  • 11. Data: 2012-07-17 12:52:39
    Temat: Re: Doprowadzenie wody do domu (wodociąg)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 lipca 2012 12:30:08 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Tak czy siak musi pyta� u siebie w wodoci�gach...

    Powinien zapytac. Z tego co kojarze Kaszpir nie ma kanalizy tylko swoje szambo więc
    nie widxe podstaw aby wodociągi mogły mu zabronic uzywac wody ze studni. Zreszta
    wodociągi interesuje odcinek do licznika a co tam za lkicznikiem podłączy to nie
    powinno ich interesowac- tym bardziej że kanalizy nie ma.
    A np w mojej umowie z wodociągami(woda i kanaliza) nic nie ma że nie moge podłączyc
    np wody ze studni do swojej instalacji.

  • 12. Data: 2012-07-17 13:50:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 lipca 2012 12:46:37 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Mnie pod��czenie do wodoci�gu kosztowa�o ok. 5200z�, z czego:
    > 2000z� op�ata przy��czeniowa dla gminy,
    > 2000z� fizyczne wykonanie przy��cza, inwentaryzacja,
    > 300z� op�ata w wodoci�gach,
    > 900zďż˝ projekt.
    To masz min 2000zł do odzyskania. Opłaty przyłączeniowe dla gmin sa nielegalne

    http://www.rp.pl/artykul/424817.html

  • 13. Data: 2012-07-17 14:05:21
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > 2000z� op�ata przy��czeniowa dla gminy,
    > 2000z� fizyczne wykonanie przy��cza, inwentaryzacja,
    To masz 2000zł do odzyskania. Opłaty przyłączeniowe dla gmin sa nielegalne

    http://www.rp.pl/artykul/424817.html

  • 14. Data: 2012-07-17 14:34:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A ktoś ci każe w ogóle łączyć te instalacje??

    Odpowiem hurtowo ...

    Dowiedziałem się że gmina ma robić wodociąg i podłączać i że 2/3 refunduje
    UE.
    Mają chyba czas do końca tego roku.

    Robią tylko na razie wodociąg. W przyszłości (nie wiadomo kiedy) ma być
    kanalizacja.

    Ja nie chciałem wodociągu bo mam własną studnię , ale jeśli UE płaci 2/3 to
    chyba warto ...

    Po prostu zadaje pytania aby nie "wtopić" i aby potem się nie okazało że
    mimo że mam własny hydrofor to ogródek muszę podlewać wodą z wodociagu ,
    albo że będę musiał ileś tam zużywać a jak nie to jakieś kary ...

    Po prostu chodzi o jakieś rady tych którzy się podłączali , o czym warto
    pomyśleć przy podłączeniu o co się zapytać i itd ...

    Ja tego nie będę robił a zapewne jacyś fachowcy , tyle że fachowcy często
    robią tak jak im łatwiej a nie tak jak najlepiej i warto wiedzieć niż potem
    słuchać fachowca że tak się nie robi a tak lepiej i itd ...

  • 15. Data: 2012-07-17 14:50:08
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Rozważ plusy dodatnie i ujemne. Wodociąg to jednak pewniejsze źródło wody
    >niż studnia.

    Dla mnie jedynym plusem wodociągów jest "pewność".
    Nie mam pojęcia czy za kilka/kilkanaście lat nie okaże się że woda w mojej
    studni będzie lub czy będzie zdatna do spożycia.
    Na razie mam wyniki Sanepidu i jest z nią wszystko ok.
    Chyba jedyny plus ...

    A tak to same minusy.
    Obecnie woda mnie nic nie kosztuje , jedynie prąd do pompy. Mogę podlewać
    trawnik kiedy chce i itd ...
    Podlewając trawnik nie odprowadzam "ścieków".

    Mam szambo , kanalizacji nie posiadam ...

    Dlatego pytam czy można podłączyć tak aby do podlewania ogródka
    wykorzystywać hydrofor bo nie zamierzam płacić za ścieki i za wodę za
    podlewanie ogrodu , tym bardziej że płacenie za "ścieki" od zużytej wody to
    jakaś głupota, bo przecież woda która idzie do podlewania ogrodu nie wraca
    jako ściek do kanalizy , ale jak płaci się za wskazania z licznika wody to
    nie ma znaczenia gdzie ta woda "poszła" bo ilość wody = ilość kanalizy ...

  • 16. Data: 2012-07-17 14:55:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 lipca 2012 14:34:32 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Ja nie chciałem wodociągu bo mam własną studnię , ale jeśli UE płaci 2/3 to
    > chyba warto ...

