  • 11. Data: 2014-02-11 14:36:21
    Temat: Re: Drewno z Castoramy (paleta)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2014 19:14:50 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:
    > Napisałeś dwie bzdury, mokra pali się kora (i to słabo), brzoza niczego
    > nie mogła Ci pozaklejać. Może po prostu ktoś Cię oszukał - sprzedał mokrą
    > sosnę twierdząc, że to brzoza?

    Jako palący róznym drewnem już od kilkudziesięciu lat musze przyznac rację Darkowi:
    brzoza to najgorszy syf- pełno "smoły" w kominie itp.
    no i stały tekst handlarzy: "brzoza pali się nawet mokra" Bo i pali się ale energii z
    tego palenia niewiele.
    Ceny brzozy w nadleśnictwie sa porównywalne z bukiem czy dębem a nie bardzo widzę
    uzasadnienia tej sytuacji. Brzoza do kominak jest taka popularna myślę dlatego że
    dekoracyjnie co niektórym moga się podobać polana brzozy obok kominka no i nie
    strzela iskrami podczas palenia jak drewno iglaste np.
    Wystarczy popytać kominiarzy jakie maja opinie o brzozie.

  • 12. Data: 2014-02-11 15:29:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Feb 2014 05:36:21 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Jako palący róznym drewnem już od kilkudziesięciu lat musze przyznac rację Darkowi:
    brzoza to najgorszy syf- pełno "smoły" w kominie itp.
    > no i stały tekst handlarzy: "brzoza pali się nawet mokra"

    Powtarzam - sucha brzoza pali sie czysto i nie smoli. Mokrego sie do pieca
    nie wklada.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 13. Data: 2014-02-11 16:02:00
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 15:29:24 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    Darkowi: brzoza to najgorszy syf- pełno "smoły" w kominie itp.

    > Powtarzam - sucha brzoza pali sie czysto i nie smoli. Mokrego sie do pieca

> [...]

    A ja nie po raz pierwszy mówię że palenie drewnem z lasu jeśli idzie o uzyskanie
    ciepła to nieporozumienie. Z mojego doświadczenia. Zawsze mnie wyruchali na ilości.
    Zawsze było bardziej wilgotne niż obiecywali. Jak ktoś ma inklinacje do palenia
    drewnem żeby mieć ciepło to tylko brykiet z drewna i do tego taki najtańszy. Nie pali
    się tak ładnie jak szczapy ale jest przewidywalny, każda kostka daje zawsze tyle samo
    energii bez względu na to z jakiego gatunku drewna ją zrobili, każda kostka ma
    minimalną zawartość wody.

  • 14. Data: 2014-02-11 18:19:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 11.02.2014 o 16:02 <k...@g...com> pisze:

    > A ja nie po raz pierwszy mówię że palenie drewnem z lasu jeśli idzie o
    > uzyskanie ciepła to nieporozumienie. Z mojego doświadczenia. Zawsze mnie
    > wyruchali na ilości. Zawsze było bardziej wilgotne niż obiecywali.

    Jest prosty sposób na takie problemy:
    1. nigdy nie palę drewnem kupionym w tym samym sezonie (przy zakupie jego
    wilgotność nie ma dla mnie znaczenia) - ale oczywiście nie każdy może
    sobie na to pozwolić (trzeba mieć miejsce na trzymanie 30-40mp drewna)
    2. Jeśli nie kupuję w nadleśnictwie "wałków", zawsze płacę po ułożeniu
    przeze mnie. Mam dwóch stałych dostawców, którzy to wiedzą i nigdy nie
    przywieźli mniej. Miałem już "mistrzów", którzy "pomylili się i przywieźli
    np. metry nasypowe :-)

    CO do głównego tematu wątka: nigdy nie miałem drewna liściastego z którego
    powstawała by smoła - zwłaszcza z brzozy... ale nigdy nie paliłem mokrym
    drewnem.

    TG

  • 15. Data: 2014-02-16 09:22:28
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    k...@g...com napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Generalnie większość cen w Polsce nie ma uzasadnienia w stosunku do zarobków.
    > Inna sprawa że kupiłeś najdroższy typ brykietów. Te ołówki wychodzą w
    cenie
    > [...]
    > Mnie brakuje pieców z podajnikami na zwykły brykiet.

    I ten pan ma rację. :)
    Brykietu (pelletu) na razie jeszcze nie podrabiają/fałszują jak ekogroszku.

