  • 221. Data: 2017-03-13 16:49:31
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widzialem wymiennik Siwickiego. Porzadnie zrobiony. Ale czy warto musisz sam ocenic.
    Wymiennik zeby dawal oszczednosci musi miec duza powierzchnie. Gdzies wyczytalem ze
    dla strefy klimatycznej na jaka zalapuje sie Polska to ok 1/3 powierzchni jaka sie
    wentyluje.

  • 222. Data: 2017-03-13 17:18:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 16:17:08 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > wentylacyjnej. Może tak być czy jakieś wymagania uniemożliwiają takie
    > użycie? Oczywiście dany kanał kominowy byłby zatkany na dachu.

    Pomysł dobry, tylko jak ze szczelnością i czystością tego przewodu?
    Czy nie czai się tam coś plugawego?
    Może by rurę wsadzić w środek jako wkład?

    > Co sądzicie? Bo wtedy, to nawet zaczyna to całkiem sensownie wyglądać,
    > bo wszędzie mam podwieszane sufity, więc rury tam można schować, z

    A jakie wymiary mają te kominy?

    > Przy okazji, Siwicki za swój rekuperator (w zasadzie wymiennik) chce
    > obecnie 1800 zł. Warto?

    To by trza zaizolować, zaczujnikować, zawentylatorować, więc cena końcowa
    może nie być już za ciekawa. Chyba lepiej kupić jakiegoś gotowca z półki.

    L.

  • 223. Data: 2017-03-13 22:03:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 16:06:35 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Willa przedwojenna. Ściany z cegieł z pustką powietrzną pomiędzy.
    > Temperatura ścian na zewnątrz przy badaniu kamera termowizyjną wyszła
    > niewiele odstająca od otoczenia - czyli izolują dobrze i ciepło się nie
    > wydostawało za bardzo z wewnątrz.

    Bo to by trzeba zbadac temperature scian *wewnetrznych* :) Moze ta pustka
    jest wentylowana powietrzem zewnetrznym - przez co caly mur zewnetrzny
    ma taka sama temperature, a cieplo spiernicza gora. Taki mur nie byl raczej
    robiony po to, zeby bylo cieplej, a po to, zeby bylo ladniej (zewnetrzna
    warstwa z jakiejs ladnej cegly, klinkierki np.). W sumie trzebaby bardziej
    zbadac gorna czesc tej sciany - miejsce gdzie ta pustka sie konczy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 224. Data: 2017-03-14 10:38:06
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-13 o 22:03, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > warstwa z jakiejs ladnej cegly, klinkierki np.). W sumie trzebaby bardziej
    > zbadac gorna czesc tej sciany - miejsce gdzie ta pustka sie konczy.

    Na tym jest normalny tynk, to nie były żadne kwestie ozdobne.
    Dom moich rodziców z podobnego okresu, jest identycznie budowany - tynk
    wewnętrzny, ściana z cegieł, pustka, ściana z cegieł, tynk zewnętrzny.
    Każda ze ścian dość solidna, na dwie cegły o ile pamiętam. Ta pustka nie
    była nigdzie wentylowana. Przynajmniej nie u moich rodziców i u kolegi
    podejrzewam, że podobnie. Zresztą nie narzekał na jakieś zimne ściany
    czy jakieś zauważalne uciekanie ciepła.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 225. Data: 2017-03-14 10:44:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-13 o 17:18, Lisciasty pisze:

> [...]
    > może nie być już za ciekawa. Chyba lepiej kupić jakiegoś gotowca z półki.

    Zawentylatorować - tak.
    Ale czy koniecznie potrzebuję stado jakichś czujników, to już szczerze
    mówiąc przekonany nie jestem. Idąc budżetowo, myślę, że w zupełności by
    mi wystarczyła kombinacja typu rura
    wlotowa-filtry-wentylator-wymiennik-instalacja i z powrotem
    instalacja-filtry-wymiennik-wentylator-rura wylotowa. I do tego jakiś
    prosty sterownik prędkości do tych wentylatorów.
    No ale ja się na wentylacji nie znam, więc może popełniam tu jakieś
    podstawowe błędy "projektowe"?
    Nie potrzebuję jakiejś super automatyki. Jak znam życie ustawie sobie
    jakimś przełączniczkiem raz tą prędkość wentylacji i tak będzie cały
    czas i tylko co jakiś czas będę pewnie filtry wymieniał.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 226. Data: 2017-03-14 11:01:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 marca 2017 10:44:08 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Nie potrzebuję jakiejś super automatyki. Jak znam życie ustawie sobie
    > jakimś przełączniczkiem raz tą prędkość wentylacji i tak będzie cały
    > czas i tylko co jakiś czas będę pewnie filtry wymieniał.

