  • 51. Data: 2015-01-21 22:41:09
    Temat: Re: Domy z drukarki.
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 22:29:28 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    dwóch prętach gwintowanych długich na 10 centymetrów. Zostały odcięte z gwintowanego
    pręta M6. Na upartego na M4 też by wisiał. Ty masz fi12 bo nie wiesz jakie siły i w
    którą stronę działają. W kuchni jest ściana działowa z otynkowanej supremy. Też
    prętami M6 listwy metalowe do szafek są przykręcone do ściany. I nic się nie wykrusz
    nie pęka nie urywa. Bo ja wiem jak trzeba takie mocowania robić.

    > Nic to nie wnosi do tematu - tj. do styropianowej sciany :-)
    > Ja wiem doskonale jakie sily na to dzialaja - glownie scinajace, dlatego
    > wazniejsza jest dlugosc a nie grubosc. Tylko ze ja mam porotherm w ktorym
    > grube kolki mocuje sie zdecydowanie latwiej, stad takie duze fi :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    No właśnie nie ścinające tylko wyciągające kołka czy pręta ze ściany. Rozciąganie w
    pręcie można pominąć. Cały ciężar szafki przenoszony jest przez dół szafki. A
    konkretnie przez siłę tarcia pomiędzy dolną krawędzią szafki a ścianą. Amen.

  • 52. Data: 2015-01-21 22:45:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 22:41:10 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > No właśnie nie ścinające tylko wyciągające kołka czy pręta ze ściany.

    Tak prawde mowiac to na kolka ze sciany kuchennej dzialaja zarowno sily
    scinajace jak i wyrywajace. Przy roznicy 1 pln per kolek i wartosci
    przechowywanych w polce rzeczy (pare stow) + wartosci samych polek i tego
    na co moglyby spasc ponizej nie zawracam sobie glowy obliczaniem tylko
    mocuje konkretnie :-) Dla mnie bez znaczenia czy wierce fi6 czy fi12 -
    dziure wierce tak samo szybko :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2015-01-21 23:01:24
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 22:45:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > na co moglyby spasc ponizej nie zawracam sobie glowy obliczaniem tylko
    > mocuje konkretnie :-) Dla mnie bez znaczenia czy wierce fi6 czy fi12 -

    Do ścinania potrzebne są pewne warunki. na pewno ścinania przy szafkach nie ma.
    Rozegnij nożyczki żeby szpara na 2 milimetry się zrobiła i spróbuj przeciąć zapałkę.
    Nie da się bo nie spełniony jest jakiś warunek do ścinania. Jeśli już to gięcie.
    Gięcie z urywaniem ma niewiele wspólnego. Zegnie się i szafka będzie krzywo wisiała.
    Ale nie odpadnie. Główną siłą jest siła wyciągająca to coś na czym wisi szafka ze
    ściany. A siłą nie pozwalającą zamocowanej u góry szafce spaść jest siła tarcia
    pomiędzy dolną krawędzią szafki a ścianą. jak nie wierzysz albo ktoś inny nie wierzy
    to może sobie to policzyć. Zadanie jest na poziomie siódmej - ósmej klasy szkoły
    podstawowej. Oczywiście takiej szkoły sprzed czterdziestu lat. Teraz na studiach
    takich rzeczy uczą.

  • 54. Data: 2015-01-21 23:41:21
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >A że zawsze zdarzy się ktoś kto się na jakąś dziwną technologię załapie to
    >normalne i tylko dlatego ona jeszcze istnieje - są ludzie którzy na siłę
    >chcą
    >inaczej niż reszta, są ludzie którzy są podatni na marketing i na jakichś
    >targach producent tego styropianu ich "złapał".

    Z punktu widzenia końca twojego nosa, pół ameryki to dziwne technologie.

  • 55. Data: 2015-01-21 23:43:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >A tak poza tym wyobrazam sobie, ze sa do tego styropianu jakies systemowe
    >rozwiazania.

    Wątpię czy dadzą rade półkom kuchennym, ale numer polega na tym, że Adaś
    standardowo rżnie głupa, ze w środku domu ma być styropian, nie ma siły,
    musi być obłożony kg albo czymś alternatywnym.

  • 56. Data: 2015-01-21 23:45:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 23:43:54 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Wątpię czy dadzą rade półkom kuchennym, ale numer polega na tym, że Adaś
    > standardowo rżnie głupa, ze w środku domu ma być styropian, nie ma siły,
    > musi być obłożony kg albo czymś alternatywnym.

    Przyklejenie karton gipsu nie spowoduje nagle ze 5cm styropianu za nim
    zniknie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2015-01-21 23:49:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Przyklejenie karton gipsu nie spowoduje nagle ze 5cm styropianu za nim
    >zniknie :D

    Rozumiem, że w twoim świecie obecność styropianu za KG powoduje, że kołki w
    KG słabiej trzymają niż gdyby było za nim powietrze. Tak, daj jeszcze cztery
    uśmieszki oraz ser.

  • 58. Data: 2015-01-21 23:52:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 23:49:43 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Rozumiem, że w twoim świecie obecność styropianu za KG powoduje, że kołki w
    > KG słabiej trzymają niż gdyby było za nim powietrze. Tak, daj jeszcze cztery
    > uśmieszki oraz ser.

    W moim swiecie latwiej jest powiesic 100kg szafke kuchenna w scianie z
    ceramiki / betonu, niz z w scianie z karton gipsu przyklejonej plackami kleju
    do powietrza :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2015-01-22 00:07:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam,

    Zreszta - dyskusja jest typowo akademicka - thermomur z U 0,11
    (czyli odpowiednik takiej mojej sciany 2W z 20cm styro) same bloczki
    styropianowe kosztuja w granicy 250 pln / m2. Do tego 0,12m3 / m2 betonu =
    24 pln plus zbrojenie = koszt sciany w granicy 300 pln / m2. Koszt
    wykonczenia od wewnatrz podobny.

    Ja za moja sciane nie wydalem wiecej niz 130-140 pln / m2. Bloczki placilem po
    6 pln / szt (teraz chyba sa tansze), zuzycie 11szt/m2 = 66 pln. 20cm gruby
    styro teraz kosztuje na 1m2 ok. 35 pln. Plus cement i piasek do zaprawy - no
    wyjdzie gdzies w granicy 120 pln / m2 :-)

    Liczac ze samych scian zewnetrznych na parterze mam 65m czyli jakies 175m2,
    roznica w cenie wychodzi 21 tys moje sciany VS 52 tys sciany z thermomuru.
    Jezeli ktos sie decyduje na te sciany z powodu tego ze mozna ja zrobic taniej
    (bo rzekomo samemu) to jest zwyklym kretynem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2015-01-22 00:24:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-21 o 22:29, Adam pisze:
> [...]
    > wazniejsza jest dlugosc a nie grubosc. Tylko ze ja mam porotherm w ktorym
    > grube kolki mocuje sie zdecydowanie latwiej, stad takie duze fi :-)

    Na scinanie to zdecydowanie grubosc, a nie dlugosc.

    Pozdro.. TK