  • 21. Data: 2012-03-22 12:15:00
    Temat: Re: Domy z bloczków
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:jk9pk7$osv$1@inews.gazeta.pl...
    > Tam są różne grubości ściany -- Ty zbudowałeś jakie?
    > Piszesz droższe i cieplejsze, ale są 3 do wyboru.

    Mam z ytonga energo 36,5 ściany nośne wewn. oczywiście z 24cm klasy 600.

    > Bez ocieplenia? Same bloczki i tynki?

    Tak same bloczki, dlatego jak tej zimy się podgrzewałem żeby nie stracić
    czasu na roboty w sezonie zimowym to mi ciepło
    spiernicza, ale bardzo fajnie widać stałość temp. i brak falowania temp.
    wewn. w zależności od zewn.
    Poza tym jak była lekka zima i nie grzałem to czy na zewn. było -5 czy +8 to
    ja w domu miałem zawsze + 5-6 stopni.

    > To niedużo.

    No niedużo ale rodzina 2+2 i w zupełności wystarczy. Dom ma być dla mnie a
    nie ja dla domu.
    A ma wszystko czego potrzeba.
    Jeden znajomek ma ponad 200m2 i się wkurza teraz po cholerę takie wielkie
    stawiał.

    > Rozumiem, choć to nie jest odpowiedź na moje pytanie o koszt całości.

    na tą chwilę mam ok. 150 tys. a mam stan surowy zamknięty (okna + brama
    garaż) z piecem i inst. c.o. z grzejnikami, centr. odkurzaczem
    ociepleniem podłogi, wełna w dachu, schodami i jeszcze jakimiś drobnicami.

  • 22. Data: 2012-03-22 12:17:46
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    > będziesz musiał pożyczyć (wariant ostateczny plus).
    > Koszt całości więc to wszystka kasa, o której na początku nawet nie
    > śniłeś, a się okazuje, że wydasz, jak chcesz po ludzku mieszkać.
    > Kolega Ci bardzo uprzejmie dał do zrozumienia, że szacowanie kosztów nie
    > kończy się po postawieniu ścianek, ono tam się właśnie zaczyna. Ścianki
    > tutaj po prostu stanowią ułamek całego kosztu oddania domu do użytku.
    > Oczywiście możesz zamiast okien wstawić folię a ogrzewać gałęziami z lasu
    > spalanymi w kozie. Wodę też można donosić ze strumyczka a lampy naftowe

    A wiem, ale na razie mój szacunek kosztów bardzo ładnie się zgadza mimo że
    być znacznie odbiegający od "fabrycznego"
    A nie zamierzam mieszkać w betonie i lampach naftowych.
    Robię max sam i max dobrze na ile się da.
    Rzecz w tym że można na żyrandol wydać 300 zł. i będzie fajny i nowoczesny,
    a można 5 tys.

    Rafał

  • 23. Data: 2012-03-22 12:21:24
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:jkcptn$kvh$1@inews.gazeta.pl...

    > "pablo eldiablo" jkcobq$7fl$...@i...gazeta.pl
    >
    > IMO ogrzewanie nie jest problemem -- są panele słoneczne
    > do grzania domu i do grzania wody do mycia. I chyba można
    > te panele bardzo tanio nabyć dzięki różnorakim dofinansowaniom
    > proekologicznym. Koza i gałęzie -- to raczej drogie rozwiązanie,
    > choć IMO częste, skoro Polacy są tak nieprzychylni wentylacji.

    Poza tym czytałem ostatnio fajną kalkulację.
    Solary bez dotacji kosztuję 10 tys. i musisz to zapłacić,
    a solary z dotacją 15 tys. ale państwo dopomoże i wtedy zapłacisz 10 tys.
    To była fajny artykuł który ładnie pokazał że dotację dostają banki za
    kredyt i firmy instalacyjne które sprzedają solary z dotacją.

    Rafał

  • 24. Data: 2012-03-22 14:35:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pablo eldiablo" jkeq6r$rhc$...@i...gazeta.pl

    > Panele słoneczne?.. to może pochwal się, gdzie masz tą działkę?
    > W Kenii? W naszym klimacie liczysz na ogrzewanie domu w zimie
    > prądem z paneli słonecznych? A.., i wody? :-)

    Ciepłem, nie prądem. Nawet wiem, jak taki panel
    działa -- dlaczego daje wodę o temperaturze 60°C.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-03-22 14:36:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bbjk" jkeqmd$jsu$...@i...gazeta.pl

    > Bateriami słonecznymi nie ogrzejesz w zimie domu/wody
    > w naszym klimacie, one są dobre jako uzupełnienie i do
    > specyficznych celów.

    A sikaniem do zlewu ogrzeję?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2012-03-22 18:17:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kacper" jkf1jq$d8d$...@i...gazeta.pl

    > No niedużo ale rodzina 2+2 i w zupełności wystarczy.
    > Dom ma być dla mnie a nie ja dla domu. A ma wszystko
    > czego potrzeba. Jeden znajomek ma ponad 200m2 i się
    > wkurza teraz po cholerę takie wielkie stawiał.