    Unia dopłaci gminmie 2/3 a to nie znaczy że za przyłącze ty 2/3 taniej zapłacisz
    Ale przyłacze wodociągowe to nie jest duży koszt- metr rury to 3zł + wykop i
    zasypanie. Wodociągi/gmina zrobia tzw wcinke do swojej magistrali( u nas koszt 400zł
    i założenie wodomierza chyba ok 100zł ale tej ceny nie jestem pewien.
    Ja robiłem ponad 100 metrów przyłącze i za wykop i zasypanie zapłacilismy 500zł(ale w
    tym, wykopie była rura wodna i kanaliza więc był szerszy, 100metrów rury to chyba
    wtedy 250zł kosztowało, wodociągi kiklkaset zł za wodomierz i tzw wcinke. Warunki
    przyłaczenia wodociągi wydały za darmo, projektu nie trzeba robic dla przyłącza-
    tylko geodeta nanosi przyłacze na mapy(u mnie to było przy okazji odbioru domu)

    > Po prostu zadaje pytania aby nie &quot;wtopić&quot; i aby potem się nie okazało że
    > mimo że mam własny hydrofor to ogródek muszę podlewać wodą z wodociagu ,
    Nikt Tobie nie zabroni podlewania ogródka woda z hydroforu.

    > albo że będę musiał ileś tam zużywać a jak nie to jakieś kary ...

    Jedyna stała opłata to chyba kilka zł abonamentu za wodomierz.

    > Po prostu chodzi o jakieś rady tych którzy się podłączali , o czym warto
    > pomyśleć przy podłączeniu o co się zapytać i itd ...,

    Jak się nie dasz wpuścic w koszta typu projekt, opłata przyłączeniowea itp i jak nie
    będzie niespodzianek typu przepust pod droga itp to koszty sa znikome. Kwestia ceny
    wody po ile będzie u Was- u mnie sama woda to 1,7zł chyba teraz.
    Za wode i kanalize dla 3 osobowej rodziny płace około 70zł miesięcznie( w tym kilka
    razy w sezonie napełnienie basenu 9m3)

    > Ja tego nie będę robił a zapewne jacyś fachowcy , tyle że fachowcy często
    > robią tak jak im łatwiej a nie tak jak najlepiej i warto wiedzieć niż potem
    > słuchać fachowca że tak się nie robi a tak lepiej i itd ...

    Do wrzucenia rury do wykopu nie trzeba specjalnych kwalifikacji;)

  • 17. Data: 2012-07-17 14:58:00
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >A np w mojej umowie z wodociągami(woda i kanaliza) nic nie ma że nie moge
    >podłączyc np wody ze studni do swojej instalacji.

    Nie mam kanalizacji. Mam szambo.
    Mnie bardziej szczerze interesowała kanalizacji niż wodociąg,

    Wodę mam z własnej studni. Woda jest dobrej jakosci (badania Sanepid). Jak
    na razie (od roku) nie było problemu , nawet w największe upały.
    Plusem jest to że wodę mam za darmo i to w jakiej chce ilości , płacę
    jedynie za prąd i sądzę że koszty u mnie 1m3 wody jest kilka
    (naście/dziesiąt) razy niższy niż woda z wodociągu.

    Pytam o orientacyjne koszty bo na wodociągu mi nie zależy , ale jeśli były
    to małe koszta i nie było by problemu z hydroforem to czemu nie ...

    Ze studnią kiedyś może coś się wydarzyć lub w wodą, a wodociąg jednak daje
    większe bezpieczeństwo i dodatkowo podnosi "wartość" domu ...

  • 18. Data: 2012-07-17 14:58:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 lipca 2012 14:50:08 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
> [...]
    > nie ma znaczenia gdzie ta woda &quot;poszła&quot; bo ilość wody = ilość kanalizy

    Dlatego zakładaja osobny licznik z którego podlewasz ogórdek myjesz samochody itp i
    wtedy za ta wodę nie płacisz opłaty za ścieki

  • 19. Data: 2012-07-17 15:07:29
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-17 14:58, /// Kaszpir /// pisze:
    > jedynie za prąd i sądzę że koszty u mnie 1m3 wody jest kilka
    > (naście/dziesiąt) razy niższy niż woda z wodociągu.

    Koszt wody ze studni to suma kosztów, w także prądu :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2012-07-17 15:11:23
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...

    >Dlatego zakładaja osobny licznik z którego podlewasz ogórdek myjesz
    >samochody itp i wtedy za ta wodę nie płacisz opłaty za ścieki

    Można założyć osobny licznik, ale jednak trzeba trochę zużyć tej wody... Bo
    może skórka nie warta wyprawki.