  • 51. Data: 2017-02-20 10:14:11
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-20 o 09:18, Uzytkownik pisze:

    > Jak dasz odpowiednio grubą warstwę styropianu to ściana będzie
    > cieplejsza, a punkt rosy przesunie się do warstwy styropianu. Może się
    > on pojawiać w ścianie tylko okresowo przy ekstremalnie niskich
    > temperaturach na zewnątrz. I tu jest cała idea docieplania.

    Te teorie to ja znam. Zastanawiam sie czy ma to w ogole jakies
    praktyczne znaczenie?

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2017-02-20 13:54:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-02-18 o 21:17, Maniek4 pisze:

    > No to u mnie co dwa miechy koles spisuje liczniki.
    > W moim rejonie (wschod mazowieckiego) norma za te dwa miesiace sa
    > faktyry 1400-1600 zyli, za domy o powierzchni ok. 200m^2. W sumie w tym
    > roku jestem zadowolony.

    Zmień sobie taryfę na W3.12T i też będziesz miał co miesiąc i sam
    podawał przez internet odczyt.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 53. Data: 2017-02-20 15:10:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-02-20 o 13:54, Kżyho pisze:

    > Zmień sobie taryfę na W3.12T i też będziesz miał co miesiąc i sam
    > podawał przez internet odczyt.

    Bez sensu są te taryfy Wx.12T, nie dość że trzeba pilnować podawania
    tych odczytów, to jeszcze trzeba do tego dopłacać.

  • 54. Data: 2017-02-20 16:24:46
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-02-20 o 15:10, nadir pisze:

    > Bez sensu są te taryfy Wx.12T, nie dość że trzeba pilnować podawania
    > tych odczytów, to jeszcze trzeba do tego dopłacać.

    Nie są bez sensu, bo wolę zdecydowanie płacić co miesiąc mniejszą kwotę
    niż co drugi miesiąc podwójną. Więc kwestia podejścia.
    Do tego w jakichś taryfach z rzadszym odczytem, to zdaję się były cyrki
    z opłacaniem "prognozowanego" zużycia, nie? A tu płacę tylko to, co
    faktycznie zużyłem.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 55. Data: 2017-02-20 16:27:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-02-18 o 01:09, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > Za miesiac styczen i luty 1211 zyli. Zima mrozna. Temperatyry czesto
    > noca ponizej -20C. W zeszlym roku za podobny okres i przy temp. w ciagu
    > dnia w wiekszosci powyzej zera za gaz wyszlo ok. 300 - 400 zyli wiecej.
    > Rozica to wiatr. Ta zima jest niemal bezwietrzna.
    > No i mala dygresja do tego co pisywal obrazony Adam Sz., jakoby na
    > slasku taaakie czyste powietrze, uprzejmie donosze oczywisty tegoroczny
    > fakt, ze na slasku smog, ze ch..j. W Siemianowicach tez. Stojac pod
    > wyciagiem w jak to mowi moj mlodociany syn - Szczurku, przed Golgota,
> [...]

    Ja od 2 lat (druga zima teraz akurat), jak mam ogrzewanie gazowe, to
    jeszcze 500 zł za miesiąc nie przekroczyłem. Nawet w największe mrozy.
    Kocioł kondensacyjny, dom typu klocek ocieplony 15 cm styro, 165 m2
    powierzchni i temp. oczekiwana 22 stopnie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 56. Data: 2017-02-20 16:41:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > Nie są bez sensu, bo wolę zdecydowanie płacić co miesiąc mniejszą kwotę
    > niż co drugi miesiąc podwójną. Więc kwestia podejścia.

    Nie jest zabronione, by dowolną kwotę wpłacić awansem miesiąc wcześniej
    na konto w gazowni, jeśli ktoś się boi, że pieniądze przepije.

    > Do tego w jakichś taryfach z rzadszym odczytem, to zdaję się były cyrki
    > z opłacaniem "prognozowanego" zużycia, nie? A tu płacę tylko to, co
    > faktycznie zużyłem.

    Raz na dwa miesiące do odczytania licznika przychodzi *listonosz* (PGNiG
    ma umowę z Pocztą, nie wiem czy w całym kraju, u mnie tak), po około dwóch
    tygodniach ten sam listonosz przynosi do skrzynki fakturę z dwutygodniowym
    terminem płatności. Tak więc tu płaci się tylko za to, co się faktycznie
    zużyło, ale dopiero po 1-3 miesiącach. Nie wiem po co robić cyrk z dawaniem
    kasy wcześniej.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2017-02-20 17:56:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-02-20 o 16:24, Kżyho pisze:

    > Nie są bez sensu, bo wolę zdecydowanie płacić co miesiąc mniejszą kwotę
    > niż co drugi miesiąc podwójną. Więc kwestia podejścia.

    Możesz sobie dowolną kwotę ustalić i na koniec okresu dostaniesz
    wyrównanie, tak już w PGNiG jest od dawna.
    No ale żeby bujać się z odczytami i jeszcze za to dodatkowo płacić, to
    jest bez sensu.

    > Do tego w jakichś taryfach z rzadszym odczytem, to zdaję się były cyrki
    > z opłacaniem "prognozowanego" zużycia, nie?

    Cyrki są też z własnym odczytem, a to się spóźnisz dzień czy dwa, a to
    twój odczyt nie zostanie uwzględniony więc i tak ci prognozowanie
    zużycie zaksięgują.
    Miałem taryfę z własnym odczytem przez rok czy dwa, więc doskonale wiem
    jak to działa.

    > A tu płacę tylko to, co faktycznie zużyłem.

    Zawsze płacisz za to co faktycznie zużyłeś, a czy przedpłatowo z
    wyrównaniem na koniec okresu czy nie, to już bez znaczenia.

  • 58. Data: 2017-02-20 19:47:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-20 o 16:27, Kżyho pisze:

> [...]
    > Kocioł kondensacyjny, dom typu klocek ocieplony 15 cm styro, 165 m2
    > powierzchni i temp. oczekiwana 22 stopnie.

    Rejon prosz.

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2017-02-20 20:26:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Duzo placisz. Policzylem z ciekawosci ile pelletu zuzylem. Wychodzi ze srednio worek
    15kg wystarczal mi do tej pory na 3 dni i troche. Po zimowych cenach pelletu to
    ponizej 5 zlotych dziennie a po letnich cenach 3 zlote dziennie. Metraz dwa razy
    mniejszy niz u Ciebie, temperatura na poziomie 21-22 stopnie, kamienica nieocieplona,
    pode mna dwa pustostany, z jednej strony klatka schodowa z drugiej nieogrzewane
    pomieszczenie gospodarcze.

  • 60. Data: 2017-02-20 21:15:16
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > Kocioł kondensacyjny, dom typu klocek ocieplony 15 cm styro, 165 m2
    > powierzchni i temp. oczekiwana 22 stopnie.

    I pewnie chałupa stoi w dolnośląskim albo na morzem w dolince osłonięta
    lasem wtedy zuzycie by się zgadzało.

    Mój dom stoi na górce na przedmuchu pomiędzy górami, nie ma zmiłuj,
    pizdzi :(

    --
    Pozdr

    Janusz_k