
    przyciskiem, a wisi na scianie domu np.
    Czyli polaczone dwa proste systemy - przycisk przy furtce jako dzwonek i
    nic poza tym, oraz obraz z kamerki do podejrzenia z kazdego miejsca w
    domu. Kamerka rzecz jasna moze dawac obraz niezaleznie od dzwonka przy
    furtce. Problem w tym, ze nie znalazlem gotowego rozwiazania dajacego
    mozliwosc spiecia czegos takiego w jeden prosty system umozliwiajacy
    otwieranie furtki z poziomu telefonu i nic poza tym. Gotowe rozwiazania
    na jakie sie natknalem to wypasione kombajny dla calych osiedli z
    systemami kontroli dostepu, czego oczywiscie nie potrzebuje. Chce
    zwyczajnie uniknac czepiania na jednej scianie do ktorej i tak musialbym
    zejsc centralki ze sluchawka i ekranem pokazujacym obraz z kamery
    manipulatora w ktorym dodatkowo jest zbedny jak dla mnie glosnik i mikrofon.

    Jak ktos jest w temacie, to niech podzieli sie wiedza.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2014-11-11 14:41:17
    Temat: Re: Domofon i kamera oddzielnie - propozycje?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.11.2014 12:34, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie
    >
    > Wymyslilem sobie otwieranie furtki wejsciowej przy pomocy tefonu.
    jak? odpalasz program w telefonie - 5sekund conajmniej.

    > telefonie (lub innym wifi) moglbym podejrzec obraz z kamerki
    czyli kamera wifi! Nie wiadomo jak się zachowa w warunkach atmosferycznych.

    ja bym wykombinował tak. oczywiście router wifi, wszystko w jednej
    sieci (szybkość) kamera IP z jakąkolwiek dodatkową funkcją. obojętnie co
    to będzie, oczywiście najprościej obracanie, okręcanie kamery ale nie
    koniecznie. Te obroty, napęd, silniczek odłączyłbym i zamiast silniczka
    wstawił przekaźnik, który by otwierał elektromagnes.

    uruchamiasz podląd kamery na telefonie, widzisz gościa który stoi przed
    furtką i jeśli nacisniesz na ekranie przycisk sterowania obrotem
    kamery, furtka zostanie otwarta.
    ToMasz

  • 3. Data: 2014-11-11 16:21:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-11 14:41, ToMasz pisze:

    > jak? odpalasz program w telefonie - 5sekund conajmniej.

    Pewnie troche kwestia telefonu, ale jezeli faktycznie czas bedzie dlugi
    to moze byc lipa. W kazdym razie mniej wiecej tak to sobie wymyslilem.
    Nie wiem czy to dobry pomysl. Dlatego tu, u szanownego grona sie
    informuje. :-)

    > czyli kamera wifi! Nie wiadomo jak się zachowa w warunkach atmosferycznych.

    Kamera wifi wydaje sie byc oczywistym rozwiazaniem na pierwszy rzut oka.
    Czy dobrym? Nie mam pojecia. Moje doswiadczenie w temacie jest zerowe.
    Co masz na mysli piszac o warunkach atmosferycznych?

> [...]
    >
    > uruchamiasz podląd kamery na telefonie, widzisz gościa który stoi przed
    > furtką i jeśli nacisniesz na ekranie przycisk sterowania obrotem

    No i super pomysl. Dzieki.
    Wystarczy na slupku najprostszy manipulator z najprostszym dzwonkiem
    wewnatrz. Jedno nie zalezy od drugiego i jeden elektrozamek mozna
    obslugiwac niezaleznie dwoma systemami.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2014-11-11 19:21:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    ja to kiedyś miałem tak: Starego ericssona rozbebeszyłem, zrobiłem mu
    "białą listę" paru telefonów, zero dzwonków, ale pod zasilanie ekranu
    podpiąłem przekaźnik którym sterowałem domofonem. jak zbliżałem się do
    drzwi, to wybierałem numer ericssona (jednym zaprogramowanym
    przyciskiem!). ericsson "odpalał" ekran zeby pokazać kto dzwoni więc
    elektromagnes działał przez 10 sekund. Dla Ciebie też mogło by bo być
    rozwiązanie, ale wybieranie numeru z telefonu gsm trochę znowu trwa.
    sprawdź sam.
    ToMasz

  • 5. Data: 2014-11-11 19:52:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-11 19:21, ToMasz pisze:
> [...]
    > elektromagnes działał przez 10 sekund. Dla Ciebie też mogło by bo być
    > rozwiązanie, ale wybieranie numeru z telefonu gsm trochę znowu trwa.

