  • 61. Data: 2015-01-22 00:30:04
    Temat: Re: Domy z drukarki.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-21 o 23:01, k...@g...com pisze:

    > Do ścinania potrzebne są pewne warunki. na pewno ścinania przy szafkach nie ma.
    Rozegnij nożyczki żeby szpara na 2 milimetry się zrobiła i spróbuj przeciąć zapałkę.
    Nie da się bo nie spełniony jest jakiś warunek do ścinania. Jeśli już to gięcie.
    Gięcie z urywaniem ma niewiele wspólnego. Zegnie się i szafka będzie krzywo wisiała.
    Ale nie odpadnie. Główną siłą jest siła wyciągająca to coś na czym wisi szafka ze
    ściany. A siłą nie pozwalającą zamocowanej u góry szafce spaść jest siła tarcia
    pomiędzy dolną krawędzią szafki a ścianą. jak nie wierzysz albo ktoś inny nie wierzy
    to może sobie to policzyć. Zadanie jest na poziomie siódmej - ósmej klasy szkoły
    podstawowej. Oczywiście takiej szkoły sprzed czterdziestu lat. Teraz na studiach
    takich rzeczy uczą.

    Glowne sily to scinanie. Kolek podparty jest na scianie, a to dolne
    nozyce gilotyny. Gorny noz gilotyny to wieszak szafki stykajacy sie ze
    sciana. szafka ma wektor skierowany w dol. Jak ktos nie wierzy niech
    przytrzyma reka szafke przy scianie i sprawdzi gdzie poleci. Na kolek
    zamontowany w scianie dzialaja glownie sily scinajace. Wyciaganie jest
    calkowicie pomijalne.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2015-01-22 00:36:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-21 o 22:24, Adam pisze:

    > Czy ja wiem - ja mam gorne szafki takie "dwupoziomowe", o
    >
    > http://szyna.civ.pl/kuchnia/04.jpg
    >
    > Jak widac mam takie dwie podwojne polki. Jedna podwojna gola i pusta wazy
    > dobre 50kg. To wszystko jest z podwojnej plyty:
    >
    > http://szyna.civ.pl/kuchnia/05.jpg
    >
    > I jak widac dodatkowo w srodku tez male poleczki. U gory trzymam cala
    > zastawe na 12 naczyn i mase rzadko uzywanych rzeczy - polka ma w sumie
    > 140 cm szerokosci i cala spokojnie moze wazyc powyzej 100kg. Kolki w rozstawie
    > 40cm oznacza wiec, ze taka jedna polka wisi na 4 kolkach :)

    Prefabrykowane plyty betonowe maja "uszy", sztuk cztery z drutu o
    grubosci szesc do osmiu milimetrow i podnosi sie je dzwigiem. Twoje
    szafki przy tym to pikus. :-)
    Na skladach ze stala podnosi sie klebki drutu wazace tone za drut o
    srednicy szesc milimetrow. Taki klebek potrafi sie niezle bujac i drut
    wytrzymuje.

    > Moze i sam kolek by wytrzymal ale listwa moglaby sie zaczac wyginac albo cos.
    > Kolki majatku nie kosztuja, montaz kazdego to minuta wiecej, wole miec to
    > solidnie zeby mi to na leb kiedys nie spadlo :-)

    Ostroznosci nigdy za wiele. :-)

    > Tzn. jakie?

    Nie wiem. Wyobrazam sobie, ze producent ma na to jakies sposoby. Moge
    sie mylic rzecz jasna.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2015-01-22 01:08:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 00:35:59 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Nie wiem. Wyobrazam sobie, ze producent ma na to jakies sposoby. Moge
    > sie mylic rzecz jasna.

    No chyba nie ma:

    http://www.thermodom.pl/system-thermomur.html

    "Ściany wewnętrzne wykańczane są najczęściej płytami gipsowo kartonowymi,
    tynkami gipsowymi nakładanymi na mokro oraz płytkami ceramicznymi."

    Thermodom to chyba pierwszy i najwiekszy polski producent tego systemu.
    Swoja droga firma z Zor - do ich fabryki mam 20 minut jazdy samochodem, gdyby
    system byl rzeczywiscie tanszy i latwiejszy w budowie to polowa okolicznych
    budow bylaby z tego robiona - a jak zyje to widzialem tylko jedna budowe
    w zyciu z tych ksztaltek :) Pierniczyli sie chyba z 3 miesiace z tymi
    scianami ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2015-01-22 01:10:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 21 Jan 2015 13:24:44 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > Czy ja wiem - ja mam gorne szafki takie "dwupoziomowe", o
    >
    > http://szyna.civ.pl/kuchnia/04.jpg

    Z ciekawości - jak działa ta pionowa szafka (?) w rogu? Bo wygląda jakby
    kolidowała z uchwytem tej po prawej, ale to może być tylko kwestia zdjęcia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 65. Data: 2015-01-22 01:13:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 01:10:32 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Z ciekawości - jak działa ta pionowa szafka (?) w rogu? Bo wygląda jakby
    > kolidowała z uchwytem tej po prawej, ale to może być tylko kwestia zdjęcia.

    Nie koliduje - w narozu jest 3-5cm (nie pamietam ile) "zaslepka", tu to
    moze bedzie lepiej widac:

    http://szyna.civ.pl/kuchnia/13.jpg

    A ta szafka to male waskie cargo z miejscem na reczniki - fajna rzecz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2015-01-22 08:33:19
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Czy ja wiem - ja mam gorne szafki takie "dwupoziomowe", o

    >http://szyna.civ.pl/kuchnia/04.jpg

    Koszmarek :-)

  • 67. Data: 2015-01-22 08:34:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 23:49:43 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >W moim swiecie latwiej jest powiesic 100kg szafke kuchenna w scianie z
    >ceramiki / betonu, niz z w scianie z karton gipsu przyklejonej plackami
    >kleju
    >do powietrza :D

    Ser, zapomniałeś o serze.

  • 68. Data: 2015-01-22 08:36:22
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    Witam,

    >Zreszta

    Reszta poniżej bez związku z omawianym problemem.

    [ciach]

  • 69. Data: 2015-01-22 08:42:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]
    >szafka ma wektor skierowany w dol. Jak ktos nie wierzy niech przytrzyma
    >reka szafke przy scianie i sprawdzi gdzie poleci.

    Nie tak prosto, Twój eksperyment to dla niezamocowanej szafki - taka szafka
    ma tylko grawitacje, czyli faktycznie wektor pionowy. Jeśli będzie
    zawieszona na "niezakotwiczonych" kołkach to jednak, po puszczeniu, dostanie
    obrotu. Gdyby było wyłącznie ścinanie trzymałoby się na naprawdę lekkim
    kotwieniu, np. w KG zwykłe kołki a nie specjalne. Ale ścinanie oczywiście
    dominuje.

  • 70. Data: 2015-01-22 10:15:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-22 o 01:08, Adam pisze:

> [...]
    >
    > "Ściany wewnętrzne wykańczane są najczęściej płytami gipsowo kartonowymi,
    > tynkami gipsowymi nakładanymi na mokro oraz płytkami ceramicznymi."

    To dali troche ciala.

    Pozdro.. TK