  • 91. Data: 2011-11-23 11:49:26
    Temat: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > No ale w ogóle gdybym miał wiatrak to tak bym zrobił - zwarł generator
    > grzałką w buforze wodnym. Zero sterowania, tracenia sprawnosci na kolejnych
    > przemianach i zawracania dupy szczegółami :)

    No tylko tak... inaczej tego nie widzę. Grzałka na 48 V podpięta na
    sztywno do generatora, bez żadnych tam falowników i akumulatorów. Na
    stronach, które zapodałem, są dokładne instrukcje, jak to zrobić :-).

    Do ogrzewania domu, to trochę duży musiałby być ten wiatrak, ale do
    CWU... taki o średnicy śmigła jakieś 2,5 - 3 m w zupełności wystarczy.

    A co do akcyzy... Za prąd wyprodukowany przez ogniwo w kalkulatorze, czy
    prąd wyprodukowany przez alternator samochodowy, akcyzy się przecież nie
    płaci, bo za energię słoneczną nie ma akcyzy, za benzynę akcyzę już
    uiściłeś... Od wiatru akcyzy jezcze nie wprowadzili. Wynika stąd, że dla
    generatorów do 1 MW nie ma obowiązku uiszczać akcyzy, bo za czynniki
    służące do wyprodukowania prądu uiściło się należne akcyzy - wiatr
    nieobłożony akcyzą, zatem sprawa czysta. :-)

    Sprzedawać tego prądu nie ma obowiązku.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 92. Data: 2011-11-23 16:40:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-11-2011 o 11:29:05 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zagrzejesz wodę czy oświetlisz chałupę - jest dla głupiego urzędnika
    > myślącego zerojedynkowo chyba nie istotne.
    > NO chyba że... Taki wynalazek typu doprowadzasz wode do wiatraka który
    > napędza coś w rodzaju prądnicy pracującej na zwarciu albo pod krytycznym
    > obciążeniem. Prądnica cała zanurzona w wodzie czy glikolu i ciecz
    > odbiera z niej ciepło. To jest nawet może nie głupie gdyż typowe
    > elektrownie wiatrowe elektryczne przy zbyt dużych wiatrach marnują sporo
    > energii na hamowanie które zamieniane jest w ciepło ulatujące w
    > otoczenie a tu każdy dżul zostanie wykorzystany.
    Nie trzeba aż tak kombinować, są specjalne generatory produkujące od razu
    ciepło
    bez energi elektrycznej po drodze. Hasło kawitacja.
    Wytwornice takie zainstalowała sobie np: straż pożarna w NY bo mają
    podobno 104% sprawności :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 93. Data: 2011-11-23 16:42:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-11-2011 o 17:40:47 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > bez energi elektrycznej po drodze. Hasło kawitacja.
    > Wytwornice takie zainstalowała sobie np: straż pożarna w NY bo mają
    A zapomniałem dodać że tam napędzają je normalnie silnikiem elektrycznym,
    widać się opłaca takie naokoło uzyskiwanie ciepła zamiast grzałek w
    zbiornik.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 94. Data: 2011-11-23 17:09:52
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > otoczenie a tu każdy dżul zostanie wykorzystany.
    >Nie trzeba aż tak kombinować, są specjalne generatory produkujące od razu
    >ciepło
    >bez energi elektrycznej po drodze. Hasło kawitacja.

    no ale dzieki posrednictwu prądu ciepło mamy w domu, a wiatrak 150m dalej.
    Co nam po cieplej wodzie 150 metrów od łazienki :-)

    b.

  • 95. Data: 2011-11-24 19:58:34
    Temat: Re: Dosta?em now? taryfe z PGNiG
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-11-2011 o 18:09:52 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > no ale dzieki posrednictwu pr?du ciep?o mamy w domu, a wiatrak 150m
    > dalej.
    > Co nam po cieplej wodzie 150 metrów od ?azienki :-)
    No jak tak wyciąłeś odpowiedź Marka to pewnie że nic :)
    zacytuję go jeszcze raz z moją odpowiedzią.
[...]
    "

    Czyli odniosłem się do tego że do tej prądnicy Marek i tak chciał
    doprowadzić wodę aby ją chłodzić.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 96. Data: 2011-11-24 20:44:05
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Czyli odniosłem się do tego że do tej prądnicy Marek i tak chciał
    > doprowadzić wodę aby ją chłodzić.

    Problematyczny będzie przesył tego ciepła/energii.
    W przypadku prądu straty są mniejsze :-)

    pozdr
    Robert G.