    Ja nie mówię o jakiś bajerach typu sterowanie srajfonem i integracja
    z chmurami, tylko o temperaturach (czerpnia, nawiew, wywiew),
    presostaty (żeby monitorować zatkanie filtra), może jakiś bypass,
    może jakaś nagrzewnica na mocne mrozy żeby wymiennik nie zlodowaciał,
    a jak masz presostaty to fajnie by było mieć też zmienne prędkości
    wiatraków, filtry mogą się zapychać nierównomiernie i się bilans
    nawiew-wywiew będzie rozjeżdżał itp. :> Więc w sumie z garści
    pierdół jakaś tam kablologia i automatyka się robi.
    Jak masz czas, chęci i odczuwasz przyjemność z dłubania to dlaczego nie,
    ale oszczędności tutaj bym za cholerę nie szukał :P

    L.

  • 227. Data: 2017-03-14 11:31:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-14 o 10:38, Kżyho pisze:

> [...]
    > była nigdzie wentylowana. Przynajmniej nie u moich rodziców i u kolegi
    > podejrzewam, że podobnie. Zresztą nie narzekał na jakieś zimne ściany

    Adam ma racje. Pustka moze celowo nie byla wentylowana, ale w miejscu
    montazu chocby okien istnieje potencjalne ryzyko, ze pustka bedzie
    wentylowana. Sprawa druga, to sama cyrkulacja powietrza w tej pustce
    moze studzic sciany wewnetrzne. Tego niestety nie zobaczymy kamera z
    zewnatrz.

    Pozdro.. TK

  • 228. Data: 2017-03-14 15:42:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-14 o 11:01, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Jak masz czas, chęci i odczuwasz przyjemność z dłubania to dlaczego nie,
    > ale oszczędności tutaj bym za cholerę nie szukał :P

    I właśnie o tym piszę. Z tego wszystkiego co napisałeś, to tylko martwi
    mnie kwestia zamarzania... I z tym musiałbym pewnie coś zrobić. Reszta
    mi zupełnie zbędna...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 229. Data: 2017-03-14 22:23:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu balsam dla moich oczu. To ile set metrow kwadratowych masz do przekopania i ile
    bedzie siatka kosztowala? Moze nie odpisuj bo jak przeczytam to pancerna stal bede
    oczami przepalal.

  • 230. Data: 2017-03-14 23:35:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Znowu balsam dla moich oczu. To ile set metrow kwadratowych masz do przekopania i
    ile bedzie siatka kosztowala? Moze nie odpisuj bo jak przeczytam to pancerna stal
    bede oczami przepalal.

    E tam balsam. Masz jakis kompleks i tyle. Bez sensu sie tym podniecac.
    Mozna przeciez zalac asfaltem i miec parkingowy klimat przed domem jak
    wiekszosc osiedli w tym kraju. Tylko, ze ja tak nie chce, wiec sobie
    pokopie. Widze to tak: moge siedziec po pracy i jak dzieciol klikac
    pilotem ogladajac reklamy, albo pobyc na powietrzu. Przeciez nie musze
    tego robic. Co mozna powiedziec o tych co biegaja bo lubia? Ja nie lubie
    i nie biegam. Nie podnieca tez mnie zapalczywa jazda rowerem
    kilkadziesiat kilometrow dziennie, bo ten etap jakby mam juz za soba.
    Zwiedzilem rowerem z domu kawal Mazur i starczy. Bylo fajnie, ale zeby
    piac do tego jeszcze dzis, to ja nie z tych. Moze nie rozumiesz, ale
    grzebanie przy domu niektorym daje sporo satysfakcji. Wiec tego lata
    sobie pokopie. A jak nie pokopie to swiat sie nie zawali. Nic nie musze
    i tak do tego podchodze.
    A metrow bedzie no nie wiem. Kilkaset docelowo. Ile bedzie kosztowala
    siatka? Narazie tez nie wiem. Moze kilka flaszek Jim Beam'a. Ale cos
    trzeba robic. Przy mojej pracy z checia zajmuje sie debilnym koszeniem
    trawy. Pierdze sobie sam ta kosiarka i o niczym nie mysle. Taki rodzaj
    odpoczynku psychicznego. Nie, ze to jakies super zajecie, ale latem
    narty stoja w kotlowni a i na kajak czy narty wodne te 250 w jedna
    strone musze zrobic. No tak by to bylo. Czy mi sie zechce kopac to dzis
    pewny nie jestem.

    Pozdro.. TK