    Mieszkanie ma 2 razy mniej niż Twój dom i nie ma własnej
    działki. Ja porównuję koszt do metrażu. Nie szumi mi
    w głowie pół hektara pod strzechą.

    > na tą chwilę mam ok. 150 tys. a mam stan surowy zamknięty
    > (okna + brama garaż) z piecem i inst. c.o. z grzejnikami,
    > centr. odkurzaczem ociepleniem podłogi, wełna w dachu,
    > schodami i jeszcze jakimiś drobnicami.

    Co to stan surowy? Co jeszcze potrzeba? Nie widzę wody i tynków oraz mebli.

    Nie rozpatrywałeś pompek cieplnych -- masz podłogowe ogrzewanie, dlatego pytam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-03-22 19:25:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kacper" jkf1ot$jtg$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > Robię max sam i max dobrze na ile się da.
    > Rzecz w tym że można na żyrandol wydać 300 zł. i będzie fajny i nowoczesny, a można

    IMO dziś prościej zbudować oświetlenie bezżyrandolowe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2012-03-23 08:20:44
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:jkfmrv$47$1@inews.gazeta.pl...

    > Mieszkanie ma 2 razy mniej niż Twój dom i nie ma własnej
    > działki. Ja porównuję koszt do metrażu. Nie szumi mi
    > w głowie pół hektara pod strzechą.

    Dokładnie tak, całe młode życie mieszkałemw domu potem ożenek i do bloków.
    Miałem jakieś 58m2 i żyłem więc teraz w 114 m2 to już luz, a najważniejsza
    jest działka i że po otwarciu drzwi
    dzieci i ja wybiegamy na tarasik i trawkę.

> [...]
    > mebli.
    >
    > Nie rozpatrywałeś pompek cieplnych -- masz podłogowe ogrzewanie, dlatego

    surowy to same mury z dachem, surowy zamknięty, jak sama nazwa mówi, z
    oknami i wrotami garażowymi jeśli są.
    Podłogówkę mam częściową, a pompek nie brałem w ogóle pod uwagę, koszty i
    słaby czas zwrotu - może kiedyś,
    ale bez całkowitej podłogówki, raczej wątpię.

    Rafał

  • 29. Data: 2012-03-23 14:19:34
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >Nie wiem ile jeszcze wpakuję, po prostu pilnuję złotówek i robię - koszty
    >wychodzą same.
    >Szacunki robiłem do stanu prawie obecnego, po elektryku, instalacjach i
    >tynkach z posadzkami już nie kalkulowałem
    >bo się .... bałem. Zobaczymy jak wyjdzie, zresztą potem można wydać jeszcze
    >trochę żeby zamieszkać, albo 2x więcej niż na budowę
    >to zależy kto czego chce i na co się godzi i ile na to wszytsko ma.
    >Ja zakładam że nie chcę siedzieć w domu bez wyjazdów wakacyjnych przez 20
    >lat bo kredyt, dlatego chcę dobrze ale bez nadmiernych wydatków.

    I sluszne podejscie, tak samo jak z wielkoscia domu, osobiscie rowniez wybralem
    wielkosc
    120m2+ - jak dzieciak odfrunie to na starosc ogromny dom do utrzymania to spory
    problem.
    Co do kosztow budowy szacuje sie, ze sredni koszt wybudowania metra kwadrotowego domu

    z materialow standardowych na dzis to koszt okolo 2.5k pln., tak wiec teoretycznie
    wybudowanie
    100m2 kwadratowych mozna zamknac w kwocie 250k pln... teoretycznie, bo w praktyce
    koszt rosnie, zwlaszcza, jak chcesz cos ponadstandardowego.

  • 30. Data: 2012-03-25 10:15:09
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    napisał w wiadomości news:jk366o$qa7$1@inews.gazeta.pl...

    > http://www.leroymerlin.pl/produkty/bloczek-komorkowy
    -szary,1126774816,1331550924.html

    > Na zbudowanie ścian domu o powierzchni 100 m^2 potrzeba 850 bloczków?
    >
    > 5,29*850=4496,5
    >
    > Za mniej niż 5 tysięcy złotych można postawić ściany zewnętrzne takiego
    > domu?
    >
    > Ile zatem kosztuje zbudowanie całego domu?

    25-50 tysięcy do sso

    potem jeszcze jakieś 200-300 tysięcy do stanu gotowego do zmieszkania w
    bardzo standardowym wykończeniu bez mebli i wyposazenia AGD
    Przy nieco wyższym standardzie (lepszy dach, lepsze okna i drzwi, lepsze
    podłogi, ładniejsze pokrycia ceramiczne, bardziej komfortowe ogrzewanie i
    instalacja elektryczna) bezproblemowo dobijasz do 500 tysięcy
    Potem niwelacja terenu wokół i założenie ogrodu - jakieś 20 tysięcy
    Jeżeli na terenie działki musisz zbudować długą utwardzoną drogę dojazdową,
    i ciągnąc długie przyłącza mediów (powiedzmy 150-200 metrów) to koszty
    wzrosną o kolejne 100-200 tysięcy