    Dzieki za pomysly. Cos sklece. :-)

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2014-11-11 20:32:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Dzieki za pomysly. Cos sklece. :-)

    Z telefonem zawsze to będzie trwało.
    1. Ktoś dzwoni
    2. Odpalasz aplikacje na telefonie, żeby zobaczyć obraz na ekranie
    smatrtfona
    3. Przyciskasz przycisk na ekranie żeby otworzyć

    W tym czasie klient dzwoni i dzwoni do drzwi.

    Ja bym postawił tableta w dogodnym miejscu, które cały czas prezentuje widok
    z kamery, przyciskiem otwierającym bramkę, albo przynajmniej takiego który
    natychmiast może zaprezentować ten obraz.

    Tylko nie wiem czy to dla Ciebie rozwiązanie bo wymaga trochę szczegółowej
    wiedzy.

  • 7. Data: 2014-11-11 22:13:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-11 20:32, Ghost pisze:

> [...]
    > takiego który natychmiast może zaprezentować ten obraz.
    >
    > Tylko nie wiem czy to dla Ciebie rozwiązanie bo wymaga trochę

    Tez tak wlasnie mysle. Telefon to jeden z przykladow. Oczywiscie mysle o
    permanentnie dzialajacym tablecie np. na scianie przed wejsciem i drugim
    na gorze np. Nie wiem tylko jak rozwiazac problem ciaglego swiecenia.
    Moze cos mniejszego od tableta, ale tu chyba oferta jest co najmniej
    ograniczona.
    Generalnie chce uniknac sytuacji w ktorej musze wyjsc, zobaczyc kto to i
    cofnac sie do holu by otworzyc furtke. Niby mozna domofon z kamera, ale
    ta patrzy nie koniecznie w oczy gosci no i ceny tych nieco lepszych
    wydaja sie byc przesadzone. Poza tym nie rozwiazuja problemu bycia na gorze.
    Co do wiedzy. Nie znam sie na kamerach za bardzo w kontekscie
    monitoringu. Ale mysle, ze od strony sieci kamera bedzie po prostu
    jednym z urzadzen podlaczonych do routera i nie trzeba sie tu specjalnie
    doktoryzowac.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2014-11-12 00:27:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 12:34:11 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Jak ktos jest w temacie, to niech podzieli sie wiedza.

    http://majsterkowo.pl/lampka-zapalana-przez-internet
    /

    Tylko leciutko przerobic zeby za dotknieciem przycisku w apce nie
    przelaczal stanu, a zwieral obwod na pare sekund. Takie gotowe cos
    wpinasz w elektromagnes, podlaczasz pod router i to wszystko :)
    pozdr.

    PS. Maniek nie poznaje Cie ;)

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-11-12 09:27:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Co do wiedzy. Nie znam sie na kamerach za bardzo w kontekscie monitoringu.
    >Ale mysle, ze od strony sieci kamera bedzie po prostu jednym z urzadzen
    >podlaczonych do routera i nie trzeba sie tu specjalnie doktoryzowac.

    Kamera to jedno, ale trzeba całość jakoś spiąć. Przypuszczam, ze powinno się
    dostać kamery IP z serverem HTTP w środku, wówczas tylko tablety przez wifi
    wchodzą na stronę kamery i prezentują ja stale.

    Jeśli nie chcesz by cały czas świeciły to oczywiście screen saver, ale jeśli
    miałyby nie działać non stop to znów kupa czasu na restart.

    Pozostaje Ci jedynie kwestia przycisku na ekranie tableta, który będzie
    zwalniał zamek i to jest ten element gdzie trzeba wiedzy, z kamera sobie
    poradzisz bez problemu.

  • 10. Data: 2014-11-12 09:29:19
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >http://majsterkowo.pl/lampka-zapalana-przez-interne
    t/

    Misiek tu trzeba czegos gotowego, a w kazdym razie malo skomplikowanego.