  • 16. Data: 2014-02-16 11:44:26
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 16 lutego 2014 09:22:28 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:

    > [...]
    >
    > cenie

    > I ten pan ma rację. :)
    >
    > Brykietu (pelletu) na razie jeszcze nie podrabiają/fałszują jak ekogroszku.
    >
    > --
    >
    > pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    >
    > zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    >
    > Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    >
    > Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

    Piece z podajnikami na pellet są. Na brykiet nie ma. Podróby brykietu to raczej nie
    ma z czego zrobić bo brykiet jest robiony z odpadu. Chyba żeby z piachem mieszać o
    ile piach tańszy od odpadu. Cena brykietu i pelletu nie ma uzasadnienia ekonomicznego
    z punktu widzenia kupującego. Robione z odpadu, technologia produkcji opanowana,
    wydajności spore. Powinien być tańszy w przeliczeniu na wartość opałową od ekogroszku
    albo innego orzecha a nie jest. Pozytywne jest że to Polska i jak na brykiecie był do
    niedawna dobry interes to od razu powstaje sporo firm go produkujących. I ceny
    spadają. A latem są prawie akceptowalne.

  • 17. Data: 2014-02-16 12:02:43
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    k...@g...com napisał(a):
> [...]
    [tu była sygnaturka, którą można łatwo wyrżnąć w cholerę]

    > Piece z podajnikami na pellet są. Na brykiet nie ma.

    Wiem. Dlatego gdybym miał sobie zakładać jakiś kocioł na paliwo stałe,
    kupne - to chyba celowałbym w kocioł na pellety (możliwość automatyzacji
    i kilkudniowej bezobsługowości).

    > Podróby brykietu to raczej nie ma z czego zrobić bo brykiet jest robiony
    > z odpadu. Chyba żeby z piachem mieszać o ile piach tańszy od odpadu.

    No właśnie - piach jest jedynym sensownym sposobem fałszowania
    pelletu/brykietów. Bo tani, niewykrywalny magnesem ;) i cięższy od
    drewna, więc skutecznie podnoszący wagę/cenę.
    Za to minusem jest przyspieszone zużycie matryc do wyciskania
    pelletu/brykietu, więc każdy kto umie liczyć (a producenci/przetwórcy
    odpadów drzewiennych chyba umieją) nie pójdzie tą drogą bo mu się nie
    opłaci :)

    > Cena brykietu i pelletu nie ma uzasadnienia ekonomicznego z punktu
    > widzenia kupującego.

    Z punktu widzenia kupującego wszystko winno być za friko :P

    > Robione z odpadu, technologia produkcji opanowana,
    > wydajności spore.

    Zupełnie jak ekogroszek tych naście lat temu. Tylko, że popyt wzrósł
    kilkukrotnie i teraz są już producenci ekogroszku - kupują ludziska
    węgiel grubych frakcji i _mielą_ go na groszek. Odpadowy miał sprzedają
    jako miał.
    Bo o magikach potrafiących z jednej tony kupionego ekogroszku sprzedać
    nawet półtorej tony super produktu dla końcowego odbiorcy, już nie
    wspomnę :)

    > Powinien być tańszy w przeliczeniu na wartość opałową
    > od ekogroszku albo innego orzecha a nie jest.

    Gdyby ekogroszek był tańszy (a powinien - sam pamiętam, jak kosztował
    ~1/3 normalnego węgla), to i brykiet/pellet byłby tańszy.

    > Pozytywne jest że to Polska
    > i jak na brykiecie był do niedawna dobry interes to od razu powstaje
    > sporo firm go produkujących. I ceny spadają. A latem są prawie akceptowalne.

    I podstawowa zaleta - stabilność i minimalne ryzyko fałszowania.
    Do tego popiół można utylizować w formie nawozu do przydomowego ogródka :)

  • 18. Data: 2014-02-16 20:00:41
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    to raczej nie ma z czego zrobić bo brykiet jest robiony z odpadu. Chyba
    żeby z piachem mieszać o ile piach tańszy od odpadu.

    Producenci pelletu i brykietu wystrzegają się tego jak ognia bo to
    niszczy matryce tych maszyn.
    Te z kolei są naprawdę drogie
    g.

  • 19. Data: 2014-02-16 21:09:27
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 16 lutego 2014 20:00:41 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

> [...]
    >
    > żeby z piachem mieszać o ile piach tańszy od odpadu.
    >

    > Producenci pelletu i brykietu wystrzegają się tego jak ognia bo to

    No i super że nie ma czym doprawić brykietu i pelletu.